Taisto kirjoitti:Hienot lukemat! Mikä tuon volvon koneen tyyppi on? Ja onko tuon 16v alakerta sama kuin vähempi venaisten?
Konetta on ollut 7 ja 9 sataa sarjalaisissa, olikohan vuosina 89-92.
Tyyppi on B234F. Samaa konetta löytyy myös veneistä 2.5 litraisena.
8v ja 16v alakerrat ovat erilaisia ja tämä kone on nimenomaan kasattu 8v lohkon päälle.
Taisto kirjoitti:Kiitos tiedoista. Tuo Volvon 16v neloskone on kyllä varteenotettava vaihtoehto. Volvo-foorumilla jo lukenutkin reseptejä voiman loihtimiseksi siitä.
Eikös Laihonkin HB Chevetessä ole tuo samanlainen kone Mikä laatikko muuten Markolla Chevetessä on Volvosta Arton Firenzassahan on Vauxin ZF, jos oikein muistan, jos olen väärässä niin Artsi korjaa
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Taisto kirjoitti:Kiitos tiedoista. Tuo Volvon 16v neloskone on kyllä varteenotettava vaihtoehto. Volvo-foorumilla jo lukenutkin reseptejä voiman loihtimiseksi siitä.
Eikös Laihonkin HB Chevetessä ole tuo samanlainen kone Mikä laatikko muuten Markolla Chevetessä on Volvosta Arton Firenzassahan on Vauxin ZF, jos oikein muistan, jos olen väärässä niin Artsi korjaa
No, korjataan sitten. Minulla on Vauxin getrag ja Markolla muistaakseni 4v iso getrag jostain bemarista.
Se Markon ZF taitaa olla kiinni Magnumissa, vai liekkö niitä laatikoita enemmänkin Markolla olemassa?