Project VX2300

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 901
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma »

Tää projekti kun on edennyt jo aika pitkälle, niin ei kehtaa alkaa hirveetä litaniaa alkaa mättään. Olkoon tässä sitten tämmönen kooste mitä on tullu tehtyä... Valmishan tää ei siis oo, vaan kuvassa lähtökohta...

[URL=http://s205.photobucket.com/user/k ... .png[/img][/url]
Marko Kovanen
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Siistiä ja perusteellista tekemistä :thumbup: Ompas ollu hyvännäköinen aihio lähtee tekemään. :shock:
Avatar
Vaiva-99
Ventora
Viestit: 569
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
Paikkakunta: Anastus
Viesti:

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja Vaiva-99 »

Penkinpäälliset :thumbup: :thumbup: :thumbup:
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 901
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma »

Juu varsin hyvä oli pelleiltään ja muutenkin... Mut pikkuisen tais mopo karata käsistä... Katotaan mitä tulee vielä tehtyä. Yritetään säilyttää pääliset ainakin jonkun aikaa...
Marko Kovanen
Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 901
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma »

Tuli pahemman kerran takapakkia tuossa jokin aika sitten... Vuotanut jarrunestesäiliö tuhosi konehuoneen maalauksen. Konepaikoillaan oli paikkaus melkoisen vaikeata ja räkivä pullo teki hommasta melko tuskaista. Hyvä siitä ei tullu mutta saa kelvata toistaiseksi...

Uuden nestesäiliön saatuani otettiin uusinta yritys jarrujen kanssa. Yritin ajaa ilmat systeemisä kaverin vakuumisysteemillä... Ei oikeen kulkenu neste alipaineella... Muutama polkaisu ja nestepinta laski silmissä... Mutta korviin kantautui samalla tirskuva ääni... Edessä ei näkyny mitään, mutta takana näkyi kaksi lammikkoa... Kele... Jarrusylinterien putkien nipat osoittautui liian lyhyiksi eli kartiot ei kiristyneet ja neste tuli nipan ja putken välistä... Toinen kele... Onneksi hyllystä löytyi pidemmät nipat ja putkissa oli varaa uusille kartioille. Poljentaa ja jonkunlaista painettakin alkoi tulla, mutta säiliössä näkyi purskahduksia... Mitä ihmettä... Uusi yritys alipaineella kuskin etupyörästä... Ei tuu mitään.. Putki on auki kun hetkeä aiemmin puhalsin sen tyhjäksi ja pääsylinterin aukosta tuli nestettä... Ilmausruuvista löytyi vaseliinimaista töhnää, kuten myös ruuvin reiästä... Eihän näissä uusissa satuloissa vaan ollu silikoninestettä sisällä... Pitää perehtyä satuloihin ensin ja saada neste tulemaan läpi... Jos purskahtelua vieläkin esiintyy pitää tarkistaa pääsylinteristä että kumit on oikeinpäin...

Ei päästä Aarnikana helpolla ei...
Marko Kovanen
Avatar
VX330076
Viscount
Viestit: 1204
Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja VX330076 »

8) Tuohon VX;n jarrujen ilmaukseen voin senverran antaa vinkkiä, että vaatii rotevat otteet polkimen painantaan, kun alkaa ilmaamaan ja kaverin tietty silloin tarttee aukomaan roppuja. Ja tämä johtuu siitä paineen säätimestä siinä tehostimen kupeessa, en tunne sen rakennetta tarkemmin, mutta kokemuksesta senverran, että vaatii kunnon paineet ennenkö ilmat tulee kokonaan poijes, kun on järjestelmä tyhjennetty totaalisesti. 8)
:wink: -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-78 VX 1800 Estate Owerdriwe
Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 901
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma »

Tosiaan taakse tuli nestettä helposti, mutta etusatulan läpi ei yhtään... Varsinaiseen ilmaukseen en vielä edes päässyt... Luulisi alipaineen imevän nesteen ja ilman varsin tehokkaasti...
Marko Kovanen
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Kyllähän se kaikki ilma yleensä tulee pois imemälläkin riittävän tarkkaan mutta ei aina,esimerkiksi kuten Masakin tuossa totesi niin juurikin paineensäätimien syövereihin sitä saattaa vähän jäädä kuten myös sylintereiden ja männän väleihinkin kun taas paineella se neste tunkeutuu paremmin joka paikkaan työntäen ilman edellään poies :wink: Tuohon ilmiöön oon törmänny minäkin sellaisten rumpujarrusylintereiden kanssa joissa paineensäätimet itsessään kuten esim.monissa pösöissä on,semmosia ekaa kertaa uusiessa ilmasin ne imien ja ihmettelin katsastuksessa kun toinen jarru ei pitänytkään riittävästi vaikka kengätkin olivat uudet ja ilmaa ei imemällä enää tullu ja poljin tuntui ihan suht hyvältä,no kotio takas ja ilmaamaan pumppaamalla ja kappas kappas ilmaahan niistä tuli muutama pieni kupla molemmista ja huonommin pitävästä enempi,sit konttorille takas ja nyt sitten pitikin jarrut ihan tasan, :wink:
Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 901
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma »

Juu nyt on nesteet läpi. Käydään vielä kerran läpi perinteisellä tavalla...
Marko Kovanen
Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 901
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma »

Tännään käpistelty taas tallissa... Etuovet sai uudet Intialaiset tiivisteet. Sisustaa kasattu ja putsailtu. Ikkunalistat pitää vielä uusia ja nokkapelti paikalleen. Pyöränkulmat karkeesti kohdilleen et voi ajaa aikanaan säätöön... ja jarrujen varmistus... Onhan sitä kaikkee hipistelyä ennenkö uskaltas lähtee leimalle...
Marko Kovanen
Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 901
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma »

Ny alkaa ahistaan... Vauxi tappelee vastaan kaikin keinoin... Jarrujen paineensäätimet vuoti nestettä läpi... Molemmat mitä multa löyty... Ironiaa vai mitä... Ebayssa toistakymmentä juuri oikean mallista säädintä... mutta vain mallikuvissa... Toivottavasti Matilta ( tai joltain muulta ) löytys säädin missä on ollu nesteet sisällä...
Marko Kovanen
Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 901
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma »

Ja taistelu jatkuu. Uusi säädin paikoillaan. Ilmaamista yritetty alipaineella ja perinteisesti... Takapää tuntu tulevan kuntoon, mutta etupäästä ei ilman tulo tuntunut loppuvan... Pärski välillä säiliössä asti... Tuo pärskiminen sai epäilemään, että pääsylinterissä ei ole kaikki kunnossa. No... Ei ollutkaan... Olin onnistunut sotkemaan primääripiirin ja sekundääripiirin kapeat stefat keskenään, sillä seurauksella että primääripiirin stefa jäi löysälle männän varrella... Voi p...kele... Kaikkee sitä... No nyt on pistetty uudet stefat oikeille paikoilleen... Huomenna yritetään taas...

Kuva
Marko Kovanen
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Härmäälään on onneksi kovanma hyvin aikaa :wink:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 901
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma »

Ympäristön asettamien reunaehtojen takia Härmälä jää tänä vuonna väliin... Ei mahda mitään... Pohjoiseen sitten...

Mutta tänään on laitettu tassut alle pyöränkulmien kattomista varten.... Tosin jää tältä viikonlopulta tekemättä.. Käyntiinkin jyrähti. Hieman tuntuu olevan vieläkin rikkaalla hajusta päätellen... Syyläriäkin piti tinata kolmesta kohtaa, kun tuntui tihkuvan. Pikkuhiljaa...
Marko Kovanen
Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 901
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma »

Syyläri pitää nesteet sisällä... Seoksen säätöä kokeilin, mut perskutarallaa... Gunsonin Colortune tulppa ei mahtunu poteroon... Korvakuulolta ja nenän varassa säätö on hiukka epämäärästä... Liekkö jo liian laihalla kun haisee kitkerälle ?? Kaippa se olis pistettävä oikeen letkun perään että sais seoksen kohdalleen...
Marko Kovanen
Vastaa Viestiin