Viva Hb -70

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 19 Loka 2011, 11:47

Tuossa oli akku latuulla yön ja nyt kun laittaa akun miinuksen paikoilleen megasquirtin päärele naksahtaa kiinni, eli virta siellä kiertää vaikka ei pitäisi. Puolan plussalta otettu heräte sille.
Olisi tarvetta tiedolle mitä tulipellin päällä olevat neljä sulaketta suojaa. 2sulake ja 4sulake ovat nimittäin toisissaan yhteydessä kun piipparilla testaa :shock: Ei kovin normaalilta itsestä vaikuta.
Laturin takaa ottaa pistokkeen irti niin mittariston valot sammuu, onko se nyt vaan laturi ottanut ihteensä vai onko tuo ihan normaalia?

Veimpä tuossa laturin testipenkkiin kun näytti että ei oikein lataa, saa nähä turhaanko purin johtosarjan :)

Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 877
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja kovanma » 19 Loka 2011, 20:50

No tässä toivottavasti apuja... Lucas ACR laturillisen kytkennästä...

Sulake 1: Lämmityslaitteen puhallin

Sulake 2: Sytytysvirran merkkivalo, tuulilasin pyyhkijät, öljynpaineen merkkivalo, polttoaineen mittari+anturi, moottorin lämpö, vilkut, jarruvalot.

Sulake 3: Äänimerkki, sisätilan valo+ovikatkaisijat, kaukovalot+merkkivalo

Sulake 4: Peräkontin valo, takavalot, rekisterikilven valot, mittariston taustavalot, lyhyet valot

Ohessa linkki kyseiseen kaavioon... Pahoittelut, mutta juurikaan parempaan en kamerallani pystynyt...

Kuva
Marko Kovanen

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 20 Loka 2011, 10:22

Kiitos tuhannesti kuvasta. Tuosta kyllä selvän saa ja se riittää.

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 20 Loka 2011, 13:50

Laturista oli diodi palanut. Uusi laturi laitettu ja ei ole enää virrat päällä millon haluaa. Saa nähä kestääkö kuinka pitkään tuokaan laturi. 09 kesällä jonkun halpis laturin laitoin ja nyt jo hajosi. Nyt samallainen tilalla :?
Laturissa kolme paikkaa johdoille mutta liitännästä lähtee vain 2johtoa. Esim sinivalkoinen johto vapaana roikkuu. Tuollein ajoin 3kesää. Oisikkohan tuolla hommalla jotain tekemistä diodien palamisen kanssa?
Kyllähän tuo perjantaina iski muuan virtajohto kipunaa soittimen runkoa vasten kun vahingossa lähti soitin matkaan autosta noustessa. Liekköhän tuossa ottanut ihteensä sitten..

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 21 Tammi 2012, 17:58

Tulipahan tuossa yhtäkkiä mieleen että onko hbVivassa bensatankki tasanen kontinpuolelta? Eli siis että kontin lattia olisi suora.
Omassahan tuo on pullollaan ylöspäin. Niin ja bensamittari ei näytä kuin puolta vaikka tankin kuinka täyteen laittaisi. :)

Avatar
VX330076
Viscount
Viestit: 1189
Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja VX330076 » 22 Tammi 2012, 18:24

Kyllä se "tasanen" on lattian kanssa. Tietty siinä on niitä vahvistus pokkauksia, muttei kuulu pullollaan ylöspäin olla. :wink: -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-75 Victor 2300 SL overdrive (MR)
FE-78 VX 1800 Estate

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 01 Touko 2012, 21:18


Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 21 Touko 2012, 15:55

Tuli tuossa helatorstain aikaan mallailtua tuota Volvon akselia tuonne Vivan alle. Vielä pitää pähkäillä miten rakentaa ylemmät tuennat, ei tuo hitsi oikein maha tuohon valuun ottaa. Tai sitten pitää laittaa watt tai panhard tanko ja suoraan eteen päin nuokin ylemmät tukivarret.
http://s1267.photobucket.com/albums/jj5 ... kseli2.jpg

Jos jollakin tarvetta 1256cc koneelle tai Vivan omalle taka-akselille niin kaupan on. Pitää tuossa laittaa myynti-ilmo kun on parempia kuvia.

SamiK
Viscount
Viestit: 1145
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja SamiK » 07 Maalis 2015, 09:12

Onkos tämä edennyt mitenkä ?
1970 hb Viva

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 07 Maalis 2015, 14:57

Loppu kesästä löyty jarrut ja koe ajollakin pääsi käymään. Mutta nyt talvella tosiaan Viva on säilössä kun itse opiskelen eri paikkakunnalla. Syksyllä melkein jo käytin muutoskatsastuksessa mutta on paperihommat vielä tekemättä ja sato lumet niin ei tullu käytettyä konttorilla sitten. Kesällä homma jatkuu taas 8)

Kuva

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 07 Touko 2015, 15:54

Nyt pitäisi saaha tietää onko tuo meikäläisen etuakseli 2 litrasesta Magnumista vai mistä. Kallistuksenvakaaja menee siis taka kautta. Pitäisi katsastusmiehelle rueta keräämään faktoja paperille osista :?
Ja vielä jos jollakin olisi linkkiä räjäytyskuvaan/huoltokirjaan niin mukava olisi.

Kuva akselista vielä:

Kuva

Avatar
Vaiva-99
VX 4/90
Viestit: 547
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
Paikkakunta: Anastus
Viesti:

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Vaiva-99 » 07 Touko 2015, 17:57

Joko 1800 tai 2300 magnum/viva HC.stä on, kaikissa sama akseli, jarrut, vakaaja jne.
Katsuri ei välttämättä tykkää vaan noista itte tehdyista moottorin korvallisista...
Souda itse saareen ja koita tehdä siellä auto!

Juntunen
Cavalier
Viestit: 67
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 17:01
Paikkakunta: Suomussalmi

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja Juntunen » 07 Touko 2015, 21:34

Saa itse tehdä korvakot, Sama homma taka-akselin korvakoissa. Paitsi taka-akselin korvakot ei tule menemään läpi (hitsaus laatu) ja sitten tehdään perus 4-linkit panhartilla. Nii ja tosiaan olihan sitä Terjen kanssa puhetta sillon mistä vehkeestä mutta eipästä enää voi muistaa.

Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 1930
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja vivamanTT » 07 Touko 2015, 22:13

Minäpä otan viikonloppuna ja yritän skannata sulle varaosakirjasta kuvat noista niin saat konttorille faktaa. Laitappa mulle Niko, vaikka tekstiviesti niin saan sun numeron, kun hukku numerosi vuodenvaihteessa puhelimen kadotessa... juu HC iso akseli eli 2300cc koneisesta, koska 1800:sessa ei oo vakaajaa, ja HC:ssa ei muuten Niko oo 2000cc konetta alkujaan paitti Firenzassa ja sellasia suomessa ei oo, ku yks ja siittä tuo ei oo.
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 1256 -73
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa

Avatar
firenza 71
Viva GT
Viestit: 175
Liittynyt: 07 Marras 2006, 08:22
Paikkakunta: Varkaus

Re: Viva Hb -70

Viesti Kirjoittaja firenza 71 » 08 Touko 2015, 02:24

Ettei vaan olisi 1800 mallissakin etuvakaaja, takaa löytyy vakaaja vain 2.3:sta :roll:

Vastaa Viestiin