Millä mallilla porukan projektit?

Yleistä Autoharrastukseen liittyvää jutustelua.
Avatar
Jape
Victor
Viestit: 301
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 19:07
Paikkakunta: Torino

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja Jape »

3.3 L alkaa olemaan nipussa. 3 koneesta tuli yks hyvä uusilla männillä ym muilla oman varaston pimeydestä löytyneillä Kilkkeellä. Nyt sitten vaikka 2.3 slantin kimppuun jos siitä jotain 1800 tilalle🤓
Työn teosta syntyvä ääni on ihana - JOS sen aiheuttaa joku muu kuin minä !
Vauxhall Velox PB 2.6 - 64
Vauxhall Velox PB 3.3 - 65
Vauxhall Viva HC 1800 - 75
Jukka K
Magnum
Viestit: 228
Liittynyt: 04 Marras 2006, 21:20

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja Jukka K »

MItkä männät meni 3.3:een, omat ylikokoa vai jotkut muut ?
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Talven aikana Viva estaten peltitöitä ja, jos tuntuu että keväällä tekemisen puutetta niin Viva GLSssä samoja hommia... Firenzan pakoputken tekoa ennen leimaa keväällä... Vai ajaisko 2d Magnumilla ens kesänä..?
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Avatar
Jape
Victor
Viestit: 301
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 19:07
Paikkakunta: Torino

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja Jape »

Sinne lumpsahti 060" ylikoon jotku vauxin uudet männät. Hepolite? Noi tuli koneen mukana jonka ostin aikoinaan Karstulasta.Siihen oli tehty poraus ja mäntä remontti jonka jälkeen sillä ei varmaan oltu ajettu ollenkaan koska imusarja oli palanut puhki. Siitä ollu kuitenkaan ehyttä kuin lohko ja noi männät jotka kelpuutin jatkoon. Kansikin vaatisi huolenpitoa ja pitäisi okasuttaa kun panaanilla. Samalla ehkä kanaville haetaan parempaa virtaavuutta
Työn teosta syntyvä ääni on ihana - JOS sen aiheuttaa joku muu kuin minä !
Vauxhall Velox PB 2.6 - 64
Vauxhall Velox PB 3.3 - 65
Vauxhall Viva HC 1800 - 75
Avatar
Pendez
Magnum
Viestit: 200
Liittynyt: 05 Marras 2006, 16:56
Paikkakunta: Oulu

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja Pendez »

FB Victoriin oon moottoria rakennellu. Hitaasti etenee sekin projekti. Jospa sitä joskustaina saisi taas moottorin auton keulalle.
Osat alkaisi olla jo suurin piirtein kasassa hommaan. Uudet moottorin tukikumet olisi kyllä kiva löytää jostain.
Saaressa tehtyjä ooppeleita...
Jukka K
Magnum
Viestit: 228
Liittynyt: 04 Marras 2006, 21:20

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja Jukka K »

Pendez kirjoitti: 05 Joulu 2019, 11:52 FB Victoriin oon moottoria rakennellu. Hitaasti etenee sekin projekti. Jospa sitä joskustaina saisi taas moottorin auton keulalle.
Osat alkaisi olla jo suurin piirtein kasassa hommaan. Uudet moottorin tukikumet olisi kyllä kiva löytää jostain.
Jos FB:ssä on samanlaiset moottorin rauta/kumikiinnikket kuin FC:ssä, niiden löytyminen uutena on haastavaa. Itse en ole onnistunut löytämään yhtään uutta tai edes käytettyä sellaista vuosien aikana.Ventora 1:sen moottorin kumi näyttää samalta, mutta on suurempi eikä sitä saa mahdutettua FB/FC moottorin kumin asennnusaukkoon. Näytin ko. osaa tarvikeliikkeessä myyjälle niin jonkun auton iskarin yläpään kumi on hieman samannäköinen (en muista mikä auto).
Avatar
Pendez
Magnum
Viestit: 200
Liittynyt: 05 Marras 2006, 16:56
Paikkakunta: Oulu

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja Pendez »

Jukka K kirjoitti: 09 Joulu 2019, 07:53
Pendez kirjoitti: 05 Joulu 2019, 11:52 FB Victoriin oon moottoria rakennellu. Hitaasti etenee sekin projekti. Jospa sitä joskustaina saisi taas moottorin auton keulalle.
Osat alkaisi olla jo suurin piirtein kasassa hommaan. Uudet moottorin tukikumet olisi kyllä kiva löytää jostain.
Jos FB:ssä on samanlaiset moottorin rauta/kumikiinnikket kuin FC:ssä, niiden löytyminen uutena on haastavaa. Itse en ole onnistunut löytämään yhtään uutta tai edes käytettyä sellaista vuosien aikana.Ventora 1:sen moottorin kumi näyttää samalta, mutta on suurempi eikä sitä saa mahdutettua FB/FC moottorin kumin asennnusaukkoon. Näytin ko. osaa tarvikeliikkeessä myyjälle niin jonkun auton iskarin yläpään kumi on hieman samannäköinen (en muista mikä auto).
Samaa minäkin olen mittaillut. Yksi vaihtoehto olisi muokata kiinnitys korissa siten, että siihen saisi tuon ventoran kannatinkumen kiinni. Ei mikään naks ja kops-homma sekään.. :problem:
Saaressa tehtyjä ooppeleita...
Avatar
JanninaP
Nova
Viestit: 2
Liittynyt: 10 Syys 2019, 18:52

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja JanninaP »

Victor vielä aika levällään, vaikkei ajokauteen niin järin pitkä aika ole.... Polttoaine pumppu täytys käydä läpi, kun syksyllä siiihen tuli jotai häikkää eikä nostanut polttoainetta sinne "kuppiin". Aloitettiin myös sähköjen läpi käyminen, koska tuntuisi että sieltä löytyy 100m johtoja, jotka eivät johda mihinkään. Sisätilat aika rujossa kunnossa, tosin tälle kaudelle tyydyn vain pesemään sen. Ensi talvena mietin uusinko verhoilun vai mitä teen sen kanssa. Auto on varmaan ollut edellisellä omistajalla vähän vähemmällä huomiolla ja sisusta on todella sitkeässä liassa. Olen 3 tunnin hinkuttamisella ihmesienellä saanut yhden oven puhtaammaksi... en siis edes puhtaaksi vaan puhtaammaksi. Kovasti toivon että vapuksi viimeistään saisi taas ajoon.
Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 901
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja kovanma »

3.3 moottori hommat menossa täälläkin. Isoimpana puutteena STD kokoiset runkolaakerit... Mäntiä ja renkaita en oo vielä mittaillu mutta niitä saa sovellettua...
Marko Kovanen
Avatar
Jape
Victor
Viestit: 301
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 19:07
Paikkakunta: Torino

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja Jape »

2kpl 2.3L OHC tä purettu jos niistä jotain sais tehtyä🤔 vai tuleeko kottikärryllinen rautaromua perikunnan riesaksi😂
Työn teosta syntyvä ääni on ihana - JOS sen aiheuttaa joku muu kuin minä !
Vauxhall Velox PB 2.6 - 64
Vauxhall Velox PB 3.3 - 65
Vauxhall Viva HC 1800 - 75
Avatar
Jape
Victor
Viestit: 301
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 19:07
Paikkakunta: Torino

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja Jape »

2kpl 2.3L OHC tä purettu jos niistä jotain sais tehtyä🤔 vai tuleeko kottikärryllinen rautaromua perikunnan riesaksi😂
Työn teosta syntyvä ääni on ihana - JOS sen aiheuttaa joku muu kuin minä !
Vauxhall Velox PB 2.6 - 64
Vauxhall Velox PB 3.3 - 65
Vauxhall Viva HC 1800 - 75
Make
Viscount
Viestit: 1452
Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:55
Paikkakunta: Oulu

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja Make »

Pinkun ( Velox Pa) takajouset kävi Vallilan takomolla ja asennettu takaisin paikalleen, nyt vanha pakoputkistoviritelmä purettu ja täytyy yrittää parempi tehdä tilalle.
Myös pieniä ruostekorjauksia on tarkoitus tehdä talven aikana.

Vaihdelaatikon kannatinkumi ja alapallo hakusessa veloxiin, jos sinulta löytyy niin olen kiinnostunut ostamaan.

-Make-
Vauxholisti jumalan armosta...

Velox 1961
F-Victor Estate 1961
Ventora 1970
VXR 8
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Mä en oo saanu aikaiseksi tehdä sitten niin yhtään mitään Vauxien ja Beetujen parissa koko syksyn/alkutalven aikana :yawn: ,lisääntyneet kyllä ovat mokomat taas parin kappalein(HC aihio ja -69HB) :wtf: :roll:
Tekemistä olis kyllä paljonkin,Beetuunkin pitäisi ainakin kuskinpuolen helma vaihtaa ennen kesää että tohtii leimalle viedä.
Hietamäen Markulta loppukesällä tullutta HB:eetakin pitäs vähän yrittää hitsiä,ja tehdä jarrut pakoputki ym. että sais sen ens kesänä vaikka kilvitettyä :think:
Magnumissa sentään leimaa vielä valmiiksi alkukesän ajeluihin,HC vivassa ei onneksi mitään akuuttia laiteltavaa,tartte kun leimalla käyttää jos ajoon ottaa keväällä :think:
Avatar
Vaiva-99
Ventora
Viestit: 569
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
Paikkakunta: Anastus
Viesti:

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja Vaiva-99 »

Tämän hetken käyttis HC tuli eilen pestyä uudenvuoden suolakylpy reissun jälkeen. :o Jospa se nyt edes vähän olis suolaa vienyt mennessään. :?

Kuva
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
SamiK
Viscount
Viestit: 1309
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: Millä mallilla porukan projektit?

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Siellä on sentään lunta. Täällä on vain suolaa. Eilen taas pidemmän siivun ajeltuani haisi palanut kumi kun suola käryää keskipöntössä. Uloskaan ei meinaan nähdä kun sivuikkunat rapaa täys kattoon asti. Mitä siitä on, 6 päivää kun pesin..
1970 hb Viva
Vastaa Viestiin