Re: 1970 Hb Stanu malli
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: 1970 Hb Stanu malli
Oh yeah.
Sain sitten mittariston kasattua asentamista vaille valmiiksi. Mittarit toimii kaikki ja tein samalla uudet värilevyt merkkivaloille.
Nyt pitkien merkkivalon eteen ei tarvitse laittaa mitään totaalihäikäsyn estämiseksi ja vilkku on taas vihreä. Samalla tummaakin tummemmaksi punaiseksi paistuneet öljyn ja latauksen valot muuttu taas vaaleammaksi ja kirkkaammaksi.
Myöskin arduino alkaa olla niputettu valmiiksi. Tarvii vielä laittaa kuumaa räkää sinne tänne piirilevylle.
Sain sitten mittariston kasattua asentamista vaille valmiiksi. Mittarit toimii kaikki ja tein samalla uudet värilevyt merkkivaloille.
Nyt pitkien merkkivalon eteen ei tarvitse laittaa mitään totaalihäikäsyn estämiseksi ja vilkku on taas vihreä. Samalla tummaakin tummemmaksi punaiseksi paistuneet öljyn ja latauksen valot muuttu taas vaaleammaksi ja kirkkaammaksi.
Myöskin arduino alkaa olla niputettu valmiiksi. Tarvii vielä laittaa kuumaa räkää sinne tänne piirilevylle.
1970 hb Viva
- Pendez
- Magnum
- Viestit: 200
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 16:56
- Paikkakunta: Oulu
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: 1970 Hb Stanu malli
V8 vei ja toi Tuomeelta akselin mukanaan takas. Seuraavaksi alkaisi rapsuttelu ja ruosteen hinkkaaminen akselista ja sekä värjäys. Hyvää prokkista esim loka - marras - joulukuulle.
1970 hb Viva
-
- Ventora
- Viestit: 657
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59
Re: 1970 Hb Stanu malli
Kesäkissas antoi hyvät kyydit
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: 1970 Hb Stanu malli
Ja tänää jo sitä paijasin rautalinnunkakalla ku uusia pakarin keskikorvakkeita tein. Niin ja Magukin kyyditti hyvästi.
1970 hb Viva
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: 1970 Hb Stanu malli
Kävin asentamassa mittariston kiinni. Toimii pentele!
Jarrupedaali ei mennyt lattiaan joten takana olevat LPR sylkyt eivät vielä vuoda kovin paljoa.
Ajelin tontilla edes takas korkeintaan 20kmh ja nopeusmittari näytti kokoajan Veikeetä kun vuosien jälkeen molemmat mittarit toimii. Sensijaan bensamittari ei toimi ollenkaan. Veikkaisin viaksi kyllä piirimuovia mittaristossa kuin viisaria itteään. Lämpömittaria voi joutuu hivenen kalibroimaan. Mutta se on pikkujuttu. Nyt sen näyttämä on N ja piirretyn alueen reunan välissä. Piirretyn reunassa menee flekti päälle ja termari aukee viisarin verran N oikeallapuolella.
https://photos.app.goo.gl/ovB4rw7X2HhABNxa7
Tarkastettuani bensapuolen että ei ole vuotoja ja kiristettyäni kiskolle bensan tuovan letkun klemmarin samalla kuin bensapumppu pyörii täydellä paineella, pyöräytin startista ja taas kerran laakipeli. Eikä takana ollut edes starttauksen jälkeen haikuja. Noo onhanse vasta jonku 10tkm vedetty moottorikin.
https://youtu.be/h-asS9VI1sQ
Koeajolla ajelin enintään 20kmh mittarin mukaan kun pihatiellä ei oikee voi taittaa. Taka-akseli päästeli melkoisiä säveliä.
Saa nähä onko enskeväänä leiman paikka. Tosin sitä ennen pitää korjaa ajovaloihin tullut vika. Valot jäävät päälle ns ikuisesti jos niihin koskee..
Mittariston merkkivalot ovat just sopivan kirkkaat ja oikean sävyiset.
Ostin kotimatkalle jäätelön.
Jarrupedaali ei mennyt lattiaan joten takana olevat LPR sylkyt eivät vielä vuoda kovin paljoa.
Ajelin tontilla edes takas korkeintaan 20kmh ja nopeusmittari näytti kokoajan Veikeetä kun vuosien jälkeen molemmat mittarit toimii. Sensijaan bensamittari ei toimi ollenkaan. Veikkaisin viaksi kyllä piirimuovia mittaristossa kuin viisaria itteään. Lämpömittaria voi joutuu hivenen kalibroimaan. Mutta se on pikkujuttu. Nyt sen näyttämä on N ja piirretyn alueen reunan välissä. Piirretyn reunassa menee flekti päälle ja termari aukee viisarin verran N oikeallapuolella.
https://photos.app.goo.gl/ovB4rw7X2HhABNxa7
Tarkastettuani bensapuolen että ei ole vuotoja ja kiristettyäni kiskolle bensan tuovan letkun klemmarin samalla kuin bensapumppu pyörii täydellä paineella, pyöräytin startista ja taas kerran laakipeli. Eikä takana ollut edes starttauksen jälkeen haikuja. Noo onhanse vasta jonku 10tkm vedetty moottorikin.
https://youtu.be/h-asS9VI1sQ
Koeajolla ajelin enintään 20kmh mittarin mukaan kun pihatiellä ei oikee voi taittaa. Taka-akseli päästeli melkoisiä säveliä.
Saa nähä onko enskeväänä leiman paikka. Tosin sitä ennen pitää korjaa ajovaloihin tullut vika. Valot jäävät päälle ns ikuisesti jos niihin koskee..
Mittariston merkkivalot ovat just sopivan kirkkaat ja oikean sävyiset.
Ostin kotimatkalle jäätelön.
1970 hb Viva
-
- Ventora
- Viestit: 657
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59
Re: 1970 Hb Stanu malli
Hienoa ,sä oot kyllä kone noissa hitusähköhommissa
- vivamanTT
- Viscount
- Viestit: 2076
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
- Paikkakunta: Vihanti
- Viesti:
Re: 1970 Hb Stanu malli
Vielä tälle kesääkin ehtii leimata
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: 1970 Hb Stanu malli
Tänää edistin. Raaputin ja tiskasin askselin tiskiharjan kera. Enää tartteis "vaan" poistaa suurin ruoste ja värjää.
1970 hb Viva
- vivamanTT
- Viscount
- Viestit: 2076
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
- Paikkakunta: Vihanti
- Viesti:
Re: 1970 Hb Stanu malli
Ens kesänä ajossa taas
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: 1970 Hb Stanu malli
Oho. Syövytin tänään akselin alatukivarren korvien vaikeista paikoista yhden tunnin verran. Toista korvakkoa sitruunahappogeelillä ja toista 85% fosforihapolla. Tunninpäästä vertailin että sittis oli ehkä vähän tehokkaampaa. Mutta kummankin kohdalla tunti ei riitä mihkään. Arvioisin että siinä 3-4h syövytystä niin ovat puhtaat. Sitten "vielä" kaikki muu hiominen ja ruosteen nieleminen. Kattellaan..
1970 hb Viva
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: 1970 Hb Stanu malli
https://photos.app.goo.gl/dhZDfcAZjekWHr8Y8
Tänään oli aamulla senverta virtaa että kiinnitin lentävään teräsharjakuppilaikan ja ajelin sillä akselin kauttaaltaan. Loput paikat jää sitten pienemmälle koneelle ja hapolle. Sit ruosteen pöllyttelyn jäkeen täytyy hitsaa jarruletkuteline takas kiinni. Sekun on enää yhdestä nurkasta kiinne.
Tänään oli aamulla senverta virtaa että kiinnitin lentävään teräsharjakuppilaikan ja ajelin sillä akselin kauttaaltaan. Loput paikat jää sitten pienemmälle koneelle ja hapolle. Sit ruosteen pöllyttelyn jäkeen täytyy hitsaa jarruletkuteline takas kiinni. Sekun on enää yhdestä nurkasta kiinne.
1970 hb Viva