Firenza Volvon tekniikalla.

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
-Jouni-
Velox
Viestit: 836
Liittynyt: 04 Marras 2006, 20:15
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja -Jouni- »

Sain aikanan luvan laittaa kuvat esille edelliselle foorumille. Oletan luvan olevan voimassa edelleen.

Autolla on ajettu viimekesänä matala 12s 1/4mile. Joku joka muistaa laittaa varmaan tarkemmat speksit kehiin. (V8FIRENZA?)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
VX330076
Viscount
Viestit: 1204
Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja VX330076 »

:shock: . On siinä niin mahtava maalipinta, upeat linjat ja saumat kohillaan, ettei varmaan ole ollu tehtaalta lähtiessäänkään :?: Upea ilmestys, hatun nosto, kumarrus ja 10 pistettä. :wink: -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-78 VX 1800 Estate Owerdriwe
Avatar
MIKAVON
Viscount
Viestit: 1269
Liittynyt: 06 Marras 2006, 00:01

Viesti Kirjoittaja MIKAVON »

On se tehokas ja tyylikäs laite. Venakopasta vielä ko työstää Volvo tekstin pois...
Make
Viscount
Viestit: 1452
Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Make »

Ei ihme, että porukka valitsi pohjoisen meetingissä Firenzan kauneimmaksi :!:
Vauxholisti jumalan armosta...

Velox 1961
F-Victor Estate 1961
Ventora 1970
VXR 8
-Jouni-
Velox
Viestit: 836
Liittynyt: 04 Marras 2006, 20:15
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Jouni- »

Lienee kyseessä myös nopein vapaasti hengittävä Vauxhall. Joku tosikko voisi sanoa että eihän tuo ole Vauxhall, kun on Volvo tekniikkaa, mutta valittajat tehkööt ite paremman, jos rahkeet riittää.

Omistaja on kuitenkin koneenkin virittänyt aivan itse!

Niin ja olihan tuolla konetilassa ennen Vauxin oma 2300 kone, ja silläkin kohtuu hurjia aikoja ajettiin,,,
Avatar
Tsledge
Ventora
Viestit: 622
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 21:41

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja Tsledge »

Toi korimalli on aina ollu jotenkin semmonen ristiriitainen..se on kuin tuplalamppuinen viva keskentekoisella peräpäällä toi coupe muotoilu ei oo mielestäin kovinkaan kaunista katteltavaa.Väri on upea.
Morjens!-sano komeet toisilleen..
Avatar
firenza 71
Viva GT
Viestit: 185
Liittynyt: 07 Marras 2006, 08:22
Paikkakunta: Varkaus

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja firenza 71 »

Tuli käytyä Firenzan kanssa rullilla venttiilin nousua kokeilemassa. Tarkoitus oli vain mitata teho
puuttumatta säätöihin, koska aika ei riittänyt. Kaksi vetoa vedettiin, toinen ilmanputsareiden
kanssa ja toinen ilman niitä.
Putsarit veivät välistä 22hv ja 15nm.
Eli teho oli 307hv ja vääntö 320nm.
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

firenza 71 kirjoitti:Tuli käytyä Firenzan kanssa rullilla venttiilin nousua kokeilemassa. Tarkoitus oli vain mitata teho
puuttumatta säätöihin, koska aika ei riittänyt. Kaksi vetoa vedettiin, toinen ilmanputsareiden
kanssa ja toinen ilman niitä.
Putsarit veivät välistä 22hv ja 15nm.
Eli teho oli 307hv ja vääntö 320nm.
:shock: :shock: OHHOH :!: Aina oon tienny et siinä voimaa on, mutta että 300:kin rikki
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Avatar
Tsledge
Ventora
Viestit: 622
Liittynyt: 18 Kesä 2007, 21:41

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja Tsledge »

VOIMAKONE! jotkut ilkeämieliset rallatteli ennevanhaa..."osta volvo voimanpesä korjaa sitä koko kesä" täyttä humpuukia moinen...... :roll:
Morjens!-sano komeet toisilleen..
Avatar
firenza 71
Viva GT
Viestit: 185
Liittynyt: 07 Marras 2006, 08:22
Paikkakunta: Varkaus

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja firenza 71 »

vivamanTT kirjoitti:
firenza 71 kirjoitti:Tuli käytyä Firenzan kanssa rullilla venttiilin nousua kokeilemassa. Tarkoitus oli vain mitata teho
puuttumatta säätöihin, koska aika ei riittänyt. Kaksi vetoa vedettiin, toinen ilmanputsareiden
kanssa ja toinen ilman niitä.
Putsarit veivät välistä 22hv ja 15nm.
Eli teho oli 307hv ja vääntö 320nm.
:shock: :shock: OHHOH :!: Aina oon tienny et siinä voimaa on, mutta että 300:kin rikki
Nuo teho ja vääntölukemat eivät välttämättä ole mikään absoluuttinen totuus,
eri tehopenkkien väliset erot voivat olla melko suuriakin.
Vaikka tässäkin tapauksessa penkin käyttäjä oli sitä mieltä, että lukemat ovat paikkansa pitäviä.
Avatar
kovanma
Cresta
Viestit: 901
Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
Paikkakunta: Lievestuore

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja kovanma »

Juu on eroja noissa penkeissä... Voivat olla isojakin... Mutta tärkeintä on mielestäni, että käyttää samaa penkkiä, niin näkee muutosten todellisen vaikutuksen ja että vehkeet on varmasti säädöissä. Hyvältä tuntuvaan peliin voi löytyä aika paljonkin lisää potkua ja aluetta penkityksessä. Aikoinaan K-S Autosäädössä (nykyinen TurboTec?) käytettiin 1.6 kent välikoppaa... hyvin tuntui ähkivän, vaikka huipputehossa hävisi eräälle toiselle miltein 15 hv... Lienee olleet niitä isompia hevosia... :D
Marko Kovanen
-Jouni-
Velox
Viestit: 836
Liittynyt: 04 Marras 2006, 20:15
Paikkakunta: Ylöjärvi
Viesti:

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja -Jouni- »

No ny on toteen näytetty että se kone ei ole vain kaunis veistos :) Wäkivahvaa Woimaa tuntuu olevan yllin kyllin. Ei se ole ihme että niitä komeita päänahkoja "roikkuu" tallin seinällä :D
Avatar
rvuori
Firenza
Viestit: 142
Liittynyt: 23 Elo 2008, 00:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja rvuori »

On se vaan hiano,Ja vielä FIRENZA.
Firenza 2,3SL
Avatar
firenza 71
Viva GT
Viestit: 185
Liittynyt: 07 Marras 2006, 08:22
Paikkakunta: Varkaus

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja firenza 71 »

No nyt on noita teho penkkejä kokeiltu muutamassa eri paikassa.
Viime perjantaina oli aika varattu Lappeenrantaan kahteen eri paikkaan, eli Tepalmet Motorsportin
napapenkkiin ja AM Worksin rullapenkkiin.
Napapenkissä renkaiden paikalle pultattiin molemmille puolille hydraulipumput, joiden varassa auto
oli mittauksen ajan. Pyörätehoa tuli 202.8 kw, eli 276 Hv ja vääntöä 285.3 Nm.
Moottori tehoa ja vääntöä voi sitten arvailla eri voimansiirto häviö prosenteilla :roll:
AM Worksin lukemat olivat kone tehoksi muutettuja, koska dynon ohjelma laski voimansiirron
häviöitä automaattisesti mittauksen aikana. Eli koneteho oli 5 vaihteella 313 Hv ja vääntö 312 Nm,
4 vaihteella 301 Hv ja vääntö 319 Nm.
Tehoerot vaihteiden välillä johtuivat mahdollisesta epätasapainosta renkaissa/kardaanissa, koska
epätasapaino aiheuttaa pyörintävastusta, eli 4 vaihteen lukemat olisivat ehkä todellisemmat,koska
renkaan pyörintänopeus on pienempi ja 'tärinää' myös vähemmän.

Ja se aika sieltä Motoparkista oli 12.1sek ja loppunopeus 184kmh. Jonka perusteella arvioitiin/laskettiin
tehoa siihen 300hv:n pintaan.

Pitää koettaa liittää nuo dynopaperit jossain vaiheessa.
Taisto
Chevette
Viestit: 26
Liittynyt: 27 Loka 2008, 21:26

Re: Firenza Volvon tekniikalla.

Viesti Kirjoittaja Taisto »

Hienot lukemat! Mikä tuon volvon koneen tyyppi on? Ja onko tuon 16v alakerta sama kuin vähempi venaisten?
Lukittu