Firenza Volvon tekniikalla.
-
- Velox
- Viestit: 836
- Liittynyt: 04 Marras 2006, 20:15
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
Firenza Volvon tekniikalla.
Sain aikanan luvan laittaa kuvat esille edelliselle foorumille. Oletan luvan olevan voimassa edelleen.
Autolla on ajettu viimekesänä matala 12s 1/4mile. Joku joka muistaa laittaa varmaan tarkemmat speksit kehiin. (V8FIRENZA?)
Autolla on ajettu viimekesänä matala 12s 1/4mile. Joku joka muistaa laittaa varmaan tarkemmat speksit kehiin. (V8FIRENZA?)
- VX330076
- Viscount
- Viestit: 1205
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 17:16
- Paikkakunta: Tornio
-
- Velox
- Viestit: 836
- Liittynyt: 04 Marras 2006, 20:15
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
Lienee kyseessä myös nopein vapaasti hengittävä Vauxhall. Joku tosikko voisi sanoa että eihän tuo ole Vauxhall, kun on Volvo tekniikkaa, mutta valittajat tehkööt ite paremman, jos rahkeet riittää.
Omistaja on kuitenkin koneenkin virittänyt aivan itse!
Niin ja olihan tuolla konetilassa ennen Vauxin oma 2300 kone, ja silläkin kohtuu hurjia aikoja ajettiin,,,
Omistaja on kuitenkin koneenkin virittänyt aivan itse!
Niin ja olihan tuolla konetilassa ennen Vauxin oma 2300 kone, ja silläkin kohtuu hurjia aikoja ajettiin,,,
- Tsledge
- Ventora
- Viestit: 622
- Liittynyt: 18 Kesä 2007, 21:41
Re: Firenza Volvon tekniikalla.
Toi korimalli on aina ollu jotenkin semmonen ristiriitainen..se on kuin tuplalamppuinen viva keskentekoisella peräpäällä toi coupe muotoilu ei oo mielestäin kovinkaan kaunista katteltavaa.Väri on upea.
Morjens!-sano komeet toisilleen..
- firenza 71
- Viva GT
- Viestit: 185
- Liittynyt: 07 Marras 2006, 08:22
- Paikkakunta: Varkaus
Re: Firenza Volvon tekniikalla.
Tuli käytyä Firenzan kanssa rullilla venttiilin nousua kokeilemassa. Tarkoitus oli vain mitata teho
puuttumatta säätöihin, koska aika ei riittänyt. Kaksi vetoa vedettiin, toinen ilmanputsareiden
kanssa ja toinen ilman niitä.
Putsarit veivät välistä 22hv ja 15nm.
Eli teho oli 307hv ja vääntö 320nm.
puuttumatta säätöihin, koska aika ei riittänyt. Kaksi vetoa vedettiin, toinen ilmanputsareiden
kanssa ja toinen ilman niitä.
Putsarit veivät välistä 22hv ja 15nm.
Eli teho oli 307hv ja vääntö 320nm.
- vivamanTT
- Viscount
- Viestit: 2078
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
- Paikkakunta: Vihanti
- Viesti:
Re: Firenza Volvon tekniikalla.
OHHOH Aina oon tienny et siinä voimaa on, mutta että 300:kin rikkifirenza 71 kirjoitti:Tuli käytyä Firenzan kanssa rullilla venttiilin nousua kokeilemassa. Tarkoitus oli vain mitata teho
puuttumatta säätöihin, koska aika ei riittänyt. Kaksi vetoa vedettiin, toinen ilmanputsareiden
kanssa ja toinen ilman niitä.
Putsarit veivät välistä 22hv ja 15nm.
Eli teho oli 307hv ja vääntö 320nm.
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
- Tsledge
- Ventora
- Viestit: 622
- Liittynyt: 18 Kesä 2007, 21:41
Re: Firenza Volvon tekniikalla.
VOIMAKONE! jotkut ilkeämieliset rallatteli ennevanhaa..."osta volvo voimanpesä korjaa sitä koko kesä" täyttä humpuukia moinen......
Morjens!-sano komeet toisilleen..
- firenza 71
- Viva GT
- Viestit: 185
- Liittynyt: 07 Marras 2006, 08:22
- Paikkakunta: Varkaus
Re: Firenza Volvon tekniikalla.
Nuo teho ja vääntölukemat eivät välttämättä ole mikään absoluuttinen totuus,vivamanTT kirjoitti:OHHOH Aina oon tienny et siinä voimaa on, mutta että 300:kin rikkifirenza 71 kirjoitti:Tuli käytyä Firenzan kanssa rullilla venttiilin nousua kokeilemassa. Tarkoitus oli vain mitata teho
puuttumatta säätöihin, koska aika ei riittänyt. Kaksi vetoa vedettiin, toinen ilmanputsareiden
kanssa ja toinen ilman niitä.
Putsarit veivät välistä 22hv ja 15nm.
Eli teho oli 307hv ja vääntö 320nm.
eri tehopenkkien väliset erot voivat olla melko suuriakin.
Vaikka tässäkin tapauksessa penkin käyttäjä oli sitä mieltä, että lukemat ovat paikkansa pitäviä.
- kovanma
- Cresta
- Viestit: 904
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 19:00
- Paikkakunta: Lievestuore
Re: Firenza Volvon tekniikalla.
Juu on eroja noissa penkeissä... Voivat olla isojakin... Mutta tärkeintä on mielestäni, että käyttää samaa penkkiä, niin näkee muutosten todellisen vaikutuksen ja että vehkeet on varmasti säädöissä. Hyvältä tuntuvaan peliin voi löytyä aika paljonkin lisää potkua ja aluetta penkityksessä. Aikoinaan K-S Autosäädössä (nykyinen TurboTec?) käytettiin 1.6 kent välikoppaa... hyvin tuntui ähkivän, vaikka huipputehossa hävisi eräälle toiselle miltein 15 hv... Lienee olleet niitä isompia hevosia...
Marko Kovanen
-
- Velox
- Viestit: 836
- Liittynyt: 04 Marras 2006, 20:15
- Paikkakunta: Ylöjärvi
- Viesti:
Re: Firenza Volvon tekniikalla.
No ny on toteen näytetty että se kone ei ole vain kaunis veistos Wäkivahvaa Woimaa tuntuu olevan yllin kyllin. Ei se ole ihme että niitä komeita päänahkoja "roikkuu" tallin seinällä
- rvuori
- Firenza
- Viestit: 142
- Liittynyt: 23 Elo 2008, 00:26
- Paikkakunta: Helsinki
- firenza 71
- Viva GT
- Viestit: 185
- Liittynyt: 07 Marras 2006, 08:22
- Paikkakunta: Varkaus
Re: Firenza Volvon tekniikalla.
No nyt on noita teho penkkejä kokeiltu muutamassa eri paikassa.
Viime perjantaina oli aika varattu Lappeenrantaan kahteen eri paikkaan, eli Tepalmet Motorsportin
napapenkkiin ja AM Worksin rullapenkkiin.
Napapenkissä renkaiden paikalle pultattiin molemmille puolille hydraulipumput, joiden varassa auto
oli mittauksen ajan. Pyörätehoa tuli 202.8 kw, eli 276 Hv ja vääntöä 285.3 Nm.
Moottori tehoa ja vääntöä voi sitten arvailla eri voimansiirto häviö prosenteilla
AM Worksin lukemat olivat kone tehoksi muutettuja, koska dynon ohjelma laski voimansiirron
häviöitä automaattisesti mittauksen aikana. Eli koneteho oli 5 vaihteella 313 Hv ja vääntö 312 Nm,
4 vaihteella 301 Hv ja vääntö 319 Nm.
Tehoerot vaihteiden välillä johtuivat mahdollisesta epätasapainosta renkaissa/kardaanissa, koska
epätasapaino aiheuttaa pyörintävastusta, eli 4 vaihteen lukemat olisivat ehkä todellisemmat,koska
renkaan pyörintänopeus on pienempi ja 'tärinää' myös vähemmän.
Ja se aika sieltä Motoparkista oli 12.1sek ja loppunopeus 184kmh. Jonka perusteella arvioitiin/laskettiin
tehoa siihen 300hv:n pintaan.
Pitää koettaa liittää nuo dynopaperit jossain vaiheessa.
Viime perjantaina oli aika varattu Lappeenrantaan kahteen eri paikkaan, eli Tepalmet Motorsportin
napapenkkiin ja AM Worksin rullapenkkiin.
Napapenkissä renkaiden paikalle pultattiin molemmille puolille hydraulipumput, joiden varassa auto
oli mittauksen ajan. Pyörätehoa tuli 202.8 kw, eli 276 Hv ja vääntöä 285.3 Nm.
Moottori tehoa ja vääntöä voi sitten arvailla eri voimansiirto häviö prosenteilla
AM Worksin lukemat olivat kone tehoksi muutettuja, koska dynon ohjelma laski voimansiirron
häviöitä automaattisesti mittauksen aikana. Eli koneteho oli 5 vaihteella 313 Hv ja vääntö 312 Nm,
4 vaihteella 301 Hv ja vääntö 319 Nm.
Tehoerot vaihteiden välillä johtuivat mahdollisesta epätasapainosta renkaissa/kardaanissa, koska
epätasapaino aiheuttaa pyörintävastusta, eli 4 vaihteen lukemat olisivat ehkä todellisemmat,koska
renkaan pyörintänopeus on pienempi ja 'tärinää' myös vähemmän.
Ja se aika sieltä Motoparkista oli 12.1sek ja loppunopeus 184kmh. Jonka perusteella arvioitiin/laskettiin
tehoa siihen 300hv:n pintaan.
Pitää koettaa liittää nuo dynopaperit jossain vaiheessa.
-
- Chevette
- Viestit: 26
- Liittynyt: 27 Loka 2008, 21:26
Re: Firenza Volvon tekniikalla.
Hienot lukemat! Mikä tuon volvon koneen tyyppi on? Ja onko tuon 16v alakerta sama kuin vähempi venaisten?