Vauxhall Ventora II -70

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
Vastaa Viestiin
SamuliSatunen
viva
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Loka 2016, 22:57
Paikkakunta: Pälkäne

Vauxhall Ventora II -70

Viesti Kirjoittaja SamuliSatunen » 16 Loka 2016, 11:49

Päivää foorumille. Minulle päätyi tälläinen Ventora ehkä hieman hetken mielijohteesta. Kohtuu hyväkuntoinen, lukuunottamatta aika reilua öljyvuotoa ja kuulemma takajarrut olisi laitettava ens katsastukseen kuntoon.

Hieman tuota tarkasteltuani pesun jäljiltä näyttää siltä että tuo vuoto tulee öljypohjan tiivisteestä läheltä vauhtipyörää, josta se valuu vauhtipyörän koteloon josta vasta ajon jälkeen itkee kerätyt öljyt allensa :? . No, jokatapauksessa öljypohjaahan ei saa auki nostamatta konetta, eikös näin?

Takajarrut vielä täysi mysteeri, niihin en ole vielä perehtynyt. Miten mahtaa osia löytyä?

Sitten on yhtä ja toista.. Muunmuassa veden lämpötilamittari näyttää jatkuvasti 50astetta. Mahtaako olla mittari/ anturi tai johdotukset kaput. Myös bensanmäärämittari temppuilee. Näyttää täyden tankin täytenä mutta tyhjän tankin 3/4 täytenä. Eli tuon mittarin liikerata on vääränlainen. Ei taida olla alkuperäinen mittari jolloin virtamäärät ei koholta välttämättä kohtaa?

Muuten tuntuu hyvin pelittävän. Hieman kankea käynnistymään kylmänä mutta ainakin näin nolla-asteilla on lähtenyt vielä pienellä pyörityksellä ja pumppaamisella käyntiin. Vähän tuollaista letkulämmitintäkin jo suunnittelin.. Nämä Vauxhallit ovat itselle täysin uusi aluevaltaus joten jatkossa varmasti tulee kysyttyä hölmöjä ja vähemmän hölmöjä viisaammilta. Sen on huomannut että nämä foorumit ovat parhaimmillaan kultaakin arvokkaampia.. Täällä ei tosin näytä hirveätä trafiikkia olevan. Selittyy varmasti merkin harvinaisuudella nykypäivänä..

Mutta onhan tuo nyt jäätävän komee peli!!! 8)


Kuva
Vauxhall Ventora II 3.3 -70

SamiK
Viscount
Viestit: 1145
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: Vauxhall Ventora II -70

Viesti Kirjoittaja SamiK » 16 Loka 2016, 12:34

Ihanko SlotMagit pyörii alla ? Kyllä jarruosia saa pääsääntöisesti.
1970 hb Viva

Mc_Viima
Chevette
Viestit: 42
Liittynyt: 08 Syys 2009, 17:07
Paikkakunta: Loppi, Läyliäinen

Re: Vauxhall Ventora II -70

Viesti Kirjoittaja Mc_Viima » 16 Loka 2016, 15:22

kuolasin tota nettiautosta pitkään, komee peli :D
Viva 4D Deluxe -71
Cavalier 2.0s -78

kuvia; https://aijaa.com/a/DCl5Yx

SamuliSatunen
viva
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Loka 2016, 22:57
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Vauxhall Ventora II -70

Viesti Kirjoittaja SamuliSatunen » 16 Loka 2016, 16:35

SamiK kirjoitti:Ihanko SlotMagit pyörii alla ? Kyllä jarruosia saa pääsääntöisesti.
Wolfracen sellaiset näyttää olevan. Hyvin rullaa ei siinä mitään. Mutta tarvis vaan talveks toiset vanteet. Käykö noi 4x100 pulttijakoiset?
Vauxhall Ventora II 3.3 -70

SamuliSatunen
viva
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Loka 2016, 22:57
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Vauxhall Ventora II -70

Viesti Kirjoittaja SamuliSatunen » 16 Loka 2016, 16:38

Mc_Viima kirjoitti:kuolasin tota nettiautosta pitkään, komee peli :D
Oliko syytä mikset hakenu pois? Itse möin Kawasaki Väinön tallista, kun hallitus kaavaili kaikenmaailman moottoripyöräveroja, ja hain tän tilalle. Toki eipä tälläkään nyt veroja karkuun pääse :crazy:
Vauxhall Ventora II 3.3 -70

tuomee
Ventora
Viestit: 581
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Vauxhall Ventora II -70

Viesti Kirjoittaja tuomee » 16 Loka 2016, 17:02

Komee on peli :thumbup: Kyllä mieluummin kannattaa oikee jakoset vanteet laittaa varsinkin kun kiinnitys on muttereilla eikä pulteilla,toki satkun jakokin menee jos vaan vanteen keskireikä on napaan timmi ja tasaseen ristiin kiristelee mutta laipat saattaa vääntyä vähän pinnapulttien kohdilta,eli en kyllä vääräjakosia suosittelis :wink:

SamuliSatunen
viva
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Loka 2016, 22:57
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Vauxhall Ventora II -70

Viesti Kirjoittaja SamuliSatunen » 16 Loka 2016, 18:01

tuomee kirjoitti:Komee on peli :thumbup: Kyllä mieluummin kannattaa oikee jakoset vanteet laittaa varsinkin kun kiinnitys on muttereilla eikä pulteilla,toki satkun jakokin menee jos vaan vanteen keskireikä on napaan timmi ja tasaseen ristiin kiristelee mutta laipat saattaa vääntyä vähän pinnapulttien kohdilta,eli en kyllä vääräjakosia suosittelis :wink:
Eli onko näissä järjestäin vauxhalleissa se 4x4" eli 4x101,6mm? Mistä noita saaa?? Koittanu toria katsella yms mutta ei näy ei kuulu!
Vauxhall Ventora II 3.3 -70

Avatar
Vaiva-99
VX 4/90
Viestit: 547
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
Paikkakunta: Anastus
Viesti:

Re: Vauxhall Ventora II -70

Viesti Kirjoittaja Vaiva-99 » 16 Loka 2016, 18:41

On juurikin tuo 101,6mm. Tuonne tekniikka osioon kirjoitinkin että esim. John Brown wheelsiltä saa. Etujarrulevyjä ventoraan ei saa mistään, paloja saa EBC.ltä, takapään jarruja en muista onko samat mitä neloskoneisessa, vai onko nekin omat. Vai käykö noista P sarjan vehkeistä :eh: Etusatulat on käytännössä samat kun Tanarissa. MA61 celica supran levyistä saa tehtyä jäähdytetyt, mutta tarttee satulan puoliskojen väliin spacerit, joita saa ainakin rally racelta.
Souda itse saareen ja koita tehdä siellä auto!

SamuliSatunen
viva
Viestit: 18
Liittynyt: 11 Loka 2016, 22:57
Paikkakunta: Pälkäne

Re: Vauxhall Ventora II -70

Viesti Kirjoittaja SamuliSatunen » 16 Loka 2016, 19:21

Vaiva-99 kirjoitti:On juurikin tuo 101,6mm. Tuonne tekniikka osioon kirjoitinkin että esim. John Brown wheelsiltä saa. Etujarrulevyjä ventoraan ei saa mistään, paloja saa EBC.ltä, takapään jarruja en muista onko samat mitä neloskoneisessa, vai onko nekin omat. Vai käykö noista P sarjan vehkeistä :eh: Etusatulat on käytännössä samat kun Tanarissa. MA61 celica supran levyistä saa tehtyä jäähdytetyt, mutta tarttee satulan puoliskojen väliin spacerit, joita saa ainakin rally racelta.
:thumbup:
Vauxhall Ventora II 3.3 -70

Make
Viscount
Viestit: 1404
Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:55
Paikkakunta: Aarnikotkan koto
Viesti:

Re: Vauxhall Ventora II -70

Viesti Kirjoittaja Make » 27 Loka 2016, 09:54

ja taunuksen palat käy eteen ohjaisreikiä isontamalla,
ja jos ei kehtaa isontaa niin pyydä caprin palat niin käy suoraan.
Levyissä on sitten pinnoite eli sorvaamaan ei levyjä pysty.

-Make-
Vauxholisti jumalan armosta...

Avatar
Vaiva-99
VX 4/90
Viestit: 547
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
Paikkakunta: Anastus
Viesti:

Re: Vauxhall Ventora II -70

Viesti Kirjoittaja Vaiva-99 » 27 Loka 2016, 16:22

Make kirjoitti:ja taunuksen palat käy eteen ohjaisreikiä isontamalla,
ja jos ei kehtaa isontaa niin pyydä caprin palat niin käy suoraan.
Levyissä on sitten pinnoite eli sorvaamaan ei levyjä pysty.

-Make-
EBC.ltä saa suoraan ihan Ventoraankin paloja.
Souda itse saareen ja koita tehdä siellä auto!

Jukka K
Magnum
Viestit: 212
Liittynyt: 04 Marras 2006, 21:20

Re: Vauxhall Ventora II -70

Viesti Kirjoittaja Jukka K » 28 Loka 2016, 07:02

Omaan Ventoraan ostin vanha jarrupala mallina F*rd RS1800 palat, jotka sopi suoraan ilman reikien viilaamista. En tiedä, miten sellaiset jarrupalat löytyi suomalaisen tarvikeliikkeen hyllystä.

Vastaa Viestiin