Viva Hb -70
- vivamanTT
- Viscount
- Viestit: 2076
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
- Paikkakunta: Vihanti
- Viesti:
Re: Viva Hb -70
Mää oon aina sanonut, että pikku kotimaan matka, itellä tulee 430km suunta Tampereelle, ja esim Masalla ainakin 630km suunta, Masalla kieltämättä ajamista on. Ei muutakuin Tampereelle vaan
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
- VX330076
- Viscount
- Viestit: 1204
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
- Paikkakunta: Tornio
Re: Viva Hb -70
Ajamista vartenhan ne harrasteautotki on..ainaski mulla.....! Tommonen rapian 600km suuntaansa menee etteikö hurahtaa... Ajamisen iloa Vauxhallilla.....sitä se on -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-78 VX 1800 Estate Owerdriwe
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-78 VX 1800 Estate Owerdriwe
-
- Cavalier
- Viestit: 67
- Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Viva Hb -70
Vähän ollaan suunniteltu Pyhjärven miitinkiin tulemista. Jospa siellä oisi tuo meikäläisen Vauxxi katottavana
- VX330076
- Viscount
- Viestit: 1204
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
- Paikkakunta: Tornio
Re: Viva Hb -70
Se sitten LUPAUS.... Pyhäjärven meetti on legendaarisen mukava...sinne. -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-78 VX 1800 Estate Owerdriwe
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-78 VX 1800 Estate Owerdriwe
-
- Cavalier
- Viestit: 67
- Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Viva Hb -70
Oisi tuossa tiedossa Suomussalmella raiskattu hb-viva. Bemarin ruiskutekniikka laitettu ja kuulema ajettukin sillä tekniikalla. Siitä se sitte romuttamolle jäi kun sain omiin tarkoituksiin hommattua gm:ltä lapun mitä vaatii alusta muutoksia tuommoselle koneelle. Vuoden päivät nyt romuttamolla auto ollut ja itelleni sen ajattelin ostaa. Viime kesänä näin kunnon ja hyviä osia itelle siitä vielä saisi, kuskin puolelle etukulmaan joskus annettu Honda Civicillä pusu.
Tuosta ei kyllä liikennekelpoista enää saa mitenkään, joten ajattelin ottaa kaiken tarpeellisen talteen ja lopuista rakentaa jotain mielenkiintoista.
Onko kukaan rakentanut ikinä Hb-Vivaan eri auton akselistoja? Isommat jarrut olisi joka kulmaan tarkoitus saada.
Tuohon jos saisi joskus tulevaisuudessa tehtyä akselistot niin voisi harkita tuohon käyttö Vivaan akselistoja eri autosta. Mutta tuo todellakin joskus tulevaisuudessa. Ja tämäkin koko homma juolahti mieleen yhtäkkiä joten saa nähdä jaksaako etes pelleillä tuon raiskatun Vivan kanssa. Olisihan se hauska räpeltää siihen ennen kuin pilaa oman
Tuosta ei kyllä liikennekelpoista enää saa mitenkään, joten ajattelin ottaa kaiken tarpeellisen talteen ja lopuista rakentaa jotain mielenkiintoista.
Onko kukaan rakentanut ikinä Hb-Vivaan eri auton akselistoja? Isommat jarrut olisi joka kulmaan tarkoitus saada.
Tuohon jos saisi joskus tulevaisuudessa tehtyä akselistot niin voisi harkita tuohon käyttö Vivaan akselistoja eri autosta. Mutta tuo todellakin joskus tulevaisuudessa. Ja tämäkin koko homma juolahti mieleen yhtäkkiä joten saa nähdä jaksaako etes pelleillä tuon raiskatun Vivan kanssa. Olisihan se hauska räpeltää siihen ennen kuin pilaa oman
- vivamanTT
- Viscount
- Viestit: 2076
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
- Paikkakunta: Vihanti
- Viesti:
Re: Viva Hb -70
Mun mielestä itse akseleissa ei oo mitään vikaa. Onko sulla rummut edessä Kunnon jarrut nurkkiin niin sillä kyllä pärjää, vaikka ihan vakiot HC:n levyjarrukamat tehostimineen rumpujen tilalleJuntunen kirjoitti:Oisi tuossa tiedossa Suomussalmella raiskattu hb-viva. Bemarin ruiskutekniikka laitettu ja kuulema ajettukin sillä tekniikalla. Siitä se sitte romuttamolle jäi kun sain omiin tarkoituksiin hommattua gm:ltä lapun mitä vaatii alusta muutoksia tuommoselle koneelle. Vuoden päivät nyt romuttamolla auto ollut ja itelleni sen ajattelin ostaa. Viime kesänä näin kunnon ja hyviä osia itelle siitä vielä saisi, kuskin puolelle etukulmaan joskus annettu Honda Civicillä pusu.
Tuosta ei kyllä liikennekelpoista enää saa mitenkään, joten ajattelin ottaa kaiken tarpeellisen talteen ja lopuista rakentaa jotain mielenkiintoista.
Onko kukaan rakentanut ikinä Hb-Vivaan eri auton akselistoja? Isommat jarrut olisi joka kulmaan tarkoitus saada.
Tuohon jos saisi joskus tulevaisuudessa tehtyä akselistot niin voisi harkita tuohon käyttö Vivaan akselistoja eri autosta. Mutta tuo todellakin joskus tulevaisuudessa. Ja tämäkin koko homma juolahti mieleen yhtäkkiä joten saa nähdä jaksaako etes pelleillä tuon raiskatun Vivan kanssa. Olisihan se hauska räpeltää siihen ennen kuin pilaa oman
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
-
- Cavalier
- Viestit: 67
- Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Viva Hb -70
Eihän niissä tokkiisa mitään vikaa ole. Tuossa omassa Vivassa levyt edessä, uudet palatkin Takajarruja en ole aukassut ikinä ja kesäkuussa katsastuksessa niissä oli eroa 5%
Mutta siis ideana oli jos joskus tulee vaihdettua isompi moottori Vivaan.
Mutta siis ideana oli jos joskus tulee vaihdettua isompi moottori Vivaan.
- vivamanTT
- Viscount
- Viestit: 2076
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
- Paikkakunta: Vihanti
- Viesti:
Re: Viva Hb -70
Nähdäänkö tämä Emolahdessa
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
-
- Cavalier
- Viestit: 67
- Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Viva Hb -70
Ei kyllä vielä tänä kesänä nähdä En ole kerenny säätää autoa kunnolla toimimaan. Huomenna meno Kuopiosta Suomussalmelle säätelemään.
-
- Cavalier
- Viestit: 67
- Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Viva Hb -70
Nyt ilmeni Vivassa moinen ongelma. Avaimella kääntää virrat pois ja vaikka avaimenki ottasi pois niin mittaristossa palaa latauksen merkkivalo IGN ja öljypaine valo. Onko samallaista vikaa muilla ilmenny? Itse epäilen virtalukonpohjaa. Ei maha liittyä megasquirttiin kun kokeilin jo ilman ohjainlaitettakin niin silti palaa valot.
- kovanma
- Cresta
- Viestit: 901
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
- Paikkakunta: Lievestuore
Re: Viva Hb -70
Kovasti vaikuttaa virtalukon pohjalta. Ei taida olla sama kuin HC:ssa? HC mallisen pohjia kyllä löytys...
Marko Kovanen
-
- Cavalier
- Viestit: 67
- Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Viva Hb -70
Käytimpä tuossa virtalukonpohjan auki ja eipä siellä mitään ihmeellistä näkynyt. Vähän vaikuttasi ettei virtalukonpohja olekkaan syypää koska irrallaankin valot palaa mittaristossa.
Kojetaulun alakulmassa kulkevan johtonipun otin auki ja sieltä löytyi jokin kirkas johto joka oli aivan sulanut. Johto tulee mittariston takaa mutta loppui johtosarjan seassa ennen hansikaslokeroa. Mikähän liene? En tähän hätään saanut mittariston takana olevaa johtonippua auki niin näkisi mistä lähtee.
Perkele eturengaskin vuotaa yössä ihtensä tyhjäksi, nyt ei mee täällä päin hyvin vehkeitte kansa.
Virtalukonpohjassa numerot: 1533738 Co. Onko Hc-vivan virtalukonpohjassa samat numerot?
Kojetaulun alakulmassa kulkevan johtonipun otin auki ja sieltä löytyi jokin kirkas johto joka oli aivan sulanut. Johto tulee mittariston takaa mutta loppui johtosarjan seassa ennen hansikaslokeroa. Mikähän liene? En tähän hätään saanut mittariston takana olevaa johtonippua auki niin näkisi mistä lähtee.
Perkele eturengaskin vuotaa yössä ihtensä tyhjäksi, nyt ei mee täällä päin hyvin vehkeitte kansa.
Virtalukonpohjassa numerot: 1533738 Co. Onko Hc-vivan virtalukonpohjassa samat numerot?
- vivamanTT
- Viscount
- Viestit: 2076
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
- Paikkakunta: Vihanti
- Viesti:
Re: Viva Hb -70
Vika taitaa olla jossain muualla, jos kerta palaa valot vaikkei pohja ole edes kiinni johtosarjassa, mutta jos kuitenkin joskus niin HB:ssahan on kahdenlaista pohjaa, kahdenlaista virtalukkoa ja kahdenlaista ohjauspylvästä. Jos ostat joltain käytettyä pohjaa niin huomioi ettei ´67:n osa käy omaan ´70:seesiJuntunen kirjoitti:Käytimpä tuossa virtalukonpohjan auki ja eipä siellä mitään ihmeellistä näkynyt. Vähän vaikuttasi ettei virtalukonpohja olekkaan syypää koska irrallaankin valot palaa mittaristossa.
Kojetaulun alakulmassa kulkevan johtonipun otin auki ja sieltä löytyi jokin kirkas johto joka oli aivan sulanut. Johto tulee mittariston takaa mutta loppui johtosarjan seassa ennen hansikaslokeroa. Mikähän liene? En tähän hätään saanut mittariston takana olevaa johtonippua auki niin näkisi mistä lähtee.
Perkele eturengaskin vuotaa yössä ihtensä tyhjäksi, nyt ei mee täällä päin hyvin vehkeitte kansa.
Virtalukonpohjassa numerot: 1533738 Co. Onko Hc-vivan virtalukonpohjassa samat numerot?
Kirkas johto lienee puolan plussa napaan menevä etuvastus johto, joka muuttuu muistaakseni valkopunaiseksi , jossain johtosarjan syövereissä.
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
-
- Cavalier
- Viestit: 67
- Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
- Paikkakunta: Suomussalmi
Re: Viva Hb -70
Ei kenelläkään sattuisi olemaan kytkentäkaaviota Vivaan? Oma jäi kuopioon. Jos jollakin sattuisi olemaan koneellaan jonkun näköstä kaaviota niin jos voisi lähettää. Korvausta vastaan tietenkin.
Tämä viikko vaan aikaa laitella ennen talvea niin olisi vähän kiirus.
Lisäystä tutkimuksiin
Olit Terje oikeassa kirkasjohto tosiaan yhdistyy puolan plussaan, tästä otettu heräte Megasquirtin pääreleelle.
Tuo kirkasjohto mikä nyt on sulanut on maissa kun virrat on kiinni. Akun jännite tulee johtoon kun virrat kääntää päälle. Normaalia?
Hansikaslokeron takana on kiinni semmoinen outo läpyskä johon tulee kaksi ruskeaa johtoa. Johdot yhdistää toisiinsa metalliläpyskät joiden välissä kosketus palat. Näky lukevan 35A siinä. Sulakkeelta vaikuttaisi mutta miten tuon toiminta?
Tämä viikko vaan aikaa laitella ennen talvea niin olisi vähän kiirus.
Lisäystä tutkimuksiin
Olit Terje oikeassa kirkasjohto tosiaan yhdistyy puolan plussaan, tästä otettu heräte Megasquirtin pääreleelle.
Tuo kirkasjohto mikä nyt on sulanut on maissa kun virrat on kiinni. Akun jännite tulee johtoon kun virrat kääntää päälle. Normaalia?
Hansikaslokeron takana on kiinni semmoinen outo läpyskä johon tulee kaksi ruskeaa johtoa. Johdot yhdistää toisiinsa metalliläpyskät joiden välissä kosketus palat. Näky lukevan 35A siinä. Sulakkeelta vaikuttaisi mutta miten tuon toiminta?
Viimeksi muokannut Juntunen, 19 Loka 2011, 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- kovanma
- Cresta
- Viestit: 901
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
- Paikkakunta: Lievestuore
Re: Viva Hb -70
Etuvastushan toi kirkasjohto on... Tarkoitus tais olla jännitteen pudottaminen startin aikana...
Toinen ihmetyksen aihe on valojen lämpörele... Eli erittäin hauska keksintö, joka katkaisee valot kun vastus käy liian suureksi (= liuskat lämpenee ja lopulta aukeaa) esim huonojen kontaktien vuoksi... Aika moni törmännyt moiseen kapistukseen juuri tähän aikaan vuodesta..... Toki suojaa johtoja sulamiselta...
Toinen ihmetyksen aihe on valojen lämpörele... Eli erittäin hauska keksintö, joka katkaisee valot kun vastus käy liian suureksi (= liuskat lämpenee ja lopulta aukeaa) esim huonojen kontaktien vuoksi... Aika moni törmännyt moiseen kapistukseen juuri tähän aikaan vuodesta..... Toki suojaa johtoja sulamiselta...
Marko Kovanen