Bedford A2C

Vierailijat esittelevät kulkimiaan ja projektejaan.
Vastaa Viestiin
Ralliperuna
Nova
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Touko 2011, 12:45

Bedford A2C

Viesti Kirjoittaja Ralliperuna »

Tervehdys Bedford asiantuntijat!
Rakkaudesta ruosteiseen rautaan tuli tehtyä pelastus romurin kynsistä kohtuullisessa kunnossa oleva --> http://www.armyvehicles.dk/bda2c.htm
Netistä tuntuu äkkiseltään löytyvän tästä laitteesta hyvin vähän tietoa. Kuinkas yleisestä laitteesta nyt on kyse?
markok
Magnum
Viestit: 237
Liittynyt: 07 Tammi 2009, 18:54

Re: Bedford A2C

Viesti Kirjoittaja markok »

M A H TA V A löytö! 8)
honkte
Cavalier
Viestit: 54
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:52
Paikkakunta: Keuruu

Re: Bedford A2C

Viesti Kirjoittaja honkte »

Hieno yksilö! Kummalla puolella ratti? Missäpäin suomea?

Honkte
Ralliperuna
Nova
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Touko 2011, 12:45

Re: Bedford A2C

Viesti Kirjoittaja Ralliperuna »

Juuri HelmiOrvokin kanssa kotiutunut, olihan taas mielenkiintoinen hakureissu. Osiltaan täydellinen, lava totaalisen mätä, runko ehjä, korissa muutamassa paikassa ruostetta, ei paha. Auto aikanaan viety ajamalla siihen mistä sen nyt hain, viimeisin huoltotarra autossa 50tkm, mittarissa 74tkm... :shock: Ratti vasemmalla, km-mittari, sijainti... Pirkanmaa.
Harvoissa nettikirjoituksissa tätä laitetta on verrattu Chevroletin 3100 malliin. Ilmeisesti sama tekniikka molemmissa? Onko tämä Chevyn lisenssi tuote...?
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Bedford A2C

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Tervetuloa foorumille :!: Kerhossa ei jostain syystä ole vanhempien petterien harrastajia, CF:iä on muutamia, samoin henkilöpakuja HAVeja, mutta kuorma-autoharrastajia ei isommin. Mielnkiintoisia laitteita :!:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Ralliperuna
Nova
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Touko 2011, 12:45

Re: Bedford A2C

Viesti Kirjoittaja Ralliperuna »

Kiittoosh. Autoon (koitettu) tilata kantakortia ja historia tietoja. Eivät äkkiseltään puhelimessa löytäneet, viikon päästä näkee löytävätkö mikrofilmeiltä. :roll:
Ilmeisesti seissyt -70 luvun lopusta aina tähän päivään. Nyppäsin syylärin irti, kun otti kampuranpäähän kiinni ja "letkut" oli yhtenä mössönä. Pihdeillä kampuranpäästä kokeilin pyöriikö ja PYÖRII !!! Kaikkitietävä netti tiesi kertoa auton olevan 12v ja miinus maadoitteinen, siispä Toisesta harrastelaitteesta akku peetvoorttiin ja auto starttaa ! :shock: käymäänkäymäänkäymään...
Mutta nytpä kysymys:
Pitäis tyrkätä sytkälle suoravirta, mutta puolan + navasta menee jakajalle ja - napaan ilmeisesti tulee virtalukolta. Siis väärinkätisesti ??? Yleistä ? Miksi ? Häh ?!??! :?
Avatar
Cresta
Chevette
Viestit: 39
Liittynyt: 20 Kesä 2008, 12:47

Re: Bedford A2C

Viesti Kirjoittaja Cresta »

Tervehdys hienon Petterin omistajalle!
TA-sarjaa tehtiin joskus 1953-57.. onko tietoa tämän yksilön vuosimallista? Kaikki tämänikäiset Petterit ovat (mielestäni) harvinaisia ja ehdottomasti talteenottamisen arvoisia. Itse en ole tällaista yksillä takapyörillä olevaa koskaan nähnyt.
Enkä minä näistä mitään tiedä, mutta kyllä sen pitäisi olla plussamaadotteinen.
Tuossapa kuva, jossa jotain perustietoa.
Ralliperuna
Nova
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Touko 2011, 12:45

Re: Bedford A2C

Viesti Kirjoittaja Ralliperuna »

Cresta kirjoitti:... onko tietoa tämän yksilön vuosimallista? Kaikki tämänikäiset Petterit ovat (mielestäni) harvinaisia ja ehdottomasti talteenottamisen arvoisia. Itse en ole tällaista yksillä takapyörillä olevaa koskaan nähnyt.
Enkä minä näistä mitään tiedä, mutta kyllä sen pitäisi olla plussamaadotteinen.
Kiitoksia, kaikki tieto automallista on tervetullutta. Tuo vuosimalli ei ole vielä selvillä, ihmetyttää nuo tikkuvilkut hytin kyljessä sekä orkkiksena valovilkut etulokareiden päällä. Tuosta maadoituksesta on nyt sitten kahta tietoa, tuolla mun ekassa linkissä sanotaan: Electrical system: 12 volt, negative ground, kun taas tuossa sun lapussa luki + maadoitteinen. :?: Kerkisin jo laittaa akun kiinni "oikein" päin, ja startatessa kone pyöri oikeinpäin. Kaippa se tarvii varovasti kokeilla toisinkin päin, onneksi kaikki releet ja sulakkeet on ruostunu niin umpeen, ettei "elektroniikka" vaurioidu... :lol:
-Jouni-
Velox
Viestit: 836
Liittynyt: 04 Marras 2006, 20:15
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Bedford A2C

Viesti Kirjoittaja -Jouni- »

Eikös tuo starttimoottori ole kuitenkin tyypiltää sarjavirtamoottori, jolloin sekä magnetoinnin että käynnin virta kulkevat molemmat samoista liittimistä. Tästä johtuen startti pyörii aina oikein päin, vaikka sen napaisuus muuttuisi, koska silloin muuttu molempien sekä staattori- että kollektorivirtojen suunta. Pyörimissuunan muutokseen tarvitsisi saada käännettyä vain staattori- tai kollektorivirta ja näin olellen ilman startin purkamista tuo ei onnistu.

Suurin ongelma on lataussäätimessä, väärinpäin kytketty virta saattaa pahimmassa tapauksessa rikkoa säätimen. Laitteessa kun todennäköisesti on tasavirtalaturi, tai on ainakin ollut aikanaan. Jos muuttaa vaihtovirtalaturille olisi myös muutettava joko laturin sisäistä kytkentää tai auton järjestelmä miinus maadoitteiseksi.
Ralliperuna
Nova
Viestit: 5
Liittynyt: 30 Touko 2011, 12:45

Re: Bedford A2C

Viesti Kirjoittaja Ralliperuna »

Vastaa Viestiin