Millä mallilla porukan projektit?
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Ja tosiaan diodiksi kelpaa 1n4001 tai 1n4007 tms. Nuo maksaa törkeen vähän kun ovat kaikista yleisempiä ja virrankesto riittävä. Juottaa voi piiloon mittariston taakse piirimuoviin tai keskelle johtoa.
Hyvä että oli selkeä pien opastus.
Hyvä että oli selkeä pien opastus.
1970 hb Viva
-
- Carlton
- Viestit: 81
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 10:13
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Oli tosiaan valaisevan selkeää neuvontaa...Senverta Magusta vielä, että eka omistajapäästeli sillä v.-75-88 n.80.000 km, meikä -89-2015/7 n.214.000km.
eli yhteensä autolla on ajettu 294.000 kilsaa...
eli yhteensä autolla on ajettu 294.000 kilsaa...
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Käytiin mutustaa viivillä naapuripitäjässä ja mennessä näillä helteillä lämmöt viipotti 80-88'c. En ollut vaan ihan varma että sammuko flekti kun lämmöt pysy pitkään 83. Käynnistyttyään 85ssä lämpöjen pitää käydä 80 ssä ennenkuin flekti sammuu. Todennäköisesti näin on käynyt. Mut en katsonut. Kattelin takaisin tultuani paineet ja veden tason. Ok molemmat. Paine matala ja vesimäärä siinä mihin sen kaadoinkin.
1970 hb Viva
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Helsinki selätetty !!!! Tosin illalla ja yöllä mutta kuitenkin. Pahanonnen risteyksen yli mentiin jotta heilahti.
1970 hb Viva
-
- Carlton
- Viestit: 81
- Liittynyt: 07 Joulu 2007, 10:13
Re: Millä mallilla porukan projektit?
No niin ,tuli laitettua diodi paikoilleen..Katkaisin herätevirran johdon n.50sm ennen laturia. Kuorin johdon kuparikarvat näkyviin n.10 millin matkalta ,katkaisin ylimääräiset
langat jättäen myös diodin päihin n. 15mm.n pätkät .Vedin kutistesukan valmiiksi johdon päälle,ja tinasin diodin kiinni.Sen jälkeen tein pienet 35mm.n lastoitukset
tinauksen kohdalle,ja vedin sukan päälle ja vähän lämpöö niin hyvä tuli.Nyt auto sammuu avaimesta,ilman kommervenkkejä.Virtalukolta tuleva herätejännite 11.5 volttia,
laturilla/akulla jännite 12,6V ei käymässä.Käydessä lykkää13,8-14,3V.
langat jättäen myös diodin päihin n. 15mm.n pätkät .Vedin kutistesukan valmiiksi johdon päälle,ja tinasin diodin kiinni.Sen jälkeen tein pienet 35mm.n lastoitukset
tinauksen kohdalle,ja vedin sukan päälle ja vähän lämpöö niin hyvä tuli.Nyt auto sammuu avaimesta,ilman kommervenkkejä.Virtalukolta tuleva herätejännite 11.5 volttia,
laturilla/akulla jännite 12,6V ei käymässä.Käydessä lykkää13,8-14,3V.
- Vaiva-99
- Ventora
- Viestit: 569
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
- Paikkakunta: Anastus
- Viesti:
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Tuonne wasabin puolelle oonkin jo kuvaa laittanut, mutta kaikki kun ei siellä ole, niin laitetaas tännekkin.
Eli w58.lle on kannatinrauta tehty, aski nostettiin mahdollisimman ylös ilman kardaanitunnelin uudelleen muokkausta
(tunneliahan nostettu aikaisemmin noin sentti) Jonka jälkeen hitsattiin getragille tehdyt vaihdekepin ja kannatinpalkin
reiät umpeen. Kone/aski paketti on nyt n. 3 astetta kallellaan, ja perä 0,5 astetta, täytyy tuo perän asento passata
sit kohdalleen, kun oikea korkeus varmistuu... Kardaani pitäs jossain vaiheessa väsätä, kaksiosainen on tulossa.
Eli w58.lle on kannatinrauta tehty, aski nostettiin mahdollisimman ylös ilman kardaanitunnelin uudelleen muokkausta
(tunneliahan nostettu aikaisemmin noin sentti) Jonka jälkeen hitsattiin getragille tehdyt vaihdekepin ja kannatinpalkin
reiät umpeen. Kone/aski paketti on nyt n. 3 astetta kallellaan, ja perä 0,5 astetta, täytyy tuo perän asento passata
sit kohdalleen, kun oikea korkeus varmistuu... Kardaani pitäs jossain vaiheessa väsätä, kaksiosainen on tulossa.
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
-
- Ventora
- Viestit: 657
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Mistä muuten on moinen kannatin kumi lähtöjään Kardaani on tosiaan hyvä olla kaksiosanen,yksiosaiset tuppaa jyristeleen aina vähän vaikka kuin ois tasapainossa varsinkin jos liuku on vähänkin väljä.
- Vaiva-99
- Ventora
- Viestit: 569
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
- Paikkakunta: Anastus
- Viesti:
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Kannatin kumi on muistaakseni joku yleismallinen teollisuuskäyttöön tarkoitettu malli, varmaksi en muista... Kaksiosisen kardaanin valintaan vaikutti myös, että koneen saa suorempaan kun yksiosaisella. Tuo yksiosainen kun olis ottanut tunneliin kiinni, siitä kässärin "montun" kohdalta...tuomee kirjoitti: Mistä muuten on moinen kannatin kumi lähtöjään Kardaani on tosiaan hyvä olla kaksiosanen,yksiosaiset tuppaa jyristeleen aina vähän vaikka kuin ois tasapainossa varsinkin jos liuku on vähänkin väljä.
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Tuollaista jälkee tuppaa tulee ku osaavat ottaa asian tehdäkseen.
1970 hb Viva
- Vaiva-99
- Ventora
- Viestit: 569
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
- Paikkakunta: Anastus
- Viesti:
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Taas kerran tuonne wasapin puolelle tullut päiviteltyä enempi, mutta tässä kunnon kuvasaaste viime aikoina tapahtuneesta:
FD ventoran tukivarsien muokkaus vastaamaan Droop Snootin varsia, eli tuon vakaajan korvallisen tekeminen, ja tukivarsien ja olkien entisöinti:
FD ventoran tukivarsien muokkaus vastaamaan Droop Snootin varsia, eli tuon vakaajan korvallisen tekeminen, ja tukivarsien ja olkien entisöinti:
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
- Vaiva-99
- Ventora
- Viestit: 569
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
- Paikkakunta: Anastus
- Viesti:
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Rostyleiden levitys ja kunnostus:
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
- Vaiva-99
- Ventora
- Viestit: 569
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
- Paikkakunta: Anastus
- Viesti:
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Korigrillikin on tullut tehtyo, niin on helpomi kaapia pohjasta massat veks:
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
- Vaiva-99
- Ventora
- Viestit: 569
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
- Paikkakunta: Anastus
- Viesti:
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Myös Vaihdelaatikko projekti on edennyt vähin, hiacen kardaanin etupatkä, kytkinkäpälä(+"suojakumi"),
painalaakeri(sovitusta varten), pää- ja "orjasylineteri" hommattu, ja kannatin raudatmaalattu.
painalaakeri(sovitusta varten), pää- ja "orjasylineteri" hommattu, ja kannatin raudatmaalattu.
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
- Vaiva-99
- Ventora
- Viestit: 569
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
- Paikkakunta: Anastus
- Viesti:
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Kovasen Markon käydessä tuli mallattua FE.n alavartta HC.n palkkiin, kohtuu pienelle muokkaamisella saattas saada käymään.
Huom. edelliselläkin sivulla on uutta juttua
Huom. edelliselläkin sivulla on uutta juttua
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: Millä mallilla porukan projektit?
Taas on ammattimiehet asialla. Onko noi alavarsien pienet hitsuupaikat jotain röstin korjausta vai pelkästään vahvistuksia ?
1970 hb Viva