Viva Hb -70

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 1930
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja vivamanTT » 10 Kesä 2011, 18:21

Mää oon aina sanonut, että pikku kotimaan matka, itellä tulee 430km suunta Tampereelle, ja esim Masalla ainakin 630km suunta, Masalla kieltämättä ajamista on. Ei muutakuin Tampereelle vaan :!:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 1256 -73
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa

Avatar
VX330076
Viscount
Viestit: 1189
Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja VX330076 » 10 Kesä 2011, 18:26

8) Ajamista vartenhan ne harrasteautotki on..ainaski mulla.....! Tommonen rapian 600km suuntaansa menee etteikö hurahtaa... :) Ajamisen iloa Vauxhallilla.....sitä se on :wink: -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-75 Victor 2300 SL overdrive (MR)
FE-78 VX 1800 Estate

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 10 Kesä 2011, 18:59

Vähän ollaan suunniteltu Pyhjärven miitinkiin tulemista. Jospa siellä oisi tuo meikäläisen Vauxxi katottavana

Avatar
VX330076
Viscount
Viestit: 1189
Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja VX330076 » 10 Kesä 2011, 20:42

8) Se sitten LUPAUS.... :D Pyhäjärven meetti on legendaarisen mukava...sinne. :wink: -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-75 Victor 2300 SL overdrive (MR)
FE-78 VX 1800 Estate

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 12 Heinä 2011, 18:04

Oisi tuossa tiedossa Suomussalmella raiskattu hb-viva. Bemarin ruiskutekniikka laitettu ja kuulema ajettukin sillä tekniikalla. Siitä se sitte romuttamolle jäi kun sain omiin tarkoituksiin hommattua gm:ltä lapun mitä vaatii alusta muutoksia tuommoselle koneelle. Vuoden päivät nyt romuttamolla auto ollut ja itelleni sen ajattelin ostaa. Viime kesänä näin kunnon ja hyviä osia itelle siitä vielä saisi, kuskin puolelle etukulmaan joskus annettu Honda Civicillä pusu.

Tuosta ei kyllä liikennekelpoista enää saa mitenkään, joten ajattelin ottaa kaiken tarpeellisen talteen ja lopuista rakentaa jotain mielenkiintoista.
Onko kukaan rakentanut ikinä Hb-Vivaan eri auton akselistoja? Isommat jarrut olisi joka kulmaan tarkoitus saada.

Tuohon jos saisi joskus tulevaisuudessa tehtyä akselistot niin voisi harkita tuohon käyttö Vivaan akselistoja eri autosta. Mutta tuo todellakin joskus tulevaisuudessa. Ja tämäkin koko homma juolahti mieleen yhtäkkiä joten saa nähdä jaksaako etes pelleillä tuon raiskatun Vivan kanssa. Olisihan se hauska räpeltää siihen ennen kuin pilaa oman :shock:

Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 1930
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja vivamanTT » 12 Heinä 2011, 20:26

Juntunen kirjoitti:Oisi tuossa tiedossa Suomussalmella raiskattu hb-viva. Bemarin ruiskutekniikka laitettu ja kuulema ajettukin sillä tekniikalla. Siitä se sitte romuttamolle jäi kun sain omiin tarkoituksiin hommattua gm:ltä lapun mitä vaatii alusta muutoksia tuommoselle koneelle. Vuoden päivät nyt romuttamolla auto ollut ja itelleni sen ajattelin ostaa. Viime kesänä näin kunnon ja hyviä osia itelle siitä vielä saisi, kuskin puolelle etukulmaan joskus annettu Honda Civicillä pusu.

Tuosta ei kyllä liikennekelpoista enää saa mitenkään, joten ajattelin ottaa kaiken tarpeellisen talteen ja lopuista rakentaa jotain mielenkiintoista.
Onko kukaan rakentanut ikinä Hb-Vivaan eri auton akselistoja? Isommat jarrut olisi joka kulmaan tarkoitus saada.

Tuohon jos saisi joskus tulevaisuudessa tehtyä akselistot niin voisi harkita tuohon käyttö Vivaan akselistoja eri autosta. Mutta tuo todellakin joskus tulevaisuudessa. Ja tämäkin koko homma juolahti mieleen yhtäkkiä joten saa nähdä jaksaako etes pelleillä tuon raiskatun Vivan kanssa. Olisihan se hauska räpeltää siihen ennen kuin pilaa oman :shock:
Mun mielestä itse akseleissa ei oo mitään vikaa. Onko sulla rummut edessä :?: Kunnon jarrut nurkkiin niin sillä kyllä pärjää, vaikka ihan vakiot HC:n levyjarrukamat tehostimineen rumpujen tilalle
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 1256 -73
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 13 Heinä 2011, 16:59

Eihän niissä tokkiisa mitään vikaa ole. Tuossa omassa Vivassa levyt edessä, uudet palatkin 8) Takajarruja en ole aukassut ikinä ja kesäkuussa katsastuksessa niissä oli eroa 5% :)
Mutta siis ideana oli jos joskus tulee vaihdettua isompi moottori Vivaan.

Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 1930
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja vivamanTT » 21 Heinä 2011, 19:00

Nähdäänkö tämä Emolahdessa :?:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 1256 -73
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 21 Heinä 2011, 20:36

Ei kyllä vielä tänä kesänä nähdä :( En ole kerenny säätää autoa kunnolla toimimaan. Huomenna meno Kuopiosta Suomussalmelle säätelemään.

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 16 Loka 2011, 17:35

Nyt ilmeni Vivassa moinen ongelma. Avaimella kääntää virrat pois ja vaikka avaimenki ottasi pois niin mittaristossa palaa latauksen merkkivalo IGN ja öljypaine valo. Onko samallaista vikaa muilla ilmenny? Itse epäilen virtalukonpohjaa. :( Ei maha liittyä megasquirttiin kun kokeilin jo ilman ohjainlaitettakin niin silti palaa valot.

Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 877
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja kovanma » 17 Loka 2011, 07:17

Kovasti vaikuttaa virtalukon pohjalta. Ei taida olla sama kuin HC:ssa? HC mallisen pohjia kyllä löytys...
Marko Kovanen

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 17 Loka 2011, 19:46

Käytimpä tuossa virtalukonpohjan auki ja eipä siellä mitään ihmeellistä näkynyt. Vähän vaikuttasi ettei virtalukonpohja olekkaan syypää koska irrallaankin valot palaa mittaristossa.
Kojetaulun alakulmassa kulkevan johtonipun otin auki ja sieltä löytyi jokin kirkas johto joka oli aivan sulanut. :shock: Johto tulee mittariston takaa mutta loppui johtosarjan seassa ennen hansikaslokeroa. Mikähän liene? En tähän hätään saanut mittariston takana olevaa johtonippua auki niin näkisi mistä lähtee.
Perkele eturengaskin vuotaa yössä ihtensä tyhjäksi, nyt ei mee täällä päin hyvin vehkeitte kansa.
Virtalukonpohjassa numerot: 1533738 Co. Onko Hc-vivan virtalukonpohjassa samat numerot?

Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 1930
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja vivamanTT » 17 Loka 2011, 20:18

Juntunen kirjoitti:Käytimpä tuossa virtalukonpohjan auki ja eipä siellä mitään ihmeellistä näkynyt. Vähän vaikuttasi ettei virtalukonpohja olekkaan syypää koska irrallaankin valot palaa mittaristossa.
Kojetaulun alakulmassa kulkevan johtonipun otin auki ja sieltä löytyi jokin kirkas johto joka oli aivan sulanut. :shock: Johto tulee mittariston takaa mutta loppui johtosarjan seassa ennen hansikaslokeroa. Mikähän liene? En tähän hätään saanut mittariston takana olevaa johtonippua auki niin näkisi mistä lähtee.
Perkele eturengaskin vuotaa yössä ihtensä tyhjäksi, nyt ei mee täällä päin hyvin vehkeitte kansa.
Virtalukonpohjassa numerot: 1533738 Co. Onko Hc-vivan virtalukonpohjassa samat numerot?
Vika taitaa olla jossain muualla, jos kerta palaa valot vaikkei pohja ole edes kiinni johtosarjassa, mutta jos kuitenkin joskus niin HB:ssahan on kahdenlaista pohjaa, kahdenlaista virtalukkoa ja kahdenlaista ohjauspylvästä. Jos ostat joltain käytettyä pohjaa niin huomioi ettei ´67:n osa käy omaan ´70:seesi :wink:

Kirkas johto lienee puolan plussa napaan menevä etuvastus johto, joka muuttuu muistaakseni valkopunaiseksi :?: :oops: , jossain johtosarjan syövereissä.
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 1256 -73
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 18 Loka 2011, 12:06

Ei kenelläkään sattuisi olemaan kytkentäkaaviota Vivaan? Oma jäi kuopioon. Jos jollakin sattuisi olemaan koneellaan jonkun näköstä kaaviota niin jos voisi lähettää. Korvausta vastaan tietenkin.
Tämä viikko vaan aikaa laitella ennen talvea niin olisi vähän kiirus.

Lisäystä tutkimuksiin
Olit Terje oikeassa kirkasjohto tosiaan yhdistyy puolan plussaan, tästä otettu heräte Megasquirtin pääreleelle.

Tuo kirkasjohto mikä nyt on sulanut on maissa kun virrat on kiinni. Akun jännite tulee johtoon kun virrat kääntää päälle. Normaalia?

Hansikaslokeron takana on kiinni semmoinen outo läpyskä johon tulee kaksi ruskeaa johtoa. Johdot yhdistää toisiinsa metalliläpyskät joiden välissä kosketus palat. Näky lukevan 35A siinä. Sulakkeelta vaikuttaisi mutta miten tuon toiminta?
Viimeksi muokannut Juntunen, 19 Loka 2011, 11:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 877
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja kovanma » 18 Loka 2011, 18:19

Etuvastushan toi kirkasjohto on... Tarkoitus tais olla jännitteen pudottaminen startin aikana...

Toinen ihmetyksen aihe on valojen lämpörele... Eli erittäin hauska keksintö, joka katkaisee valot kun vastus käy liian suureksi (= liuskat lämpenee ja lopulta aukeaa) esim huonojen kontaktien vuoksi... Aika moni törmännyt moiseen kapistukseen juuri tähän aikaan vuodesta..... :evil: Toki suojaa johtoja sulamiselta...
Marko Kovanen

Vastaa Viestiin