Re: 1970 Hb Stanu malli

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
SamiK
Viscount
Viestit: 1310
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Make kirjoitti: 01 Joulu 2021, 14:51 :thumbup: itsellä pyörähti vielä säätöruuvin kantaan hylsy niin et on ollut siinä jo "valmiina" viimeiset 10 vuotta :D

-Make-
:mrgreen:
1970 hb Viva
SamiK
Viscount
Viestit: 1310
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Englannista Viva Sparesilta putkahti kierros uusia std mittaisia jousia.
Sanoi että saattaa tehdä vielä uusia. Mutta tilauksia pitää olla sisällä riittävästi että alkaa edes teetättämään.
1970 hb Viva
SamiK
Viscount
Viestit: 1310
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Ensimmäinen kerros PORia siveltu jarrukilpiin. Älyttömän riittoisaa tavaraa. Hyvä että on 1cm kulunut pikku purkista ja on jo akseli maalattu kahdesti ja nyt kilvet myös tulee kahdesti sekä volvosta pistepaikkoja ja takakaaret kahdesti.
Räpsy
1970 hb Viva
SamiK
Viscount
Viestit: 1310
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Hemmetti. Oletin että maali mikä kuivuu ilmankosteuden myötä, kuivuisi näin talvella hitaasti. Kuten kuivui taka-akselikin minkä samalla värillä sudittelin. No kilpien eka kerros kuivuikin sitten päivässä lähes läpikuivaksi. Ottaa kuulaan kaikki maalaus aina ja tulevaisuudessa.
Tänää siitä huolimatta sivelin toisen kerroksen. Ei vähempää voinut kiinnostaa alkaa raapimaan hikkapaperilla etenkin kun suurin osa väristä on niissä miljardeissa syöpymissä mitkä ruoste on tehnyt ja pinnalla vain ohut kerros. Ovat kuitenkin jarrukilvet eivätkä tule näkyviin.
1970 hb Viva
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Kyllä se toinen kerros niihin vielä kiinni tarttui,ei tuollainen 1K maali ainakaan yleensä niin kovaksi päivässä kuiva etteikö siihen uusi kerros enää sulautuisi :thumbup:
SamiK
Viscount
Viestit: 1310
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Toinen kerros kuivui muutaman päivän. Oli pelkästään tahmea puolitoista päivää. Täytyy aika varmasti viilata väriä sylintereiden aukoista. Sivelin sinne kaikista vähiten mutta tietty siellä on nyt kova maalitippa. :lol: Sitä ennen pitää tilaa sokka ja kumisarja sylkkyjen kiinnitystä varten.
1970 hb Viva
SamiK
Viscount
Viestit: 1310
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Nonnii. Nyt on kaikki girlingin takajarrujen osat hallussa. Tänään tuli ne ulkokumit sekä jousi että lukiteklipsit. Tartteis vaan pohtia että pidättäytyykö edeleen luukkaan sylkyissä vai vaihtaako girlingiin. Lucakseen on mulla nos osana paremmat sylkät kun ne vuotavat lappeenrantalaiset. Nämä ostamani grilingit ovat myös LPR sontaa. Mutta kaitpa niihin voisi vaihtaa paremmat kumit..
1970 hb Viva
SamiK
Viscount
Viestit: 1310
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Huomasin 10min sitten että East Kent Trimmillä on kiinteiden takasivulasien tiivisteitä. Tilasin heti itelleni. Otin myös tuuli ja takalasille kiristyslistat mutta kulmapalat oli loppu ja jatkot tais olla myös. Joten näillä mennään.
1970 hb Viva
Avatar
Mc_Viima
Carlton
Viestit: 82
Liittynyt: 08 Syys 2009, 17:07
Paikkakunta: Loppi, Läyliäinen

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja Mc_Viima »

leikkelin vivan takalasin kiristys nauhat kulmista vinoon kun ei kulmapaloja ollu, eipäse pahalta näyttäny
Viva 4D Deluxe -71
Cavalier 2.0s -78

kuvia; https://aijaa.com/a/DCl5Yx
SamiK
Viscount
Viestit: 1310
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Mc_Viima kirjoitti: 30 Tammi 2022, 10:14 leikkelin vivan takalasin kiristys nauhat kulmista vinoon kun ei kulmapaloja ollu, eipäse pahalta näyttäny
Okei.
1970 hb Viva
Avatar
Vaiva-99
Ventora
Viestit: 569
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
Paikkakunta: Anastus
Viesti:

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja Vaiva-99 »

Mc_Viima kirjoitti: 30 Tammi 2022, 10:14 leikkelin vivan takalasin kiristys nauhat kulmista vinoon kun ei kulmapaloja ollu, eipäse pahalta näyttäny
Meillä farmarissa ja Firenzassa samalla tavalla :thumbup: Meinaa vähän aikaa myöten vaan kutistua :?
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
SamiK
Viscount
Viestit: 1310
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Tänää noudin automaatista pussillisen kumia ja kromimuovia. Vähän aavistelin että tiivisteet olisi cut 'n' shut. Mut koska tiedoissa lukee fixed (kiinteä tai määrämittainen) niin veikkaan että ovat vain shut. Tämän näkee sitten joskus. :)
1970 hb Viva
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Milläs mallilla Viva :?:
SamiK
Viscount
Viestit: 1310
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Eiole tänäkesänä edes liikkunut. Osia on haalittu ja niitä vähän edistetty.
1970 hb Viva
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: 1970 Hb Stanu malli

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Ookay. Vielähän sitä tälle kesää kerkiää kurvailemaan kun laittaa hihat heilumaan :thumbup:
Vastaa Viestiin