Firenza

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
SamiK
Viscount
Viestit: 1308
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: Firenza

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Komea peli. Toisin kuin vikojen kuvien KAakatin.
1970 hb Viva
petteri
Viva GT
Viestit: 168
Liittynyt: 01 Loka 2009, 10:51
Paikkakunta: keminmaa

Re: Firenza

Viesti Kirjoittaja petteri »

Tämä oli tulos, kun kävin säädättämässä kaasarit.
https://photos.app.goo.gl/jwerGdPrUMAN5uat6
Masai
Magnum
Viestit: 257
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 10:06
Paikkakunta: Oulu

Re: Firenza

Viesti Kirjoittaja Masai »

Sieltähän löytyi ihan mukavan muotonen käppyrä. Näyttänee rengas tehoa?
Kulkineita...
petteri
Viva GT
Viestit: 168
Liittynyt: 01 Loka 2009, 10:51
Paikkakunta: keminmaa

Re: Firenza

Viesti Kirjoittaja petteri »

Kyllä se on vain moottoriteho. Penkki ei ollut ihan kunnossa ja jarrutti myös vaihtojen välissä. Moottori ei oikein jaksanut vetää kierroksien laskettua turhan alas, siksi käyrä on ajettu kolmosvaihteella. Arvio moottorin tehosta sain suullisesti 130-135hv, vääntö on tuo 210nm.

Sytytys ei ollut kohillaan eikä siihen koskettu koko säädön aikana. Ennakkoa oli liian vähän. Ennakkoa oon hakenut kohilleen ja kokeillut hurjiakin noin 45 asteen ennakkoa kierroksilla ja eri punttijousilla. Nyt se on noin 30 astetta kierroksilla.
Masai
Magnum
Viestit: 257
Liittynyt: 10 Huhti 2007, 10:06
Paikkakunta: Oulu

Re: Firenza

Viesti Kirjoittaja Masai »

ah, eli sellanen 15-20hp vois vielä kaivella. Sehän on aika haarukassa sitten.
Kulkineita...
Avatar
firenza 71
Viva GT
Viestit: 185
Liittynyt: 07 Marras 2006, 08:22
Paikkakunta: Varkaus

Re: Firenza

Viesti Kirjoittaja firenza 71 »

Mulla oli aikoinaan max ennakko 35° 10.5-11 puristussuhteella. Varmaan olisi voinut olla jopa enemmänkin, mut ei tullu kokeiltua.
Jakaja oli tehty niin, että perusennakko oli 15° ja ennakko alkoi kasvaa 1500rpm:stä maksimin tullessa 4500:ssa.
Alipaine ei ollut käytössä
Vastaa Viestiin