Eikan Vauxit...

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
tuomee
Ventora
Viestit: 581
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee » 29 Elo 2015, 16:57

vivamanTT kirjoitti:Mulla on kaksikin ehjää koko mittaristoa, mutta ei taida raaskia myydä pelkkää nopeusmittaria. Määpä kattelen yhden tyypin tiedot, jolla oli uusi pelkkä nopeusmittari, oli mulle liian tyyris :oops:
Joo,sain sen matkamittarin kyllä pelaamaan mutta saa nähdä kauanko pelaa,olikin sutassu matopyörään yhdelle kohdalle kierteeseen loven jossa kohtaa pyöritin-ratas pyöri tyhjää.Korjasin sen pielavetisellä kääntämällä matopyörä-akselin laakeri/päätyholkin toisin päin ja toisen pään akseli pesään käänsin ruuvin vastimeksi pitämään akselin siellä toisessa laidassa jollonka akseli siirtyi muutaman millin toiseen kohtaan ehyemmälle kierteelle.Oishan sen jengan voinut korjatakin hitsillä ja viilalla mutta se akseli ei lähde pois purkamatta sitä pyöritin systeemiä kokonaan ja se ois ollu kyllä turhan iso homma,jospa se nyt jonnin aikaa pelais noinkin.Nyt toimii kaikki mittarit,ainakin vielä :)

tuomee
Ventora
Viestit: 581
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee » 13 Syys 2015, 12:16

Kaiken näköistä oon Magnumin kanssa tusannu aina kun on viitsinyt ja enään ei leimalle juur oo kuin pakoputken teko ja pari jarrupilliä pitäs kans tehdä ja takasylkyt laittaa sitten kun ne tulee ja sisusta kasata...
Tossa pari kuvaa Kardaanista uudella korvaavalla kannatinkumilla/laakerilla(mb yykaakoo :oops: ) ja nivelen korvaavalla suojakumilla(pösö 205D),(nivelen purin,putsasin ja vaihdoin rasvat kun vanha kumi oli särki) ...Terjelle kiitos vinkistä tuosta korvaavasta liki bolt on kannattimesta :wave:
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut tuomee, 22 Touko 2016, 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 877
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja kovanma » 13 Syys 2015, 14:29

Oliko toi sisemmän vai ulomman nivelen kumi? Vai onko ne samat ?
Marko Kovanen

Avatar
firenza 71
Viva GT
Viestit: 175
Liittynyt: 07 Marras 2006, 08:22
Paikkakunta: Varkaus

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja firenza 71 » 13 Syys 2015, 18:25

Toi kumi saattaa revetä *kulta*, kun vetää konetiellä suoralla vaihteella 7000rpm taulussa.
Sen takia ne kumit taitaa olla alunperin siellä putken sisällä piilossa. :roll:

Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 877
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja kovanma » 13 Syys 2015, 19:43

Oon kuullu tosta samasta ongelmasta, mistä Artsi kommentoi... Kardaani ku pyörii niin paljon kovempaa ku vetari... Mut pirun hankala korvata muuten... Tota kun ei taida saada laitettua toisinpäin... Ei tahdo saada taitettua kiinnitysrenkaan alle siten et kestäis... ??
Marko Kovanen

tuomee
Ventora
Viestit: 581
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee » 13 Syys 2015, 19:56

kovanma kirjoitti:Oliko toi sisemmän vai ulomman nivelen kumi? Vai onko ne samat ?
Nyt en ihan varmaksi muista onko ne sisemmät samat mutta tää on ulompaa varten joskus tullu varalle hommattua ja jäänny hyllyyn,pikkusen timmimpi ois saannu olla tuohon maljan päälle :wink:
firenza 71 kirjoitti:Toi kumi saattaa revetä *kulta*, kun vetää konetiellä suoralla vaihteella 7000rpm taulussa.
Sen takia ne kumit taitaa olla alunperin siellä putken sisällä piilossa. :roll:
Saattaapihan se niinkin olla että niin voipi käydä kun pyörii 3-4 kertaa nopeempaan kun mihin on tarkoitettu,tuo kuitenkin on aika paksua ja jämyä kumia että saapi nähdä kuin kestää...Saako siihen sitten sellaasta oikeenlaista käypäistä jostain jos ei tuo kestä :?:

Avatar
VX330076
Viscount
Viestit: 1189
Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja VX330076 » 13 Syys 2015, 20:20

:( Ei tule kestämään kuin kahdestatoista puoleen päivään, jos aiot ajaa "rajoitusten mukaan" .... On tullut kokeiltua pariin otteeseen :( Voin kattoa omat jemmani, jos vain löytyy ehjä orginaali myydä asti..... :roll:
:wink: -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-75 Victor 2300 SL overdrive (MR)
FE-78 VX 1800 Estate

tuomee
Ventora
Viestit: 581
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee » 14 Syys 2015, 09:53

VX330076 kirjoitti::( Ei tule kestämään kuin kahdestatoista puoleen päivään, jos aiot ajaa "rajoitusten mukaan" .... On tullut kokeiltua pariin otteeseen :( Voin kattoa omat jemmani, jos vain löytyy ehjä orginaali myydä asti..... :roll:
:wink: -Masa-
Ok,katseleppa jos löytyy niin vaihdan talvella :wink: ,jospa tuo nätisti ajaen kilvitys-ajon sattus kumminkin kestään :think:

tuomee
Ventora
Viestit: 581
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee » 21 Syys 2015, 17:30

Valokuva0098.jpg
Magnumin jarrut suurinpiirtein kunnossa,aika jännä että pääsylinteri ei ollut edes jumissa eikä kumitkaan falskaa,etujarrutkaan ei vaatinut kuin kevyen herkistelyn(ei ruostetta männissä) :shock: ,jarrupalat vaihdoin kuitenkin uusiin vaikka vanhatkin oli vielä hyvät kun kaverilla on aika paljon uusia paloja vanhempiin vekottimiin ja niitä penkoessaan hälle osui silmään Mazda 818:n palat jotka on liki suoraan käypäiset niin ei tarttenu mistään tilailla.Ainoastaan takasylinterit ja yksi orig.jarrukenkä oli välttämättömästi vaihdon tarpeessa ja niistä kiitos Terjelle! Vaihdoin vielä lisäksi taka-akseliin uudet putket ja toki uudet jarrunesteetkin.Eli leimakelpoisuus lähestyy pikkuhiljaa pakoputki on enää suurin tehtävä leimaa silmällä pitäen :)

tuomee
Ventora
Viestit: 581
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee » 08 Loka 2015, 19:22

Magnumi niellyt ensimmäiset kilometrit(n.70km.) n.35 vuoden tauon jälkeen :) ,tosin vielä siirtotarroin kun katsuri on reissussa tiistaihin asti,jotta tiistaina ompi kilvitys päivä.Tosin koeajelulla ilmaantui vielä tekemistä kun etujarrut rupesi kahnaamaan aina vähäksi aikaa jarrutuksen jälkeen,eli letkun perhanoistahan se vika varmaan taas kerran löytyy :think:
PS.Vielä ainakin se vak.nop.nivelen kumi on kestänyt...

SamiK
Viscount
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja SamiK » 09 Loka 2015, 06:09

Yleismallisista venyvistä vetarinkumeista on kahta kokemusta meikällä. Tavallisessa ajossa clikin valmistama kumes kestää hienosti. Mutta mentäessä yli kahtasataa, repee se alle viikossa. Skf ltä on tullut yleis kumeja mitkä on reilusti paksumpaa matskua ja siten paljon jäykempiä asentaa. Ne voisi kestääkkin urheiluautoissa. :mrgreen: Irto vetarin päiden mukana tulee aina sellanen muovi "kumi". Sellainenhan olisi ikuinen tossa.
1970 hb Viva

Avatar
Vaiva-99
VX 4/90
Viestit: 547
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
Paikkakunta: Anastus
Viesti:

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja Vaiva-99 » 09 Loka 2015, 08:26

tuomee kirjoitti:Magnumi niellyt ensimmäiset kilometrit(n.70km.) n.35 vuoden tauon jälkeen :) ,tosin vielä siirtotarroin kun katsuri on reissussa tiistaihin asti,jotta tiistaina ompi kilvitys päivä.
Käy tilaamassa alkuperäiset kilvet, ja niiden tulon jälkeen kun leimaat, niin ei tule otteeseen aikaisempaa rekisteri tunnusta :wink:
Souda itse saareen ja koita tehdä siellä auto!

tuomee
Ventora
Viestit: 581
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee » 09 Loka 2015, 17:26

SamiK kirjoitti:Yleismallisista venyvistä vetarinkumeista on kahta kokemusta meikällä. Tavallisessa ajossa clikin valmistama kumes kestää hienosti. Mutta mentäessä yli kahtasataa, repee se alle viikossa. Skf ltä on tullut yleis kumeja mitkä on reilusti paksumpaa matskua ja siten paljon jäykempiä asentaa. Ne voisi kestääkkin urheiluautoissa. :mrgreen: Irto vetarin päiden mukana tulee aina sellanen muovi "kumi". Sellainenhan olisi ikuinen tossa.
Toi ei oo yleis ylivenykumi vaan ihan semmonen nivelen irrotuksen vaativa paksumpi kumes.Mutta vetarin nopeus on kardaanin nopeuteen verrattuna olematon kun karpaasi pyörii n.3-4 kertaa kuitenkin nopiampaan mitä vetarit :wink: Satkun vauhdissa ei ainakaan viel kuitenkaan tuo kumi revenny,joka vetarissa vastais jo noin 350kmh. vauhtia...
Vaiva-99 kirjoitti:
tuomee kirjoitti:Magnumi niellyt ensimmäiset kilometrit(n.70km.) n.35 vuoden tauon jälkeen :) ,tosin vielä siirtotarroin kun katsuri on reissussa tiistaihin asti,jotta tiistaina ompi kilvitys päivä.
Käy tilaamassa alkuperäiset kilvet, ja niiden tulon jälkeen kun leimaat, niin ei tule otteeseen aikaisempaa rekisteri tunnusta :wink:
Orkkis kilvet löytyy ja tunnuksetkin on vielä vapaana että ei tuu ylimääräisiä merkintöjä :wink:

SamiK
Viscount
Viestit: 1146
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja SamiK » 09 Loka 2015, 20:10

tuomee kirjoitti: Toi ei oo yleis ylivenykumi vaan ihan semmonen nivelen irrotuksen vaativa paksumpi kumes.Mutta vetarin nopeus on kardaanin nopeuteen verrattuna olematon kun karpaasi pyörii n.3-4 kertaa kuitenkin nopiampaan mitä vetarit :wink: Satkun vauhdissa ei ainakaan viel kuitenkaan tuo kumi revenny,joka vetarissa vastais jo noin 350kmh. vauhtia...
Niijoo. En taas ajatellu murikan välitystä. Siltikin sellanen muovinen "kumi" on ehkä se seuraava jos nykyinen spragaa.
1970 hb Viva

tuomee
Ventora
Viestit: 581
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee » 13 Loka 2015, 23:15

Valokuva0108.jpg
Valokuva0107.jpg
Ja Magnumi leimassa ja kilpiensä välissä piiitkästä aikaa :D
Ei nyt ihan huomautuksitta kuitenkaan,Piippi perhana ei enään konttorilla älähtänytkään ja takajarrupaineen kuormaventtiiliä täyty konttorilla säätää kun oli jarrut ensin turhan takapainoiset.Yllättävänkin herkkä kulkuinen laite tuntus muuten olevan jo ihan vakionakin :) :wave:

Vastaa Viestiin