Firenza Volvon tekniikalla.

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
Avatar
firenza 71
Viva GT
Viestit: 185
Liittynyt: 07 Marras 2006, 08:22
Paikkakunta: Varkaus

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja firenza 71 »

Taisto kirjoitti:Hienot lukemat! Mikä tuon volvon koneen tyyppi on? Ja onko tuon 16v alakerta sama kuin vähempi venaisten?
Konetta on ollut 7 ja 9 sataa sarjalaisissa, olikohan vuosina 89-92. :?:
Tyyppi on B234F. Samaa konetta löytyy myös veneistä 2.5 litraisena.
8v ja 16v alakerrat ovat erilaisia ja tämä kone on nimenomaan kasattu 8v lohkon päälle.
Taisto
Chevette
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Loka 2008, 21:26

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja Taisto »

Kiitos tiedoista. Tuo Volvon 16v neloskone on kyllä varteenotettava vaihtoehto. Volvo-foorumilla jo lukenutkin reseptejä voiman loihtimiseksi siitä.
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Taisto kirjoitti:Kiitos tiedoista. Tuo Volvon 16v neloskone on kyllä varteenotettava vaihtoehto. Volvo-foorumilla jo lukenutkin reseptejä voiman loihtimiseksi siitä.
Eikös Laihonkin HB Chevetessä ole tuo samanlainen kone :?: Mikä laatikko muuten Markolla Chevetessä on :?: Volvosta :?: Arton Firenzassahan on Vauxin ZF, jos oikein muistan, jos olen väärässä niin Artsi korjaa :mrgreen:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
-Jouni-
Velox
Viestit: 836
Liittynyt: 04 Marras 2006, 20:15
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja -Jouni- »

Laiholla on juu samainen pata ja olen itselleni antanut ymmärtää että ZF se on siellä Chevetessäkin. Paremmin tietävät korjannevat tuonkin samalla.
Avatar
firenza 71
Viva GT
Viestit: 185
Liittynyt: 07 Marras 2006, 08:22
Paikkakunta: Varkaus

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja firenza 71 »

vivamanTT kirjoitti:
Taisto kirjoitti:Kiitos tiedoista. Tuo Volvon 16v neloskone on kyllä varteenotettava vaihtoehto. Volvo-foorumilla jo lukenutkin reseptejä voiman loihtimiseksi siitä.
Eikös Laihonkin HB Chevetessä ole tuo samanlainen kone :?: Mikä laatikko muuten Markolla Chevetessä on :?: Volvosta :?: Arton Firenzassahan on Vauxin ZF, jos oikein muistan, jos olen väärässä niin Artsi korjaa :mrgreen:
No, korjataan sitten. Minulla on Vauxin getrag ja Markolla muistaakseni 4v iso getrag jostain bemarista.
Se Markon ZF taitaa olla kiinni Magnumissa, vai liekkö niitä laatikoita enemmänkin Markolla olemassa?
Lukittu