Velox-54

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
Avatar
telwin
Carlton
Viestit: 83
Liittynyt: 29 Joulu 2007, 17:01
Paikkakunta: Heinola

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja telwin »

Itse suojaisin puskurien sisäpuolet usealla kerroksella kotelosuoja ainetta,ruiskuttaa yhden kerroksen ja antaa kuivua sitten taas uusi kerros jne, joku 5-6 käsittely kertaa voisi olla sopiva.
Kannattaa katsoa että se kotelosuoja on ML tyyppistä,ei sellaista huonosti tunkeutuvaa vahamaista.
Velox-54
Cavalier
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 21:36

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja Velox-54 »

Hei
Tuossa on hyvä idea, sillä takapuskurin sisäpuoli on puoleksi vanhan massan peitossa eli ei muuta kuin lisää massaa(kotelosuojaainetta).
Velox-54
Velox-54
Cavalier
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 21:36

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja Velox-54 »

Hei
Auto edelleen maalarilla ja minä olen maalaillut noita kromikoristeita ja etsiskellyt netistä jos sieltä noita takalampun kromeja löytyis.
Tuossa on kuvia maalauksista, maalasin muuten miranolilla siitä löytyi sopiva sävy ja pystyy maalaamaan siveltimellä.
maalatut kromi koristeet.jpg
Make
Viscount
Viestit: 1452
Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja Make »

Hienot on :!: Nähdäänkö auto kesällä jo liikenteessä?
Vauxholisti jumalan armosta...

Velox 1961
F-Victor Estate 1961
Ventora 1970
VXR 8
Velox-54
Cavalier
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 21:36

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja Velox-54 »

Hei
Kyllä auto (toivottavasti) on kesällä liikenteessä :D ja toivottavasti museoajoneuvona. Vappuajelulle en pääse, kun olen luultavasti reissussa, mutta luulen, että auto on jo silloin kasassa. Panen väliaikakuvia kun käväsen tuolla maalarin luona.
Velox-54
Velox-54
Cavalier
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 21:36

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja Velox-54 »

Hei
Eipä valmistunut Veloxi vapuksi, erehdyin sanomaan maalarille ettei niin kauheata kiirettä, niin se on vieläkin siellä, mutta hiljaa hyvää tulee.
Pieni kommelluskin sattui tässä, kun konepelti oli hieman mutkilla ja Raukon Elina kertoi, että Kittilässä on Veloxi, josta hän haki itselleen osia ja että konepelti on ihan hyvä. No minähän olin yhteydessä Kittilään ja kyselin minkä vuosimallin se on ja vastaus oli 52, mutta kyselin sitten miten konepelti avautuu ja vastaus oli että edestä, jolloin totesin ettei se ole 52 vaan uudempi ja Elinan puheista ymmärsin, että se on samanmoinen kun mullakin.
No minähän soittelin Kittilään ja sanoin tulevani hakemaan sen konepellin. Lähdin poikani kanssa reissuun ja päästiin perille, aurinko paistoi todella lämpimästi noin 24 astetta lämmintä ja kun Kittilän mies saapui pakulla paikalle konepelti lavalla, niin alko vettä satamaan kuin esterinpeestä ja minä innokkaana kurkkimaan lavalle, sielläpä olikin 55-56 vuosimallin konepelti !!! ajattelin siinä litimärkänä, että taivaskin itkee kun teimme turhan 520 km lenkin Kittilässä. Kittilän mieskin harmitteli ja tarjosi konepeltiä siltikkin, mutta mulla on itsellä samanllainen kotosalla. Mutta loppujen lopuksi pojan kanssa tulomatkalla naureskeltiin koko jutulle ja poika tuumasi että ei sole mikhhään käyä Kittilässä kastelemassa ittesä.
lokasuoja.jpg
lokasuoja.jpg
Tuon lisäksi konepelti on oiottu lasit on poistettu ja hiottu muualtkin. Minä olen sillä aikaa kiillotellut kaikki kromiosat ja tein syylärin eteen tulevan kaihtimen vanhasta rullaverhosta. Lisäksi hiekkapuhalsin ja maalasin vanteita, jotta niihin kehtaa laittaa tilaamani valkosivu ja ristikudosrenkaat. Mutta hommat alkaa kohta loppua, joten odottelen innokkaasti Veloxia maalarilta.
Velox-54
Velox-54
Cavalier
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 21:36

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja Velox-54 »

Hei
Hieman on edistystä tapahtunut maanantaina kävin maalarin apuna kokoamassa maskin ja lokasuojat paikalleen ja sunnuntaina kävin vielä hitsaamassa yhden paikan, jonka maalari löysi lokasuojan alta. Luultavasti auto on ensiviikolla maalattu kokonaan....toivottavasti ja sitten kova kokoaminen.
kasassa taas.jpg

Blocketissa on myynnissä samanlainen 53 Veloxi ja noin 50km päästä mistä tämä minunkin Veloxi on meinasin käydä hakemassa, mutta olikin aika ruosteinen eikä moottorin kunnosta mitään tietoa ja takakromit ruostuneet pahoin.
Velox-54
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Hieno Velox tulossa :!: Ehtiikö pohjoisen miittiin :?: :wink:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Velox-54
Cavalier
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 21:36

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja Velox-54 »

Hei
Eipä taida ehtiä ja on vähän liian pitkä matka vanhukselle ja tuli hieman takapakkia syylärinkorjaaja ilmoitti, että oli laittanut vääränkokoisen kennon ja pitää tilata uusi Tanskasta, että semmosta. Syyläri on ollut korjaajalla tammikuusta asti ja tein saman virheen kun maalarin kans, sanoin ettei kiirettä....
Panen lisää kuvia kun maalari saa maalattua.
Velox-54
Velox-54
Cavalier
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 21:36

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja Velox-54 »

Hei
Takalokasuojat kävin laittamassa paikalleen ja maalarin vihje oli oikea Amazonin lokasuojan klipsit siis peltimutterit on just samanlaiset. No nyt on myös seetrinauhat lokasuojien välissä, sitä saa ihan metritavarana 25m minimi, mutta ei ollut kallista, siis jos joku tarvii niin löytyy.
lokasuojat paikallaan.jpg
Velox-54
Velox-54
Cavalier
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 21:36

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja Velox-54 »

Viikko sitten la koitti päivä, jolloin sain Veloxin kotiin :D
kotona.jpg
[attachment=0]sivusta.jpg
Kokoaminen käynnissä ainoastaan syyläri puuttuu.
Velox-54
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Hieno tulee :!: Tälle syksylle vielä ajoon ja näytille huoltismiittiin Kempeleeseen :?: :wink:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Velox-54
Cavalier
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 21:36

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja Velox-54 »

HEI
Tässä kuvia melkein valmiina, puuttuu sisältä ovipahvit, takapuskuri ja takakoristeet sekä edelleen syyläri.
MELKEIN V SIVUSTA.jpg
MELKEIN VALMIS.jpg
Ensi viikolla varmaan kokonaan kasassa ja eikö ajelemaan.
Velox-54
Avatar
Jape
Victor
Viestit: 301
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 19:07
Paikkakunta: Torino

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja Jape »

On se vaan hieno! En viikolla Firman pihalla ihailtavana?
Työn teosta syntyvä ääni on ihana - JOS sen aiheuttaa joku muu kuin minä !
Vauxhall Velox PB 2.6 - 64
Vauxhall Velox PB 3.3 - 65
Vauxhall Viva HC 1800 - 75
Velox-54
Cavalier
Viestit: 58
Liittynyt: 16 Kesä 2009, 21:36

Re: Velox-54

Viesti Kirjoittaja Velox-54 »

HEI
Ei nähdä firman pihalla, koska olen lomalla, mutta jos kaikki toimii kokoamisen jälkeen, niin Hallituskadulla kyllä.
Epäilyttää hieman tuo virtapuoli kun vaihdoin alkuperäisen lataussäätimen paikalleen ja varaosa säädin eri merkkinen ja symboolit erinlaiset sekä eri määrä pistokkeita. Pitää vielä varmistaa nuo symboolien vastaavuudet lucas vs hella. Uusi jäähdytin on paikallaan ja uudet pakkasproput (toivottavasti pitävät) eli vielä kuljettajan puolen oven kahvat, takaoven kromit ja oviverhoukset paikalleen niin voi yrittää koeajolle :D :D
Velox-54
Vastaa Viestiin