Vivaa vapuksi

Vierailijat esittelevät kulkimiaan ja projektejaan.
peedro
Cavalier
Viestit: 56
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 17:28

Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja peedro »

Tervehdys palstalle.

Nyt ois peedrollakin viva,kyseessä on tuo nettiautossa myynnissä ollut punainen paholainen.Olisin kiinnostunu jos joku vois valottaa tuon kulkimen historiaa mulle.

http://www.nettiauto.com/vauxhall/viva/ ... find_agent

Oho tulipa pitkä linkki,kuka lie joskus rakentanut,liekkö ihan rallia ajettu.Aika pirteesti tuntus liikkuvan eikä tuo työnjälkikään huonoa ole.Harmi kun ei yhtään tiedä esm.alakerran palikoista.

Tarkoitus oli saada joskus leima tuohon kulkineeseen,vaan tais tyssätä jo pyörän muttereihin(kun ei löyty niin ei löyty).
Avatar
V8FIRENZA
Velox
Viestit: 784
Liittynyt: 06 Marras 2006, 11:01
Paikkakunta: PYHÄSELKÄ

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja V8FIRENZA »

onnex olkoon uudesta Vivasta Vapuxi :wink:

jos siinä on originaalit Vauxhall Viva / Magnum pyöränmutterit...niin ne on
UNF 7/16-20 kierteellä
ja niitä ei juuri rengasliikkeistä löydy.

mulla olis yks tämmönen UUSI mutteri sarja joutavana:
UNF 7/16-20 kromimutterit 12 kpl + UNF 7/16-20 kromi-lukkomutterit 4 kpl + lukkomuttereille erik.hylsy
=40 euroa/sarja + postikulut (8,50)

jos kiinnostaa:
droopsnoot@msn.com
040-5666675
Martti Huttunen
---***---
peedro
Cavalier
Viestit: 56
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 17:28

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja peedro »

kiitos tarjouksesta.Mut vaihdoin tuohon volvon pinnapultit.Ovat pidemmät kun orggigset,on helpompi viskata vaikka alut tuohon.

Mites sulta löytys muuta osaa tuommoseen vaivaan?..Itekkin pyörin tässä joensuun lähistöllä.Et ei varmaan tarviis postia vaivata.
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Aivan on outo auto :shock: Ei oo tainnu olla kerholaisia, joka tuon on rakentanut :?: En ainakaan muista koskaan nähneeni kuvaa tuosta :? Askolasta ilmeisesti ostit.

Osiahan näihin saa Suomestakin kohtuullisesti, Englannista minun mielestäni aika hyvin.
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Avatar
V8FIRENZA
Velox
Viestit: 784
Liittynyt: 06 Marras 2006, 11:01
Paikkakunta: PYHÄSELKÄ

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja V8FIRENZA »

Jotain löytyy...ja OHC-koneeseen tiivisteitä ja kulutusosaa...jarruletkuja, hammashihnaa... yms.
Ittelläkin nyt ens kesäll ehkä liikenteessa Magnum.
Joensuutahan tää Niittylahtikin nykyään on...
soittele ja käy kyläss..jos tarttet jotain...niin katellaan mitä löytyy.
---***---
peedro
Cavalier
Viestit: 56
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 17:28

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja peedro »

joo

Annan kuulua itestäni jos vaan saan kilvet tuohon vaivaan(ei viiti panostaa autoon jos ei saa leimaa).Tuo niittylahti on tuttu paikka,jokunen kaveri siellä asustaa ja nuorempana tuli siellä naisissakin käytyy :oops: ..

Hyvä tietää että osii löytyy.
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

peedro kirjoitti:joo

Annan kuulua itestäni jos vaan saan kilvet tuohon vaivaan(ei viiti panostaa autoon jos ei saa leimaa).Tuo niittylahti on tuttu paikka,jokunen kaveri siellä asustaa ja nuorempana tuli siellä naisissakin käytyy :oops: ..

Hyvä tietää että osii löytyy.
Miksikäs ei sais kilpiä :?: Tuohan on kuitenkin leimattu 2300cc:lle. Ei muutakuin jäseneksi liityt niin saat kerholehdenkin 4 kertaa vuodessa :!: :wink:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
peedro
Cavalier
Viestit: 56
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 17:28

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja peedro »

No kerpele tänään kats.konttorilta löivät kouraan uudet kilvet :D .Edellisen kerran kilvissä ollu 19v sitten.Ihmettelivät vaan kuin kova kori on vielä autossa.

Lämpöjään vaan tuntus nostavan kyläajossa,termarikin oli viskattu mettään.Liekkö noissa tyhjennysproppua jos koittas pestä vesikanavat?.
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

peedro kirjoitti:No kerpele tänään kats.konttorilta löivät kouraan uudet kilvet :D .Edellisen kerran kilvissä ollu 19v sitten.Ihmettelivät vaan kuin kova kori on vielä autossa.

Lämpöjään vaan tuntus nostavan kyläajossa,termarikin oli viskattu mettään.Liekkö noissa tyhjennysproppua jos koittas pestä vesikanavat?.
Onneksi olkoon :!: , kunnon pesu konetiskiaineella niin alkaa taas lämmötkin pysyä kurissa. Nyt ei muutakuin jäsenhakemusta vaan tulemaan :?: :wink:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Avatar
VX330076
Viscount
Viestit: 1204
Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja VX330076 »

:D Hienoa!! Jälleen yksi Vauxhall liikenteeseen saatettu. Onnittelut! Vappuajelut kutsunee?? :wink: -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-78 VX 1800 Estate Owerdriwe
peedro
Cavalier
Viestit: 56
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 17:28

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja peedro »

joo ei taida noita vaivoja olla paljoo liikenteessä,ainakaan nuorempi polvi ei tunnista autoa.Yleensä kysyyvät jotta mikäs opeli tuo on :D .

Ensin oli tarkotus vaan laittaa kilpiin tuo ja myydä pois kun tuota kalustoo on aika paljon.Vaan ei taida kuitenkaan raaskia,ihan jännä laitoshan tuo ois pitää itelläänkin.Härnäämpä vaikka kylän bemaripoikia saavat vähän jutun aihetta.

Tuossa lienee välitetty aski kun 80vauhdissa jo 4000kierrosta ja muutenkin ihan sukkela on liikkeissään.

Vähä suunnittelin jos uuden värin pintaan laittas,ehkäpä shelby raidat tahi jotain muuta hassua :oops: .

Vois olla kyllä viisainta kun pitäs itellään eikä möis hipeille särjettäväks,eihän noita enää valmisteta.Esittelispähän vaan kavereilleen että on mulla tuommonenkin.Sitäpaitsi mieshän on sillon onnellinen kun on romuja ympärillä.
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

peedro kirjoitti:joo ei taida noita vaivoja olla paljoo liikenteessä,ainakaan nuorempi polvi ei tunnista autoa.Yleensä kysyyvät jotta mikäs opeli tuo on :D .

Ensin oli tarkotus vaan laittaa kilpiin tuo ja myydä pois kun tuota kalustoo on aika paljon.Vaan ei taida kuitenkaan raaskia,ihan jännä laitoshan tuo ois pitää itelläänkin.Härnäämpä vaikka kylän bemaripoikia saavat vähän jutun aihetta.

Tuossa lienee välitetty aski kun 80vauhdissa jo 4000kierrosta ja muutenkin ihan sukkela on liikkeissään.

Vähä suunnittelin jos uuden värin pintaan laittas,ehkäpä shelby raidat tahi jotain muuta hassua :oops: .

Vois olla kyllä viisainta kun pitäs itellään eikä möis hipeille särjettäväks,eihän noita enää valmisteta.Esittelispähän vaan kavereilleen että on mulla tuommonenkin.Sitäpaitsi mieshän on sillon onnellinen kun on romuja ympärillä.
Kait sulla on isoperä siinä :?: Pikkuperässä on 4,125 välitystä, isommissa se on harvempi. Jokatapauksessa varmaan on välitetty laatikko, ei siinä olis tuolla tiheellä perälläkään noin paljon jengaa. Näyttäähän nopeus ja kiekkamittarit oikein :wink:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Avatar
V8FIRENZA
Velox
Viestit: 784
Liittynyt: 06 Marras 2006, 11:01
Paikkakunta: PYHÄSELKÄ

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja V8FIRENZA »

...1800 Vivan ja Magumin ison perän välitys on 3.727
2300 viva /magnum välitys taas on 3.455.
tihein mitä on isoon perään ollu saatavilla on 4.6 välitys.

Aika tiheeltähän tuo perä vaikuttaa...tai sitten nopeus/kiekkomittari hourii..
välitetyissä askeissahan yleensä 4 on kuitenkin 1:1 suora...ja pienemmät vaihteet muuteltuja.
nelosella (1.000 )välityksellä ja 175/70-13 nakeilla
3.455 perällä 4000rpm on vauhtia 124km/h
3.727 perällä 4000rpm...on taasen 115km/h
4.145 perällä 4000rpm...vauhtia vielä...104km/h

....5.355 perällä tulis 4000rpm...80 km/h
taitaa olla joku volvon perä laplanderin välityksellä :roll: :wink:

onkos siinä vauxin oma aski vai mikä?!? :roll:
---***---
peedro
Cavalier
Viestit: 56
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 17:28

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja peedro »

Kyllä tuo kiekkamittari pitää kutinsa nopeus katottu gps:llä.Joku isoperä siinä on,myyjä sano jotta ois caprista tiiä sitten.
En oikeen usko jotta perä ois tihee kun ykkönen ei oo kuitenkaan hirmu hidas.

Pitäs avata tuo perä niin sittenhän tuon näkis,kun en tiiä onko tuossa lukko taka-akselilla(piirtää kyllä molemmilla renkailla).
Vaihdelodjusta en tiiä onko tuo nyt sitten vivasta vai mistä.

Pitäs varmaan saada tuon auton rakentaja kiinni niin selviis mistä osasista tuo on tehty.
Mites onko noissa kansissa seetirenkaita? vai pitääkö lyijynkorviketta käyttää.
Avatar
V8FIRENZA
Velox
Viestit: 784
Liittynyt: 06 Marras 2006, 11:01
Paikkakunta: PYHÄSELKÄ

Re: Vivaa vapuksi

Viesti Kirjoittaja V8FIRENZA »

kannatta käyttää lyijyn korviketta...alunperin ei ainakaan oo seetirenkaita.
jos ei oo joku laittanu ja siinähän on kai jonkun tekemä isoventtiilikansi...joten luulisin ettei oo seetirenkaita laittanu.

Caprin perää on kans periaatteessa ainakin periatteelisesti tyystin erilaista kahta tyyppiä...
eteenpäin purkautuva TIMKEN type akseli(perämurikka lähtee siis kokonaisena pois etupuolelta perää.)..englannin pikkuperät ainakin.
taitaa ollut olla tän tyyppisiä isoja enkku periäkin...

ja taaksepäin purkautuva SALISBURY type akseli(sen taas tunnistaa kun kurkkaa takaa ja siel on irtopelti koppa pulteilla kii)...isot perät.
tätä Salisburya kai sanotaan myös ISOksi Atlas peräksi...niin ja sitten vielä puhutaan pikku atlaksesta , niin sekoamisen mahdollisuudet perissä ja jutuissa on aina olemassa ja niissäkin kun on eri vuosimalleissa vähän eroja.

Atlas on (englantilaisten antama?) nimitys järeämmälle saksalaisperälle (köln).
Pienempää saksalaisperää on usein myös nimitetty pikku- atlakseksi. (ja isompaa sitten isoksi atlakseksi).
Baby (narrow) atlas tarkoitti alunperin ison köln perän kapeampaa escort-versiota.
Tuota pienempää 6,5 lautaspyöräistä köln perää löytyy lähes joka taunuksen alta. Niissä muissa on sitten se iso köln 7 tuuman lautaspyörällä eli isoATLAS. Jo vakiona. Ollut myös aika monessa isokoneisessa V6 taunuksissa jo alunperin, samoin P7 fordeissa.
Enlanninperää eli Timken:iä oli sitten cortinoissa ja englannissa tehdyissä capreissa ja escorteissa.
selkeää eikö vain.. :roll:

Caprissakin on ollut monenlaista välitystä...ja niihin isoihin periin (salisbury/iso-atlas)on kyllä sitten saanut vaikka mitä kisavälityksiä:
4.60 , 5.10 , 5.35 , 5.85 ja lukkojakin helpommin.

timkenin kisavälityksiä: 4.7 , 4.9 , 5.1 , 5.3 , 5.57 ainakin...

ja ainakin originaalina ....
1300/1600 ykkös Caprissa on pikkuperiä
välityksillä: 4.125 ,4.444, 4.111, 3.889 ,3.778 ja 3,900

ja
2 Capri 1600GT ja 1/2 Caprit 2000,2300, 2600---3000 isoja periä
välityksillä: 3.75 , 3,44 ja (3000) 3.09 (+3.22 USA malli)

jos se sun Vivas on joskus tehty rallia silmälläpiäen...niin välityksethän niissä rallivehkeissä on just tuon suuntaisia kun oot kertonu.
mun arvaus on että siellä on Vauxhallin GT VIVAmk1/Ventora1 harvavälitteien aski ja joku 5.1-5.3 välitys Caprin välitetty enkkuperä...
niin ykkönen on sillon ihan käyttökelponen n.50-55km/h/7000rpm...mut nuo nelosen vauhdit sitten kans täsmäis sitten tuon perän kanssa.
1=2,521
2=1,765
3=1,353
4=1,000
---***---
Vastaa Viestiin