Eikan Vauxit...

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
Vastaa Viestiin
SamiK
Viscount
Viestit: 1308
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Eli ratkaisu ongelmiin on siirtää jonku nykyhuussin tarpeeks isosta vetonivelestä nivel täristävään keppiin? :mrgreen: Nykyautoissa kun nivelissä on muoviset "kumit".
1970 hb Viva
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Niin oisko se muovinen suojus se avain sana ton alkuperäisen keskinivelen suojaksi? Laitappa Eikka mitat siitä niin katon löytyiskö siihen "kumi"?
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Saattashan se hyvinkin olla :thumbup: ,mutta olkoon tuo orkkis kardaani hyllyssä jemmassa eikä suotta ajossa kulumassa,kun paljon parempi se nytkin on tärinöitten ja tutinoitten puoleen kun mitä oli koskaan sillä Firenzan kardaanilla,ja kyllähän tuon perän asennon saa muutettua tuollekin kardaanille ihan kohdalleenkin,aika helpostikin jos vaan ryhtyy toimeen :think: Ja eikun talliin,ainakin jotain muuta edes tekemään...
Mutta toisaalta saishan siinä orkkis kardaanissa kyllä olla kumes valmiina paikallaan jos se joskus tulee vaikka paikalleen laitettua,jos vaikka ihan entisöimään ryhtyy :mrgreen: Eli mitat on,maljan päältä n.76.5mm ja siinä olevan uran pohjalta n.74mm. ja toisen pään halkaisija on n.29.5mm. mutta pituus täytys olla sitten aika lyhyt joka onkin varmaan se kinkkisin homma tuon löytymisessä,eli sen täytys kumminkin suht herkästi painua 55mm. mittaan :wink: Jyristeleekö sulla Firenzassa se yksiosainen muuten yhtään :?:
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Toimii :) ,eli saihan ne kardaanin takapätkän kulmat kuitenkin saman suuntaiseksi ja suuruiseksi, ilman isompia muutoksia kun nosti laatikkoa ja laski kannatinta,jotenkin viimeksi olin vaan kahtovinani ettei laatikkoa oo varaa sen vertaa nostaa :oops:
Rillatkin vaihtelin että pääsi jumputuksesta eroon.
Kuva
Kuva :?
:wave:
SamiK
Viscount
Viestit: 1308
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja SamiK »

:clap: :!:
1970 hb Viva
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

:thumbup: Täytyypä itekkin vielä ennen härmälää kokeilla samaa, jos sais saman pikku värinän Firenzasta pois...
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
SamiK
Viscount
Viestit: 1308
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja SamiK »

#täristääkö sinullakin kardaani

...
1970 hb Viva
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

#täristääkö#ravistaako#jumputtaako#kardaani#karpaasi#yoke#laippa#ristikko#cv#kardaanikulmatpielessä#jakaikkiinvauxivauxhallvauxhallissatms... Joo kyllä se "kevyesti" ravistaa :mrgreen:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Niin,tunnustetaan nyt vielä,että se pyöränlaakereiden tarkistuksen yhteydessä lisääntyneen jyrinän syy olin vain ja ainoastaan minä itse :evil: Kun nääs siinä samalla muutin vielä vähän kannatinlaakerin korkoa,ja jotenkin hahmotin väsyksissä asian väärinpäin ja nostin kun piti laskea :evil: :wtf: :oops:
Avatar
VX330076
Viscount
Viestit: 1204
Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja VX330076 »

:D Enkös minä tarjoutunut sitä vakionopeusnivelen ORKKIS kumia sinulle irroittamaan tuosta VX:n kardaanista......paljolta jumpalta olisit välttynyt ?? Mutt jos nyt on hyvä niin eikun Banalle :thumbup:
:wink: -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-78 VX 1800 Estate Owerdriwe
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

VX330076 kirjoitti::D Enkös minä tarjoutunut sitä vakionopeusnivelen ORKKIS kumia sinulle irroittamaan tuosta VX:n kardaanista......paljolta jumpalta olisit välttynyt ?? Mutt jos nyt on hyvä niin eikun Banalle :thumbup:
:wink: -Masa-
Tarjosit kyllä ja suuri kiitos siitä :thumbup: ,ja ilman muuta sen olisin ostanut ja laittanutkin jos ei paljoa tulis ajettua :thumbup:
Mutta kun tulee tuolla ajettua näköjään aikas paljon,yli 5tkm. jo tullut mittariin lisää kilometrejä kilvityksen jälkeen,niin arveluttaa että kauanko käytetty kumes sitten kestäis ja toinen asia että kauanko siinä ristikotkaan sitten tulis kestään,kun ei oo nipalliset että sais uutta rasvaa niihin,kun ei nuo sokattomat ristitkään ihan niin kivoja oo vaihdella ja ainakin yleensä kaikkiin pitkään seisseisiin karpaaseihin ne on joutunu aika pian vaihtaan :think: :wink: Siksi aattelin joutessani jumpata ja kokeilla että josko :wink: :wave:
PS.Miksi aina tehdä helposti,kun voi tehdä myös vaikeestikin,ja todennäköisesti turhaankin :crazy: :wtf: :wave:
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Laitampa vähän kuvia tännekin joutessani.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Parempaa täsmällisempää kipunaa pyttyihin,vaikutus alkuperäiseen oli :shock:
Paljon juo Slantti bensaa,Tampereen reissun keskikulutus melkein 7 litraa :wtf: :?
Toissapäivänä joutessani vaihdoin ainakin väliaikaisesti alle 14"Gutmannit.
Kuva
Kuva
Tavallaan ihan ok istuu alle nuokin :think: :?:
Avatar
firenza 71
Viva GT
Viestit: 185
Liittynyt: 07 Marras 2006, 08:22
Paikkakunta: Varkaus

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja firenza 71 »

Tuo kulutus on kyllä aivan nykyautojen tasoa varsinkin jos sulla olisi vielä ylivaihde tossa :thumbup:
Mä ooon aina tykännyt tosta vannemallista.
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

firenza 71 kirjoitti:Tuo kulutus on kyllä aivan nykyautojen tasoa varsinkin jos sulla olisi vielä ylivaihde tossa :thumbup:
Mä ooon aina tykännyt tosta vannemallista.
Juu niimpä,ite epäilin jo että mittari rupes huijaan tampereelle tullessa kun ei paljoa tippunu,mutta poistullessa tankatessa selvis että ei ollu mittarissa vikaa,eihän se tosin ennenkään vieny kuin reilun 8 litraa mutta litran tippu kulutus tolla paremmalla sytkällä :D
Kyllähän siihen joku ylivaiheloova vielä joskus tarttee laittaa,ja mietinnässähän se on ollutkin kokoajan kunhan edukkaasti vaan löytää helposti sovitettavan vaihtoehdon missä piitkä ylivaihde,tehoahan sen ei kumminkaan paljoo tartte kestää kun ei sen kummemmin oo meininkiä tuon moottoria viritellä :wink: Hitto kun ei oo enään nurkissa yhtään volvon M41 loovaa se ois tod.näk. helppo sovittaa omaan kaaveliin ja saattas mahtua ehkä jopa paikalleenkin ilman tunnelimuutoksia,kun ei viitis tohon koriin ainakaan isompia muutoksia tehdä :think:
Joo hyvän mallisethan noi valssit sinällään on omastakin mielestä ain olleet,ja sen takia kauan tallissa jemmassa olleetkin että josko joskus johonkin vaikka tarvii...
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Paljonkohan muuten mahtaapi olla ohc:een oman laatikon kytkinakselin pituus kaavelin kiinnityspinnasta mitattuna :?:
Ei oo nääs yhtään laatikkoa irrallaan mistä mittailla,ja laiska kun on niin ei viitis mistään irrottaa...
Vastaa Viestiin