Eikan Vauxit...

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
Vastaa Viestiin
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 1916
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja vivamanTT » 16 Syys 2017, 21:18

Mun mielestä se on ihan vertailutodistus/mallieroavaisuustodistus. Mulla oli ton oman Firenzan muutoskatsastus ihan läpihuutojuttu, kun oli kerholehti-CDltä tulostettuna se GMn Huuskosen paperi mitä täytyy muuttaa isomoottorimuutoksessa. Kyllä se mistä "uusi" kone on, on pitänyt "todistaa" ennenkin, mutta se on ollut ihan katsurista kiinni minkälaisen kuitin ovat siitä halunneet. Firenzan katsastuksessa mulla oli elimenluovuttaja magnumin rekisteriote mukana, josta osat on, mutta silti katsuri kirjasi papereihin vaan; omasta puretusta...
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Viva HC Estate 1256 -73
osia HC korimalliin n. 15 purkuautosta

tuomee
Ventora
Viestit: 574
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee » 17 Syys 2017, 13:34

Vaiva-99 kirjoitti:
16 Syys 2017, 20:59
Mikä tuo todistus on nimeltään? Ja mitä tommonen maksaa? Ja mitä kautta sä ton hommasit? Opel diileriltä vai puhelimitse jostain?
Juu,Terje tuossa nimikkeen jo mainitsikin.
Yllättävää kyllä GM-Finland ei ottanut mitään maksua moisesta todistuksesta :o
Soitin siis suoraan tuonne Opel jne.maahantuojan eli GM-Finlandin asiakaspalveluun ja kun esitin asian niin sieltä vastattiin että välitämme asian eteenpäin tyyppivastaavallemme(Juhani Järvinen),kun laitat s.pötsillä auton tiedot ja siihen tulevan moottorin tiedon mistä se on alkujaan,niin Järvinen palaa sitten asiaan heti asian tutkittuaan.Viikon päivät siinä meni ja sitten tuli s.pötsiä Järviseltä että tässä kopio todistuksesta ja alkuperäinen tulee sitten postissa,samana päivänä vielä soittivat asiakaspalvelusta että oliko s.pötsi varmasti tullut perille ja todistus riittävä.Erinomaista palvelua :D
Mainitsi muuten vielä että mikrofilmeiltä oli joutunut tietoja kaivelemaan kun Bedfordien papereita ei enään ollut tallessa kun konttori on beetujen maahantuonnin jälkeen muuttanut paikkaa jo kolmasti...
Tuossa todistuksessa mainitaan osa tämän mallin CF:issä käytetyistä moottoreista ja niitten tekniset tiedot,ja lisänä vaan maininta että kyseisen mallin alusta,ohjaus,voimansiirto jne. ovat vastaavat moottorista riippumatta,maahantuojan leima ja tyyppivastaavan allekirjoitus :wink:
Juu,tuo moottorin alkuperän todistus on ihan katsurin vallassa,siinä ei onkelmia...

tuomee
Ventora
Viestit: 574
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee » 06 Marras 2017, 14:46

Taitaapi Beetu nyt toimittaa käyttiksen virkaa koko talvenkin yli :) Kun ei nyt satu tuoreempaakaan(ajokelpoista) suolattavaa nurkissa olemaan,syystä että viimetalvelta jääneelle käyttörakkineelle ilmaantui tovi sitten yllättäen halukas ostaja :shock: .
Ja Beetu kun pelaa niin pirun hyvin ja lämmintä kabiinissa piisaa,niin en taida viittiä mitään rotteloa muutaman kuukauden suolakelien tarvetta varten hommata :think: Jännä nähdä kuin sit rusehtuu talven myötä
:shifty:

SamiK
Viscount
Viestit: 1123
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja SamiK » 06 Marras 2017, 18:33

Jos siellä tämmöiset suolavellitalvet jatkuu kuten tämäkin on täällä etelässä alkanut. Niin kyl tulee ruskeaa olemaan.
1970 hb Viva

tuomee
Ventora
Viestit: 574
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee » 07 Marras 2017, 12:48

SamiK kirjoitti:
06 Marras 2017, 18:33
Jos siellä tämmöiset suolavellitalvet jatkuu kuten tämäkin on täällä etelässä alkanut. Niin kyl tulee ruskeaa olemaan.
Näimpä,mutta tarkoitus jossain vaiheessa muutenkin noita pyöränkaaria korjailla ehyeksi ja etenkin oikeen muotoisiksi,ja samalla muutenkin vähän siistiä ja ainakin paikkamaalailla jos ei yli jaksa maalata.Niin josko tuo työmaa ei kovin hirveesti kuitenkaan yhden talven aikana ehtis liisäntyä.Suap nähä :wtf:

tuomee
Ventora
Viestit: 574
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee » 09 Maalis 2018, 13:44

Mitään ei ole tallissa talven aikaan Vauxien eikä Beetujen suhteen tapahtunut,kiinnostus ja into kulkineiden ropaamiseen ollut viimeaikojen monien muiden murheiden takia täysin kadoksissa :( Mutta josko se tästä taas hiljalleen palailis :think:
Beetu muuten toimittanut hienosti käyttiksen virkaa koko talven :) Rusehtunut kyllä aikaslailla :(

tuomee
Ventora
Viestit: 574
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee » 11 Loka 2018, 14:11

Eipä ole tullut pitkään aikaan tänne mitään päiviteltyä,mutta ei kyllä paljon mitään ole VB rintamalla tullut tehtyäkään.

Mutta sen verran sain tuossa n. kuukausi takaperin aikaiseksi että Beetuun vaihdoin uudet suutinkärjet ja nostin avautumispaineet 140bariin.Tuolla 10mm.Turbon pumpulla kun suuttimien avautumispaineitten ohjearvo on 135bar.Vanhat suuttimet oli ihan kaput avautumispaineet oli 100-110bar. ja kolme neljästä tiputti ja sumusta ei tietoakaan vaan polttoaine tuli ruikkuna mihin sattuu suunnattuna.Ei ihme siis että savutti ja kärysi puolipalanut nafta,en olisi ihan niin huonoiksi niitä osannut kuvitellakaan kun kuitenkin meni ja pelasi ihan suht ok,eikä kulutuskaan ollut kuin n.9l. sadalla.

Samaan syssyyn vaihdoin sitten viimeinkin jo vuoden päivät tallissa sovitus/asennus inspiraatiota ootelleen G20 vanin perän 3.08 välityksellä.Akselin saamiseksi kohdalleen leveyssuunnassa ja Pinionin kulman vastaamaan vaihteisto akselin kulmaa,katsoin helpoimmaksi tehdä laittamalla akselin pukkien päälle ja laittaa tekemäni uudet jousen vasteet väliin ja laskea auto painolleen päälle ja hakea sitten keskikohta ja kulma kohdalleen,ja sitten hepata vasteet paikkaansa,iskarin korvat ym. otin vanhasta perästä ja heppasin samalla paikalleen,sitten auto ylös hitsaukset valmiiksi jne.

Kardaaniksi laitoin vanin yksiosaisen lyhennettynä ja liukuyokelle sopivan eturistikko haarukan siihen otin viallisesta Firenzan kardaanista,vanin kardaaniputken sisämitta kun oli 85.9mm. ja Firenzan haarukan olakkeen halkaisija 73mm. niin sorvautin kaverilla krymppisovite holkin väliin ja suoruuden tarkastus/hakeminen kohdalleen hitech ti menetelmin kardaania paikallaan pyöritellen heittoa mittaillen ja naputellen ja paikkaansa hepaten ja sitten irtaallaan ympärihitsaus,ainakaan ihmeemmin ei tuntuisi ihme kyllä täristävänkään vaikkei painotettu vielä olekaan.

Ei huuda mosa enää turhia,3 vaihteella nyt samanverran kierroksia mitä oli ennen 5 vaihteella,satkun vauhdissa nyt 4v.n.2500rpm. ja 5v.n.2100rpm.
4 vaihde on nyt sopiva matkavaihde 5 vaihdetta ei tartte kyllä enää käyttää kun ehkä motarinopeuksissa,jaksaa kyllä silläkin ihme kyllä jotenkin vielä mennä 90-100kmh:takin mutta ei herkästi,vedättää liikaa :wave: .Kuvia ei tullu tuosta perän vaihdosta otettua ainuttakaan..

Vastaa Viestiin