Pikku-Vivan perä
-
Jarko
- Magnum
Pikku-Vivan perä
Löytyykö kokonaista pikku-Vivan taka-akselia, mielellään toimivilla jarruilla, Etelä-Savon - Pohjois-Karjalan alueelta. Olisi hiukan kiire, pyöränlaakeri vetelee viimeisiään ja ajoa on runsaanlaisesti.
Pelastakaa jalkaväkimiinat!
-
v.virtanen
- VX 4/90
Re: Pikku-Vivan perä
Mulla taitaa olla yksi vivan taka-akselisto lojumassa,mutta siinä ei muistaakseni ole jarruosia kiinni,mutta vetoakselit kyllä ovat paikallaan molemmat
Oletko etsimässä HA,HB vai HC Vivan akselia?...niin tämä akseli sijaitsee kuusankoskella...tarkemmin Voikkaalla
vauxhall chevette (4kpl)
viva hb SL-90 (projekti)
viva hb deluxe (varaosa)
vauxhall magnum 2300
opel ascona b 2kpl
viva hb SL-90 (projekti)
viva hb deluxe (varaosa)
vauxhall magnum 2300
opel ascona b 2kpl
- vivamanTT
- Viscount
- Viesti:
Jos v.virtaselta ei löydy apuja, niin HC:n pikkuperä ilmeisesti kyseessä, vetarin laakerin vuoksikko koko akseli
Mulla on ainakin vetareita, joissa ehjä laakeri ja on uusia pelkkiä laakereitakin, ainakin 2, jotka kyllä itselle pidän varalla, mutta löytynee nuita useampiakin
Löytyy sitten kokonaisia akseleitakin, mutta ovat täällä Oulun kupeessa
, toimivila jarruilla tai ilman.
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
-
Jarko
- Magnum
Kyseessä on HC:n perä. Kun tasauspyörästö on äänekäs, ja toinen takajarrusylinteri vuotaa, niin ei taida olla akselissa mitään erityisesti säilyttämisen arvoista. Tietysti voi olla parempi vaihtaa vain laakeri, mikäli koko akselin rahtikustannukset nousevat kohtuuttomiksi. Mitäs sieltä Kuusankoskelta on matkaa Mikkeliin ja montakos oravannahkaa tahtoisit perästä?
- kovanma
- Cresta
Mulla olis pari uutta Girling jarrusylinteriä (=yksi mäntäinen).... 15 eur/kpl, 25 eur/pari. Lockheedit valitettavasti meni jo...
Osat Lievestuoreella.
P. o4o - 589 7342
Osat Lievestuoreella.
P. o4o - 589 7342
Marko Kovanen
-
v.virtanen
- VX 4/90
Täältä Kuusankoskelta Mikkeliin on noin about 100km...voin kyllä tulla tiukanpaikan tullen puoleenväliin vaikka vastaankin
Noh jos tuosta taka-akselista sais 60€ niin olisin tyytyväinen 
vauxhall chevette (4kpl)
viva hb SL-90 (projekti)
viva hb deluxe (varaosa)
vauxhall magnum 2300
opel ascona b 2kpl
viva hb SL-90 (projekti)
viva hb deluxe (varaosa)
vauxhall magnum 2300
opel ascona b 2kpl
- vivapekka
- Viva GT
Jos ei v.virtasen perä ei jostain syystä käy sulle (oho, olipas ruotsalaisittain sanottuJarko kirjoitti:Kyseessä on HC:n perä. Kun tasauspyörästö on äänekäs, ja toinen takajarrusylinteri vuotaa, niin ei taida olla akselissa mitään erityisesti säilyttämisen arvoista. Tietysti voi olla parempi vaihtaa vain laakeri, mikäli koko akselin rahtikustannukset nousevat kohtuuttomiksi. Mitäs sieltä Kuusankoskelta on matkaa Mikkeliin ja montakos oravannahkaa tahtoisit perästä?
...I'm one card short of a full deck....
-
Jarko
- Magnum
Kuulostaa hyvältä. Katsotaan mikä päivä parhaiten pääsisin tulemaan. Kornia tässä on, että kahtena päivänä viikosta käyn Mäntyharjussa (olen siellä nytkin), mistä olisi jo mukavasti lyhyempi matka, mutta kyseessä ei kumpanakaan päivänä ole viimeinen tunti. Pitää varmaan ensin kehitellä vaimon Astraan toimiva laturi (kuinka nuo aina hajoavatkin yhtaikaa?).
Minulla löytyy kyllä uudet jarrusylinterit, olisi vain ollut vaivatonta (ja harvinaista), jos akselistossa olisi ollut jo valmiiksi toimivat sylinterit. Tuulilasiakaan en kaipaa, koska minulla ei ole enää KBn koria kuin varaosa-autossa. Kiitos vain tarjoamisesta.
Minulla löytyy kyllä uudet jarrusylinterit, olisi vain ollut vaivatonta (ja harvinaista), jos akselistossa olisi ollut jo valmiiksi toimivat sylinterit. Tuulilasiakaan en kaipaa, koska minulla ei ole enää KBn koria kuin varaosa-autossa. Kiitos vain tarjoamisesta.