Victor -74 2300SL

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
Protege
Cavalier
Viestit: 57
Liittynyt: 11 Touko 2008, 19:04
Paikkakunta: Muurame

Victor -74 2300SL

Viesti Kirjoittaja Protege » 08 Loka 2011, 21:25

Sami moro.

Tässä on nyt tämä vanhus, koriltaan suunnilleen sieltä täältä entisen omistajan läjään hitsaama.
07102011570.jpg
Nyt on päässyt sen verran tutkimaan, että hieman osia olisi hankintalistalla.

-Käsijarruvaijeri, ainakin vasen puoli, kun poikki. Oikeanpuoleisen saa ehkä ehjättyä.
-Pääsylinteri tai sen korjaus-sarja, koska vuotaa.
-Strömbergin korjaus-sarja tai jonkun muun merkkinen kaasutin. Kuluttaa litran menovettä viidessä minuutissa.
06102011564.jpg
Ajellaan ehkä tämä talvi tämän näköisenä, ja maalataan ensi keväänä...

Avatar
VX330076
Viscount
Viestit: 1189
Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Victor -74 2300SL

Viesti Kirjoittaja VX330076 » 08 Loka 2011, 21:30

8) NAM! Onkos tämä aito -74 malli (pistä vaikka YV:nä mulle valm no. niin saan rekisteriin ja tietty jotain muutakin tietoa jos saatavilla),uudemmilla ovipahveilla jne...? :wink: -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-75 Victor 2300 SL overdrive (MR)
FE-78 VX 1800 Estate

Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 1930
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Victor -74 2300SL

Viesti Kirjoittaja vivamanTT » 09 Loka 2011, 08:36

Strömberiin korjaussarja löytyy, vaikka Biltemasta. Ja pääsylinteriin luulen korjausarjan löytyvän, vaikka meiltä, tarkistan huomenna, ja ilmoitan sulle.
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 1256 -73
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa

Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 1930
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Victor -74 2300SL

Viesti Kirjoittaja vivamanTT » 09 Loka 2011, 10:16

vivamanTT kirjoitti:Strömberiin korjaussarja löytyy, vaikka Biltemasta. Ja pääsylinteriin luulen korjausarjan löytyvän, vaikka meiltä, tarkistan huomenna, ja ilmoitan sulle.
Multa kyllä löytyis Strömberg kaasari johon viime syksynä laitoin korjaussarjan ja sillä tuo Firenza toimi ainakin hyvin :wink: :!: Akselit on tiukat, neula on hyvä jne, peräisin ilmeisimmin ykskaasari 2300 magnumista
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 1256 -73
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa

Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 877
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Victor -74 2300SL

Viesti Kirjoittaja kovanma » 09 Loka 2011, 19:57

Olikos tämä se nettiautossa joku aika takaperin ollut Victori ?
Marko Kovanen

Protege
Cavalier
Viestit: 57
Liittynyt: 11 Touko 2008, 19:04
Paikkakunta: Muurame

Re: Victor -74 2300SL

Viesti Kirjoittaja Protege » 15 Huhti 2012, 20:19

Tänään pääsi auto hankien keskeltä talliin ja kevätehjäykseen.

Taka-akseli irroitettiin, ja hakusassa lähes kaikki puslat taakse. Alatukivarret alkaa olla myös aika reikäpeltiä. ylätuet olivat rungoiltaan ehjäämiskuntoiset.

Etupään välyksistä ei vielä ole tietoa.

Vesipumppu välystää ja rahisee. Uutta saa tarjota.

Käsijarruvaijeri uupuu vasemmalta puolelta. Saa tarjota.

Pääsylinterin päätymmäinen kumi vuodattaa jarrunesteet tehostimen puolelle. Muiden jarruosien kunto taitaa olla hyvä.

Keskivaimentimen joku ajanut kivenkulmaan, revennyt saumastaan.

Näiden jälkeen täytyy vielä pari paikkaa pohjaan laittaa ja asentaa sisustus ennenkö katsastusasemalle ajelee.

Takapenkin kankaat mallia haperot. Näihin jos löytäisi alkuperäisen sävyistä penkinpäällistä, niin menettelisi jonkun aikaa.

Suurin pulma ovat varmaan nämä puslat.

-Sami K-

Protege
Cavalier
Viestit: 57
Liittynyt: 11 Touko 2008, 19:04
Paikkakunta: Muurame

Re: Victor -74 2300SL

Viesti Kirjoittaja Protege » 16 Huhti 2012, 22:21

Kuvakooste tästä hetkestä
2012-04-16-074.jpg
Puslat kadonneet ja alatukivarret rehottavat.
Alakuvissa paikat käsijarruvaijereille, saisi olla kyllä uudet molemmalle puolelle, on näköjään tuo auton alla olevakin jumissa.

Sisusta kysyneelle, en tiedä onko uutta vai vanhaa mallia.
2012-04-16-079.jpg
Ja sitten jakopäästä kuva, jossa mielestäni apuakselin pyörä on yhden hampaan jäljessä, ei osu samalla viivalle muiden merkkien kanssa.
Ja onko virranjakajan asento normaalisti missä?
2012-04-16-081.jpg
Tällästä kevät iltojen hämyssä mukava miettiä.

-Sami K-

Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 877
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Victor -74 2300SL

Viesti Kirjoittaja kovanma » 17 Huhti 2012, 06:23

Moi Sami.

Kuvasta vaikea sanoa, onko ajoitus tosiaan poskellaan, mutta ajoitusmerkit laitetaan kohdalleen ilman remmiä. Merkkien linjaus muuttuu hieman, kun remmi kiristetään.

Kysymiäsi osia löytyy, mutta pääsen tarkentamaan tilanteen perjantaina, kun palaan työmatkalta. Tukivarsia ei tosiaan löytynyt... Meni syksyllä paaliin... Mitään ei pitäis hävittää... :?
Marko Kovanen

Avatar
V8FIRENZA
Ventora
Viestit: 746
Liittynyt: 06 Marras 2006, 11:01
Paikkakunta: PYHÄSELKÄ

Re: Victor -74 2300SL

Viesti Kirjoittaja V8FIRENZA » 17 Huhti 2012, 07:59

Vahvikehitsaa myös lyhempien tukivarsien korinpuoleiset kiinnityskorvakot kunnolla kiinni koriin.
Ne on vaan isoilla pistehitseillä kiinni, ja niitä on ratkeillut irti aikojen saatossa useistakin FE-Victoreista.
Kun välttmättä tehtaalla ei ookkaan hitsattu kaikkia pisteitä...mitä olis pitänyt :cry:
---***---

Vastaa Viestiin