Eikan Vauxit...

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
Avatar
VX330076
Viscount
Viestit: 1204
Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
Paikkakunta: Tornio

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja VX330076 »

:thumbup: Hienoa....Upeeta...Mahtavaa :thumbup: Ja eikun Aarnikotkaan kirjoittamaan tarinaa Kuvien kera. Tästäkin uroteosta olisi mukava lukea Lehdestämme niidenkin, jotka eivät Foorumia seuraile/käytä ollenkaan?? Ja totta....liukkaasti liikkuu Magnumi ihan vakionakin, kun on tikissä :thumbup:
:wink: -Masa-
FE-77 VX 2300 GLS (V8 ROVER 3.5L + 5speed manual)
FE-76 VX 3.3 GLS Look OVERDRIWE
FE-78 VX 1800 Estate Owerdriwe
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Juu,olihan siinä joo 2 kuukauden aikana oma hommansa saattaa 35 vuotta seissyt laite leima ja käyttökuntoon,täytyy katsoa josko sitä jossain vaiheessa siitä jotain juttua viitsisi lehteenkin raapustaa.En vaan oo oikeen hyvä tossa sanailussa :think: Mutta nyt on lähdettävä tutkimaan mikä tuohon Magnumiin eilen illalla oikein iski,alkoi nääs ihan yhtäkkiä illalla entisen omistajan luo kylään ajellessa jyristään ja täristään koko kampe hyvinkin voimakkaasti johonka ei vaikuta kaartelu eikä vedon lisäys eikä löysäys mitään,ja navatkaan ei lämpiä,ja keppissäkään ei ravistusta tunnu jotta mikä helkutta siihen iski :?: toivottavasti vaan petti jostain renkaasta runko ettei ois heti voimansiirtolaakeri jumppaa edessä(tekis vielä mieli ennen lumia ajella enemmänkin).No ihmeen hyvin se 4 sataa kilsaa pelaskin seisonta aikaansa nähden,että jotain oottelinkin ilmenevän...
Harmikseni jouduin muuten katsastuksessa luopumaan tuon alkuperäisestä ja ainoasta rekisteri otteesta joka ois ollut mukava olla tallessa,mutta sen joutui todisteeksi suomen kilvissä olosta luovuttamaan :( ,no on mulla siitä kuitenkin etes kopiot...
Avatar
Vaiva-99
Ventora
Viestit: 569
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
Paikkakunta: Anastus
Viesti:

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja Vaiva-99 »

tuomee kirjoitti:Harmikseni jouduin muuten katsastuksessa luopumaan tuon alkuperäisestä ja ainoasta rekisteri otteesta joka ois ollut mukava olla tallessa,mutta sen joutui todisteeksi suomen kilvissä olosta luovuttamaan :( ,no on mulla siitä kuitenkin etes kopiot...
Oisit sen kopion kanssa mennyt konttorille, ja jättänyt aidon kotiin :roll: Ja sanonut että aito on hävinny...
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Valokuva0109.jpg
Vaiva-99 kirjoitti:
tuomee kirjoitti:Harmikseni jouduin muuten katsastuksessa luopumaan tuon alkuperäisestä ja ainoasta rekisteri otteesta joka ois ollut mukava olla tallessa,mutta sen joutui todisteeksi suomen kilvissä olosta luovuttamaan :( ,no on mulla siitä kuitenkin etes kopiot...
Oisit sen kopion kanssa mennyt konttorille, ja jättänyt aidon kotiin :roll: Ja sanonut että aito on hävinny...
Niimpa,mutta luulin että ottavat siitä konttorilla vaan kopiot,mutta Trafi kuulemma vaatii sen aidon kappaleen tai sitten ois pitänyt hommata kantakortti...
Jyrinänkin syy löytyi ja sieltähän se Isäs ja Masan epäilemän kumin kestosta löytyi,ei ollut kuitenkaan revennyt ja rasvoja pihalle heittänyt vaan kumi ihan viuhtanallaan epäkeskeisesti,jännä vaan ettei kepissä tuntunut isompaa ravistusta vaan koko kampe ravisti.Nappasin sitten Firenzasta yksosaisen karpaasin kun tuo ison perän laippakoko olikin sama kun pikkuperässä,ristikotkin tuntui olevan hyvät ja etummassa jopa rasvanippa niin laitoin sen ainakin väliaikaisesti vaikka se tuuman pitempi sais näköjään olla,mutta menee se kuitenkin n.7 senttiä akselin päälle ja liekö jopa koko helan matkalle niin aattelin että josko se siltään siinä vähän aikaa,ei ainakaan tunnu jyristelevän mutta jos sen siihen pitomalliksi jättää niin täytyy varmaan kardaania jatkaa tai sitten kaverilla sorvuuttaa vaan tuumasen välilaipan peränlaipan ja kardaanin väliin :think:Vai onko joku ajellu tommosella kardaanilla jatkamattomana että mitä se pitemmän päälle tekee :?:
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Johan rysäytti Magnumia kovin eilen illalla.Meidän kunnan tunnus elukan prkl.(mäyrä) juoksi ojasta suoraan eteen,ei kerenny tekeen mitään kun jo rysähti :x
Olin jo aivan varma että nyt tuli tuhoja ja paljon etupäähän ja alustan kilkkeisiin sen verta kovin jytyytti,mutta auton tarkisteltuani hämmästyin kun ei mitään vaurioita missään,ainoat jäljet tapahtumasta oli vaihteistopalkissa ja sen etupuolella apparin runkoaisan päärmeessä olevat karvat ja veri ja veriroiskeet keskivaimentajassa :o
Melkosen iso ja painava mäyränjötkäle oli kun raadon kävin ojaan hännästä hinaamassa,ei kitunut ei päässä oli kunnon vekki.Joskus tuuriakin,kyseinen elukka kun osaa joskus alle jäädessään tehdä rumaakin jälkeä...
Niin joo,sen verta muuten Firenzan alustaakin Kardaanin irroituksen yhteydessä tutkailin että siitä korista jos joskus jotain rupean tekemään niin ei ihan parillakaan pelli neliöllä selviä,koko pohja ja kotelot aivan huttua,mutta josko siitäkin joskus jotain :think:
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Tuossa muuten kuva Magnumista leposijastaan jossa se oli viimeiset 14 vuotta maannut liikahtamatta Kotkan n.20 vuoden tallilevon jälkeen,ennen siirtymistään minulle...
Kuva
Viimeksi muokannut tuomee, 22 Touko 2016, 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Vaiva-99
Ventora
Viestit: 569
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
Paikkakunta: Anastus
Viesti:

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja Vaiva-99 »

Mistä löytyy noin mutkikkaita puita? :lol:
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
v.virtanen
VX 4/90
Viestit: 461
Liittynyt: 18 Marras 2006, 18:23
Paikkakunta: kuusankoski

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja v.virtanen »

IHME...Ettei ketkään äitinpikkukullannuput olleet käyneet rikkomassa ikkunoita ym.tuosta :shock: ....Hyvä että nyt on pelastettu!!! 8)
vauxhall chevette (4kpl)
viva hb SL-90 (projekti)
viva hb deluxe (varaosa)
vauxhall magnum 2300
opel ascona b 2kpl
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Vaiva-99 kirjoitti:Mistä löytyy noin mutkikkaita puita? :lol:
Meilläpäin tuon suorempia ookkaan :? Ei vaan, sitä mä itekin ihmettelin miten noin vääristynyt kuva :?
v.virtanen kirjoitti:IHME...Ettei ketkään äitinpikkukullannuput olleet käyneet rikkomassa ikkunoita ym.tuosta :shock: ....Hyvä että nyt on pelastettu!!! 8)
Tuo paikka missä se firenzan kanssa lepäsi on niin keskellä ei mitään ettei sinne oo äitinkullatkaan osanneet etes eksyä :wink:
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Sitähän minäkin että kyllä siitä viikon takaisesta yhteenotosta mäyrän kanssa pakosti jotain vauriota tuli ja löytyihän semmoinen tänään mutta ylättävästä kohtaa
Kuva
,jotta kovin jysähti etupalkkiin kun tuohon vekin teki :( No onneksi kuitenkin vain toiselle puolen aisaa jotta helppo sitten tulevaisuudessa isomman läpikäynnin yhteydessä oikaista kun käyttää akselistot irti,ajossa ei ainakaan mitään akselin siirtymää huomaa...
Viimeksi muokannut tuomee, 22 Touko 2016, 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Kuva
Kaveri pyöräytti eilen kalikan kardaaninlaippojen väliin ja samalla toisenkin jos vaikka joskus sattuu tarviin,kun en viittinyt kardaania jatkaa jos sitä joskus tarvii vaikka pikkuperän kanssa,paikallaankin jo,ny on hyvä :) .Ristikot vaan tarttee kumminkin vielä lähiaikoina vaihtaa kun välystä ilmaantunut jonnin verran...
Viimeksi muokannut tuomee, 22 Touko 2016, 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Magnumilla tullu jo viikon päivät huristeltua,eilen laitoin alle uudet renkaat ja samalla putsasin kuskin puolen jarrusatulan ja vaihdoin siihen uudet männät ja tiivisteet(täytyy sama tehdä toisellekin puolen jossain välissä vaikkei juur jumitakaan)kun tahto vähän jäädä jarru laahaamaan,jarruletkun vaihdoin samalle puolen myös kun oli vähän ruvennu mehimään :)
Ja eikun ajoa :wave:
SamiK
Viscount
Viestit: 1310
Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
Paikkakunta: Pikitien eteläpää.

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja SamiK »

Tommottinen muutaman sentin laipanjatko teimme projekti volvoonkin juuri samasta syystä :D
1970 hb Viva
Avatar
firenza 71
Viva GT
Viestit: 185
Liittynyt: 07 Marras 2006, 08:22
Paikkakunta: Varkaus

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja firenza 71 »

kuinka paksu toi jatkopalikka on?
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Eikan Vauxit...

Viesti Kirjoittaja tuomee »

firenza 71 kirjoitti:kuinka paksu toi jatkopalikka on?
1" :wink:Toiseen varalla olevaan tehtiin vielä 5/16"UNF kierteet kiinnitystä varten jos ei pitkät läpipultit tule kestämään mutta hyvin ainakin vielä on kestänyt ja pultit pysyny tiukalla...
Vastaa Viestiin