Viva HC

Oletko jotain Vauxhall aiheista tai jopa koko autoa vailla, laita ilmoitus
vivamanTT
Viscount
Viesti:

Re: Viva HC

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Tämä onkin sellainen osa, et jos jollakulla sattuu oleen tällanen ehjä niin ota ihmeessä siitä kuva, sillä seuraavan lampun vaihdon jälkeen se murenee käsiin :mrgreen: Olen purkanut n. 10 HC:tä ja kaikista on lasi ollut rikki/puuttunut, yhdessä se oli ja otin sen varovasti taskuun, ajelin onnessani kotiin lasi taskussa, että nyt vedän siihen heti jotain lakkaa päälle et saan omaani ehjän lasin, mutta kappas se olikin murennut millin paloiksi takin taskuun :cry: Kaikkea muuta osaa varmaan HC:hen löytyykin moneltakin, mutta luulen ettei ko.osaa enää mistään :shock:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
kovanma
Cresta

Re: Viva HC lampun lasi

Viesti Kirjoittaja kovanma »

No tämmönen löytys....

http://i205.photobucket.com/albums/bb27 ... G_0614.jpg

http://i205.photobucket.com/albums/bb27 ... G_0612.jpg

Jos kiinnostaa, niin pistä YV:tä

----MYYTY------ :P
Viimeksi muokannut kovanma, 07 Joulu 2008, 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Marko Kovanen
Jarko
Magnum

Viesti Kirjoittaja Jarko »

Noille taitaa olla sen verran kysyntää, että entäpä jos alkaisin tehdä sellaisia? Huonolla muotilla sutaisten tehty prototyyppi on tällä hetkellä Vivassa, siistimpiäkin olisi helppo tehdä kun tekee muotit huolellisesti.
Pelastakaa jalkaväkimiinat!
vivamanTT
Viscount
Viesti:

Jarko kirjoitti:Noille taitaa olla sen verran kysyntää, että entäpä jos alkaisin tehdä sellaisia? Huonolla muotilla sutaisten tehty prototyyppi on tällä hetkellä Vivassa, siistimpiäkin olisi helppo tehdä kun tekee muotit huolellisesti.
Tee, mulle ainakin pari :!:
Vauxhall Magnum 2300 -75
Jarko
Magnum

OK, palaamme asiaan ensi vuoden puolella.
Vexi
Magnum

Viesti Kirjoittaja Vexi »

1 kipale tänne kiitos! ...jos sarjatuotantoon alat :wink:
Make
Viscount

Viesti Kirjoittaja Make »

mulle kans :!:
Make

Velox 1961
F-Victor Estate 1961
VXR 8
Vexi
Magnum

Viesti Kirjoittaja Vexi »

Mulla kävin ton '74 HC.een orggis sisälampun muovin kanssa seuraavasti:
1994 kun laitoin Viivin seisontaan pois liikenteestä lampun lasi oli hyvässä kunnossa. Tämän vuosituhannen puolella kun laitoin Viivin uudelleen kilpiin oli aika myös vaihtaa sisävalon polttimo. Muovikoppaan kun nappas kiinni, niin se ropisi siruina syliin. Tuttu tilanne varmaan monelle HC-harrastajalle. Oliskohan tuo polttimo tullu vaihdettua edellisen kerran joskus 80-luvun lopulla, ei niitä ihan alvariinsa kuitenkaan pala. Tosta vois laskella, että orggis kuupan kestoikä on noin 15-20v. Selkeesti 25v kohdalla ne on jo ihan purua. Varmaan vielä ehjiäkin löytyy, riippunee varmaan missä oloissa HC on majaillu elämänsä aikana. Ja voihan olla, että Vauxhall on vaikka käyttäny erilaisia muovilaatuja valmistuksen aikana, jos vaikka joku noista olisi paremmin kestävää sorttia.
kovanma
Cresta

Viesti Kirjoittaja kovanma »

Toi mun lasi on -72/73 Vivasta. Purettu toissavuonna ja on edelleen kova. Auto oli varastoitu katoksessa, ainakin viimeiset 5 vuotta.
Marko Kovanen
v.virtanen
VX 4/90

Viesti Kirjoittaja v.virtanen »

Mulla Magnumissa on ehjänä se sisälampun kupu....tosin en kyl uskalla koskea siihen :mrgreen:
vauxhall chevette (4kpl)
viva hb SL-90 (projekti)
viva hb deluxe (varaosa)
vauxhall magnum 2300
opel ascona b 2kpl
vivamanTT
Viscount
Viesti:

v.virtanen kirjoitti:Mulla Magnumissa on ehjänä se sisälampun kupu....tosin en kyl uskalla koskea siihen :mrgreen:
En minäkään tohtis, puistattaa ihan ajatuskin :mrgreen: Mutta jos Jarko noita tekee niin kaikki tohtii sen jälkeen vaihtaa sen palaneen popan :lol:
Vauxhall Magnum 2300 -75
rvuori
Firenza

Viesti Kirjoittaja rvuori »

vivamanTT kirjoitti:
v.virtanen kirjoitti:Mulla Magnumissa on ehjänä se sisälampun kupu....tosin en kyl uskalla koskea siihen :mrgreen:
En minäkään tohtis, puistattaa ihan ajatuskin :mrgreen: Mutta jos Jarko noita tekee niin kaikki tohtii sen jälkeen vaihtaa sen palaneen popan :lol:
Mullakin Firenzassa viel.....Tuskin siis kosken.Ennenkuin varaosia saa.Toiveisiin siis yxi kopo
Reijo
Firenza 2,3SL
Jarko
Magnum

Juu, pitää tuossa tammikuun puolella jyrsiä HC ja FD- mallien valokuvuille muotit ja ruveta muovinprässäyspuuhiin. Aivan tehdasuuden veroisia tuskin saan aikaiseksi, mutta kohtuusiistien kupujen aikaansaanti ei liene ylivoimaista.
Aarni
Carlton

Viesti Kirjoittaja Aarni »

Jarko kirjoitti:Juu, pitää tuossa tammikuun puolella jyrsiä HC ja FD- mallien valokuvuille muotit ja ruveta muovinprässäyspuuhiin. Aivan tehdasuuden veroisia tuskin saan aikaiseksi, mutta kohtuusiistien kupujen aikaansaanti ei liene ylivoimaista.
Tohtiiko kysyä, miten homma noin pääpiirteissään tapahtuu, vai onko se salaisuus :?:
Laukkanen ja syksy saa mutta minä en
Jarko
Magnum

Meinasin jyrsiä ja hioa kuitulevystä muotit (tavallinen puu ei käy, syyt jäävät näkyviin). Muoviksi käyvät muoviset karkkilaatikot, kuumailmapistoolilla taitaa olla helpompi pehmittää muovi kuin saunan pesässä, jolla tavalla tein Vivassa tällä hetkellä olevan valokuvun. Lopputulos on materiaaliltaan ohuehko, mutta aivan kelvollinen himmeä muovikupu.
Vastaa Viestiin