kovanma kirjoitti:
Kyllähän MR-kilpisen saa päivittäiseen ajoon, kun maksaa normaalin vakuutuksen.
+Ajoneuvoveron ja muutoskatsastaa ajoneuvon takaisin normaali rekisteriin sekä suorittaa katsastuksen joka vuosi.
kovanma kirjoitti:
MR-kilpisen vakuutus on tietääkseni kutahuippaa sama kuin yhden kuukauden vakuutus. Saat vain itse valita päivät.... ja montako niitä loppujen lopuksi on... niin kauan kunnes naapuri käräyttää...
Toivottavasti kukaan museoajoneuvon omistaja ei päästä tälläisia suustaan.
Tuollainen tominta aiheuttaa hallaa koko harrastajakunnalle, kohta pitää varmaan vuotta aikasemmin tietää minä päivinä autoa käytetään tai jotain muuta v-mäistä
Viimeksi muokannut Sportshatch, 06 Tammi 2007, 21:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin... Veroilta ei päivittäisessä käytössä olevalla autolla voi välttyä. Oli sitten minkäikäinen hyvänsä. Tulipahan asia täydennettyä puuttuviltaosin... Kiitokset täydennyksistä.
Olisi pitänyt valita sanansa taas hieman paremmin. Korjasin viestistäni kyseisen kohdan
Todelliset MR-miehet eivät käytä harrasteautoaan päivittäisliikenteeseen. Kuten sanoin jo edellisessäkin viestissäni "Ei mitään järkeä". Päivittäiseen käyttöön on kaikilla muut pelit.
Eli ajorajan ei pitäisi tulla normaalin moraalin omaavalla henkilöllä vastaan. Mutta näitä tapauksia valitettavasti on. En muista luinko Mobilistista vai Retrosta, että eräät ovat saaneet MR-kilpisiin autoihin yli 500 km/päivässä jokaiselle ajopäivälle. Näihin on jo puututtu määräaikaiskatsastuksissa ja tilanne on jo seurannassa. Toki kilometrejäkin tulee, jos tekee yhden pidemmän lomareissun.
Kaikki kiitos ja kunnia niille, jotka merkkiin katsomatta, ovat autonsa MR-kilpiin saaneet.
Itse laittelin ylös yhtenä kesänä ajoja MR PB:llä ajellessa, auto oli kesän liikenteessa eli n. 4 kk, ajopäiviä tuli muistaakseni 28 eli ei tullut ylityksiä vaikka laskin päivät vasta kun vein Veloxin "talviunille".
Tarkastajissa on eroja, oman pirssini tarkastaja oli harrasteautoilijoita itsekkin eikä autossani ollut mitään huomautettavaa. Oulussa naristiin edellisenä vuonna hansikaslokerossa olleesta naarmusta, johon totesin ettei tätä ole tyhjiöpakattuna tallissa pidetty vaan ajettu joka kesä!
Itse en tota museostatusta ole noteerannu just miksikään. Enemmänkin oon tuijottanu siihen, mitä se auto itsessään on. Tietty, onhan se tähän asti ollu ymmärrettävää, että kun on useita rekisterissä olevia autoja, on niiden ylläpito halvempaa kun ne kaikki on museorekisterissä. Tähänkin tulee nyt muutos kun väliaikainen rekisteristäpoisto toteutuu keväällä 2007 ja sen myötä museotarkastusten määräkin tulee varmasti putoamaan ja museorekisterissä olevien autojen arvostus laskemaan ainakin uudempien vuosikertojen osalta.
Eipä väliaikaisella rekisteristä poistolla paljoa säästä, kun käyttöön otosta ja seisontaan laitosta peritään 10euroa/operaatio ja vakuutusmaksu säilyy ennallaan.
Säästö tulee olemaan 6kk. käytöllä noin 30euroa. nykyiseen systeemiin verrattuna
Make kirjoitti:Ajoneuvoveroa ei tarvi maksaa seisontaajalta
Jos puolenvuoden ajoneuvovero tekee 50euroa sen säästät, mutta lisänä tulee tuo seisontaan laittamis- ja poistamismaksu joka tekee yhteensä 20euroa.
Säästöksi kertyy 6kk käytöllä 30euroa.
Make kirjoitti:
ei myöskään vakuutusmaksua. kai se vähän enempi tekee säästöä?
Vakuutusmaksuahan ei oo koskaan menny seisonta-ajalta.
Auton ei tarvitse olla kunnoltaan täydellinen, myös asiallisesti kulunut alkuperäinen hyväksytään, kunhan ei ole rikki. Ajan patinaa pidetään jopa arvokkaampana kuin uutuudenkiiltoa. Mitä harvinaisempi malli, sitä enemmän katsotaan sormien välistä ei-alkuperäisiä mutta alkuperäisen tyyppisiä osia. Näkymättömissä olevista asioista (pakoputken kannakkeet, hattuhyllyn alapinta, mattojen aluset, ...) ei myöskään yleensä narista.