Project VX2300

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
SamiK
Viscount
Viestit: 1145
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja SamiK » 27 Huhti 2015, 20:51

Vanha bensa haisee erillaiselle palaneena kuin mitä tuore. Mutta kitkerä "silmiin" ottava on kyllä paksulla.
1970 hb Viva

Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 877
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma » 28 Huhti 2015, 06:43

Uutta 98:a tankissa... Loppuu vaan Strömpästä säätövara... Olisko päässy neula/ suutin noin pahasti kulahtaan...
Marko Kovanen

tuomee
Ventora
Viestit: 581
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja tuomee » 28 Huhti 2015, 11:53

Juu rikkaalta kuulostaa,neulahan sieltä römpästä on täysin pilalle kulahtanu jos säätövara ei riitä ja voipi sitä kulumaa olla vähän suuttimessakin mutta suutin harvoin on haittaavasti kulunu :wink: Siinä neulassa ei juur minkäänlaista kulumaa saa olla jos meinaa että toimii joka alueella hyvin,kun neulalla jolla vielä just ja just riittää säätövara että saa tyhjäkäyntiseoksen kohilleen niin kovemmilla kierroksilla ja kuormituksella jäädään helkutan laihalle kun neula ompi liika pitkällään ja profiili ei oo kohillaan :wink:
Säätöön kunhan neula on oikeenlainen ja kulumaton piisaa yleensä ihan korvakuulo,tyhjäkäyntiseos on yleensä kokolailla kohallaan siinä kun kone käy parhaiten :wink:

Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 877
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma » 03 Touko 2015, 20:47

Vaihdettu kaasariin neula ja taisteltu perusjuttujen eli sähköjen kanssa... Nujerrettu ainakin toistaiseksi moiset riesat... Pölyjä pestessä tuli aurinko yllättäen esiin ja perskeles... Kuskin oven reunoista paistaa pohjat läpi.... Aina vaan lisää syitä uudelleen maalaukselle... Voi kikkare... :(
Marko Kovanen

Avatar
Hapa H
Magnum
Viestit: 220
Liittynyt: 11 Marras 2006, 10:44
Paikkakunta: Hollola

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja Hapa H » 05 Touko 2015, 08:10

FD-koppasen jarrujen ilmaaminen on kanssa taiteenlaji, yleensä olen ottanut takapiirin ensimmäisenä, sieltä tulee ilmat pois helpommin, mutta etupiiriä saakin pumpata tosissaan. Juuri äsken kun etsin taas jarruja ei edestä kuulunut pihaustakaan pitkään aikaan eikä edes nestettä valahtanut, sitten kun pummppasin pariin kertaan paineet ja pidin välillä taukoa ja taas uudestaan, niin
jopas alkoi tulla nestettä ja polkimeenkin löytyi jo tuntumaa. Teen vielä kerran ihan varmuudeksi yhden ilmauskerran, niin sitten
luulen jarrujen olevan käyttökunnossa. Täytyy vielä mainita että kyllä on laatu huonontunut, kun nykyään ei ilmaruuvikaan kestä normaalia kiristysjäykkyyttä vaan jengat antautui (Mötönetlaatu) , no onneks oli vanha ilmaruuvi vielä tallessa, meinasin kyllä viskata romulootaan. Ei vanhoissa ilmaruuveissakaan mitään vikaa ollut, ajattelin vaan että uudet ovat siistimmän näköiset ja onpahan katsastusukolle jotain ihasteltavaa. 8) 8)
VAUXHALL.... Once driven, forever smitten.

Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 877
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma » 06 Touko 2015, 18:27

Selvisi syy jarruongelmiin... Kiitos Terje !! Tehostajalta tuleva tappi oli noin 2,5mm liian pitkä ja esti nesteen palaamisen takaisin säiliölle... Ei jumita enää etumännät...
Marko Kovanen

Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 1930
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja vivamanTT » 06 Touko 2015, 20:22

Hyvä, että oli apua :clap: Joko leimasit :?:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 1256 -73
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa

Avatar
VX330076
Viscount
Viestit: 1189
Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja VX330076 » 07 Touko 2015, 13:44

:thumbup: Hienoa Jess ! Paine sinne jäi , niin kuin epäilin.....tosin toisesta syystä mitä epäiln , ei tullu toi Terjen juttu mieleen , mutta nyt kun mietin niin eikös sulla ole uusi Tehostajakin......??
:wink: -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-75 Victor 2300 SL overdrive (MR)
FE-78 VX 1800 Estate

Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 877
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma » 07 Touko 2015, 21:57

Ei ole uusi tehostaja, mutta toinen tehostaja... Tuli reilun pari milliä liian pitkälle toi välitanko...

Sitten toi uusi kardaani ei mahtunut ohjaukseensa... Jäi aavistuksen vinoon perän laippaan... Piti antaa viilahoitoa kummallekkin laipalle, että lupsahti suoraan. Ei ravista enää... Pienestä on hommat välillä kiinni...

Jaa.... Joo... Nyt on 18 vuoden jälkeen laput nokalla... :P
Marko Kovanen

Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 1930
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja vivamanTT » 07 Touko 2015, 22:09

Hieno juttu, pistähän kuvia autosta näytille :!:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 1256 -73
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa

Avatar
VX330076
Viscount
Viestit: 1189
Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja VX330076 » 07 Touko 2015, 22:57

:thumbup: HIENOA MARKO :thumbup: Nyt vain ajamaan ja naatiskelemaan FE:n kyydeistä :D
:wink: -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-75 Victor 2300 SL overdrive (MR)
FE-78 VX 1800 Estate

Make
Viscount
Viestit: 1404
Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:55
Paikkakunta: Aarnikotkan koto
Viesti:

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja Make » 08 Touko 2015, 17:47

Hienoa Kaima :thumbup:

-Make-
Vauxholisti jumalan armosta...

Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 877
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma » 12 Touko 2015, 17:28

Kuva
Marko Kovanen

Avatar
VX330076
Viscount
Viestit: 1189
Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja VX330076 » 12 Touko 2015, 23:21

:thumbup: MARKO SÄ TEIT SEN :D -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-75 Victor 2300 SL overdrive (MR)
FE-78 VX 1800 Estate

Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 877
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Project VX2300

Viesti Kirjoittaja kovanma » 22 Kesä 2015, 18:53

Nonnii... Jokune sata takana ja ihan häiriöittä ei oo menny.... Mutta itseasiassa odottelinkin jotain, kun vehje on ollut poissa käytöstä kohtuu pitkään... Pientä pärskimistä ja sammahtelua oli alussa, mutta ei enää hetkeen... Pahimmat roskat tankista jossain filltterissä. Tankin ilmausputket on tosin tarkistettava, kun ei meinaa tankkaus onnistua mitenkään... Pärskii bensat putkesta ulos... Suurin onkelma iski tietenkin vesisateessa tienpäällä, kun lataus hävisi... No... Kotiin päästiin hyvän akun ansiosta. Eihän se vika sen kummempi ollut kuin liittimestä irronnut johto... Taas lataa... Kunhan loma alkaa, niin pitää ajella enemmän...
Marko Kovanen

Vastaa Viestiin