PB
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: PB Velox, startin spiraalijousi katki
Speciaali jousia voi kysyy Hyrylässä olevasta jousiteos OY stä. Itelle jäi semmoinen kuva puljusta että on vaikka millasta vieteriä isoa ja pientä. Mut pärstäkerroin vaikuttaa kovaa. Tosin silloin firman nimi oli vielä toinen.
1970 hb Viva
-
- Viscount
- Viestit: 1452
- Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:55
- Paikkakunta: Oulu
Re: PB Velox, pakoputken liitäntä?
Joo tiivistetengashan sinne väliin kuluu. Yleensä pakosarjan päästä jompikumpi pinnapulteista poikki. Tein viime talvena omaan Pa:n uuden putkiston niin toinen meni vanhaa irroittaessa poikki. Uusi pinnapultii tuli tehtyä ja uutta pakoputkea asentaessa uusi tiiviste pastan kera paikalleen. iKH:lta löytyi ainakin ennen osia startteihin ja latureihin
-Make-
-Make-
Vauxholisti jumalan armosta...
Velox 1961
F-Victor Estate 1961
Ventora 1970
VXR 8
Velox 1961
F-Victor Estate 1961
Ventora 1970
VXR 8
-
- Viscount
- Viestit: 1452
- Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:55
- Paikkakunta: Oulu
Re: PB Velox nykii tasakaasulla
Puhdista ensimmäisenä suuttimet! Tämä nykybensa kerryttää kuonaa suuttimiin aika paljon!
Suutin pora on paras tähän hommaan omasta mielestäni.
-Make-
Suutin pora on paras tähän hommaan omasta mielestäni.
-Make-
Vauxholisti jumalan armosta...
Velox 1961
F-Victor Estate 1961
Ventora 1970
VXR 8
Velox 1961
F-Victor Estate 1961
Ventora 1970
VXR 8
-
- Cavalier
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21 Heinä 2020, 00:12
- Paikkakunta: Etelärannikko
Re: PB Velox, pakoputken liitäntä?
Joo, toinen pinnapultti on tästäkin poikki, jo edelliseltä omistajalta kun sen tilalla oli reikä ja pulttimutteri. Joka olikin muuten viheliäinen saada pois.
Starttiongelma ratkesi Massikan startilla IKH:sta, mutta tein siitä oman aiheen.
Starttiongelma ratkesi Massikan startilla IKH:sta, mutta tein siitä oman aiheen.
1965 Velox + muita
-
- Cavalier
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21 Heinä 2020, 00:12
- Paikkakunta: Etelärannikko
Re: PB Velox nykii tasakaasulla
Joo ja roskaa kaasuttimessa epäillään muutenkin kun bensansuodatin oli mennyt rikki. Hyvä helinä vaan kun suodatin helisi irrallisena
kotelon sisällä. Miten vanha lienee mutta paksu kerros jotain kiinteätä kökköä oli suodattimen pohjalla.
Pitää purkaa kaasutin kunhan ensin löytää jarrut takaisin, pääsi jarrunestesäiliö tyhjäksi ja jarrut hukkuivat aika hyvin kun pääsylinteri imaisi ilmaa. Ilmaus auttanee.
kotelon sisällä. Miten vanha lienee mutta paksu kerros jotain kiinteätä kökköä oli suodattimen pohjalla.
Pitää purkaa kaasutin kunhan ensin löytää jarrut takaisin, pääsi jarrunestesäiliö tyhjäksi ja jarrut hukkuivat aika hyvin kun pääsylinteri imaisi ilmaa. Ilmaus auttanee.
1965 Velox + muita
-
- Cavalier
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21 Heinä 2020, 00:12
- Paikkakunta: Etelärannikko
Re: PB Velox nykii tasakaasulla
Ilmaus auttoi, taas on jarrut. Jospa huomenissa ehtisi kaasuttimen kimppuun.
1965 Velox + muita
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: PB Velox nykii tasakaasulla
Mitäs jos kasais nää kaikki otsakkeet yhdeksi projektitopikiksi ?
1970 hb Viva
-
- Cavalier
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21 Heinä 2020, 00:12
- Paikkakunta: Etelärannikko
Re: PB Velox nykii tasakaasulla
Ei ollut tarkoitus tulla sellainen mutta taisi käydä toisin.
Siitä vaan josko foorumi vähän siivoutuu, ajatus oli että yksi aihe per kirjoitus (kun niitä harvakseen tulee) mutta tästä taitaakin tulla projektikertomus ja sellaiseen toki voi sulloa kaiken mitä tulee vastaan.
Siitä vaan josko foorumi vähän siivoutuu, ajatus oli että yksi aihe per kirjoitus (kun niitä harvakseen tulee) mutta tästä taitaakin tulla projektikertomus ja sellaiseen toki voi sulloa kaiken mitä tulee vastaan.
1965 Velox + muita
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
-
- Cavalier
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21 Heinä 2020, 00:12
- Paikkakunta: Etelärannikko
Re: PB
Hetken seisonnan jäljiltä kaasutinkin toimi taas ihan auttavasti, taitaa olla irtoroskaa sisällä.
Mutta Velox ajettu talvisäilöön, sen osalta ajokausi on nyt loppu.
Kaasutin talvella auki ja ultraäänipesuriin, ei ole kiire vaan ennemmin tylsää kun kalusto on vaan parkissa jossain.
Lievää suuremmille öljyvuodoillekin pitäisi tehdä jotain, vuotaa niin pahasti että sotkee koko parkkipaikan. Ainakin laatikko/laatikon pohja on ihan öljyinen, kone näyttäisi vuotavan vähemmän.
Mutta Velox ajettu talvisäilöön, sen osalta ajokausi on nyt loppu.
Kaasutin talvella auki ja ultraäänipesuriin, ei ole kiire vaan ennemmin tylsää kun kalusto on vaan parkissa jossain.
Lievää suuremmille öljyvuodoillekin pitäisi tehdä jotain, vuotaa niin pahasti että sotkee koko parkkipaikan. Ainakin laatikko/laatikon pohja on ihan öljyinen, kone näyttäisi vuotavan vähemmän.
1965 Velox + muita
-
- Cavalier
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21 Heinä 2020, 00:12
- Paikkakunta: Etelärannikko
Re: PB - taas toimii
Talven aherrus tuotti tulosta ja nysväsin kaasuttimen kaikki tiivisteet uusiksi sekä putsasin vielä kertaalleen kaikki suuttimet.
Nyt toimii, ainakin sen perusteella mitä hallissa pääsi kokeilemaan, tosi hienosti. Lämmin halli niin ryypyllä käyntiin ja muutama minuutti lämmityskäyttöä ja ryypyn voi kääntää pois ja tyhjäkäynti on tosi tasaista.
Whatsappiin heitin pienen videonkin,pannaan tännekin linkki:
http://kharon.suomiforum.com/www/velox/20210312-26.mp4
(Tuo tulee kotiserveriltä että vähän hidas.)
Nyt toimii, ainakin sen perusteella mitä hallissa pääsi kokeilemaan, tosi hienosti. Lämmin halli niin ryypyllä käyntiin ja muutama minuutti lämmityskäyttöä ja ryypyn voi kääntää pois ja tyhjäkäynti on tosi tasaista.
Whatsappiin heitin pienen videonkin,pannaan tännekin linkki:
http://kharon.suomiforum.com/www/velox/20210312-26.mp4
(Tuo tulee kotiserveriltä että vähän hidas.)
1965 Velox + muita
-
- Cavalier
- Viestit: 54
- Liittynyt: 21 Heinä 2020, 00:12
- Paikkakunta: Etelärannikko
Re: PB
Nysv nysv ja kaikkea semmosta mutta etenee.
Uusi pensansuodatin hajosi sekin ja sama vika kuin ennenkin, voi ööh.
No, kaupasta Mahlea tilalle, kaasutin putsaten taas ja alkoi pääosin toimia.
Ajossa pientä nykimistä koko ajan kuitenkin ja siihen sitten paljastui syylliseksi käytännössä irti oleva jakajan kondensaattori, sen maaliuska oli vain jakajan kannen ja kannen jousen välissä. Voi huoha. Tein sille kunnon maajohdon ja kas kummaa, nykiminen hävisi.
Sitten konttorille kyselemään leimaa ja sieltähän tuli vikalistaa:
- öljyvuotoa liikaa
- etuiskarit tehottomat
- toinen alapallo väljä
Hyviä puolia: Sähköt OK, kori OK ja jarrut OK. Se on jo aika hyvä tämänikäisessä.
Iskareita kuutioitiin hyvä tovi whatsappissa ja kaupassa vähän vertailemalla ruuvasin alle Amazonin takaiskarit, Motonet 44-3057 ja ovathan nämä uudet iskarit kovasti paljon jämäkämmät kuin ne auton alla olleet.
Alapallo rasvattavaa mallia joten uskotaan että siitä tulee ihan hyvä tunkemalla se täyteen uutta vaseliinia. Rasvaus (ja iskarien koeajo) on vielä vaiheessa, kun se on paljon helpompi tehdä kun auto on pukeilla ilman etupyöriä.
Öljyvuoto varmaan tokenee kun ottaa koneesta ja laatikosta öljypohjan irti ja nysväilee uudet tiivisteet. Siinäkin varmaan ohjelmaa on riittävästi, sekä pakoputkisto että apurunko ovat tiellä. Mutta sen ihan suoraan näkee että laatikon öljypohjan sauma on pahin vuotaja: Liitos on märkä käytännössä laatikon ympäri ja yläpuolelta laatikko on kuiva.
Varmistuu kunhan saa pestyä.
Samalla tulee raapaistua nopeusmittarin vaijeria pyörittävä ratas irti, pääsee vähän näkemään että mikä vaivaa kun ei vaijeri pyöri.
Uusi pensansuodatin hajosi sekin ja sama vika kuin ennenkin, voi ööh.
No, kaupasta Mahlea tilalle, kaasutin putsaten taas ja alkoi pääosin toimia.
Ajossa pientä nykimistä koko ajan kuitenkin ja siihen sitten paljastui syylliseksi käytännössä irti oleva jakajan kondensaattori, sen maaliuska oli vain jakajan kannen ja kannen jousen välissä. Voi huoha. Tein sille kunnon maajohdon ja kas kummaa, nykiminen hävisi.
Sitten konttorille kyselemään leimaa ja sieltähän tuli vikalistaa:
- öljyvuotoa liikaa
- etuiskarit tehottomat
- toinen alapallo väljä
Hyviä puolia: Sähköt OK, kori OK ja jarrut OK. Se on jo aika hyvä tämänikäisessä.
Iskareita kuutioitiin hyvä tovi whatsappissa ja kaupassa vähän vertailemalla ruuvasin alle Amazonin takaiskarit, Motonet 44-3057 ja ovathan nämä uudet iskarit kovasti paljon jämäkämmät kuin ne auton alla olleet.
Alapallo rasvattavaa mallia joten uskotaan että siitä tulee ihan hyvä tunkemalla se täyteen uutta vaseliinia. Rasvaus (ja iskarien koeajo) on vielä vaiheessa, kun se on paljon helpompi tehdä kun auto on pukeilla ilman etupyöriä.
Öljyvuoto varmaan tokenee kun ottaa koneesta ja laatikosta öljypohjan irti ja nysväilee uudet tiivisteet. Siinäkin varmaan ohjelmaa on riittävästi, sekä pakoputkisto että apurunko ovat tiellä. Mutta sen ihan suoraan näkee että laatikon öljypohjan sauma on pahin vuotaja: Liitos on märkä käytännössä laatikon ympäri ja yläpuolelta laatikko on kuiva.
Varmistuu kunhan saa pestyä.
Samalla tulee raapaistua nopeusmittarin vaijeria pyörittävä ratas irti, pääsee vähän näkemään että mikä vaivaa kun ei vaijeri pyöri.
1965 Velox + muita