Sivu 1/1

Katsastus

Lähetetty: 13 Huhti 2022, 21:47
Kirjoittaja Romunkerääjä
En löytänyt haulla aihetta näiden katsastuksesta.

Oma Viva HC -71 Tuli leimattua toissapäivänä. Vuonna 84 oli edellinen leima saatu. Huomautuksitta meni tietenkin.

Kilvet tilailin jo puolitoista viikkoa sitten, kun alkuperäiset oli vapaana, mutta ei ole vielä näkynyt, joten otin eurokilvet väliaikaisesti. Katsastuksesta kotio tullessa tuo alkoi käydä heikosti, bussipysäkillä vaihtelin bensaletkunpätkän joka sylki bensaa pakosarjan päälle.

Lisää ajellessa käynti huononi, ja ei oikein ottanut kierroksia, putsailin strämberin, ei auttanut, oli kalvossa reikä. No ajohalut oli kovat, niin laitoin mukana tulleen pystyimukaasarin imusarjoineen paikalleen, ja johan kulki taas, ajoin noin 20km lenkin, vikassa risteyksessä jai vaihdekeppi käteen ja talliin ajaessa laturinremmi morjensti.

Eli pääsin mukaan tähän englantilaisten laitteiden huolettomuuteen heti.

Kepin laitoin eilen takaisin, ja tänään töiden jälkeen uuden(takapaksissa 80- luvulta olleen) remmin paikoilleen.

Tänään ajelin jo yli 20km ilman remonttia... :D

Re: Katsastus

Lähetetty: 14 Huhti 2022, 06:02
Kirjoittaja SamiK
En suoralta kädeltä osaa sanoa millainen on hc Vivan kepin kiinnitys vaihteistoon. Mut jos se on samanlainen kuin hb ssä oleva kierrettävä peltimutteri. Niin itse kyllästyin sen jatkuvaan irtoamiseen senverta kovasti että siitä lähtien mutterin pysymisen paikallaan on varmistanut sopivan kokoinen letkuklemmari. Uuttavanhaa varastoa 80 luvulta olevia kumisia osia kun asennellessa on syytä olla 2-4 kpl samanlaisia lisää.

Re: Katsastus

Lähetetty: 14 Huhti 2022, 16:42
Kirjoittaja markok
Huolettomia kilometrejä :clap:
Kyllä "uusi" auto alussa aina temppunsa näyttää mutta sitten ne tottuu.

Re: Katsastus

Lähetetty: 17 Huhti 2022, 21:43
Kirjoittaja tuomee
Tuosta englantilaisten autojen huolettomuudesta tiedä, mutta kukapa jättää bensiletkut, hihnat ja kalvot vaihtamatta uusiin jo suosiolla liki 40v. seisseeseen kamppeeseen ja kuvittelee ajelevansa ongelmitta menemään vaikka ois kyseessä sit minkä maalainen kampe :think:

Re: Katsastus

Lähetetty: 19 Huhti 2022, 15:44
Kirjoittaja Romunkerääjä
tuomee kirjoitti: 17 Huhti 2022, 21:43 Tuosta englantilaisten autojen huolettomuudesta tiedä, mutta kukapa jättää bensiletkut, hihnat ja kalvot vaihtamatta uusiin jo suosiolla liki 40v. seisseeseen kamppeeseen ja kuvittelee ajelevansa ongelmitta menemään vaikka ois kyseessä sit minkä maalainen kampe :think:
Totta tuokin. Vanhaa bensaletkua oli 5cm pätkä vielä konehuoneessa, uutta oli kontissa, samalla reissulla olin sitä hommannut, en vain vielä ehtinyt vaihtaa.

Jarruletkut putket ym. Tuli kyllä vaihdettua, ettei käy vahinkoa.

Enkä ole ajatellut missään vaiheessa tuolla ilman ongelmia pääseväni. Ei ole työmatkakulkine, niin tienpäälle jääminen ei juuri stressaa, kontissa on työkalut ja varaosat kansipaffista lähtien. :D

Re: Katsastus

Lähetetty: 20 Huhti 2022, 12:34
Kirjoittaja tuomee
:thumbup:
Eipä noissa tunnu kyllä sen enempää ongelmia olevan kuin muissakaan aikalaisissaan :think: .
Perus jutut kun on kunnossa niin aika huoleti saa kyllä päästellä..
Omalla Vivalla oon ajanut 48500km. sen jälkeen kun sepesin sen kuntoon ja kertaakaan ei oo vielä tienpäällä joutunut työkaluihin kajoamaan :D

Re: Katsastus

Lähetetty: 30 Huhti 2022, 22:19
Kirjoittaja Romunkerääjä
Nyt on vivalla jo 700km ajeltu. Alkaa pelaamaan. Tuli jopa vahattua ja imuroitua, että kehtaa lähteä vappuajoihin huomenna.

Re: Katsastus

Lähetetty: 01 Heinä 2023, 21:36
Kirjoittaja Romunkerääjä
Nyt on vivalla 15tkm ajeltu, laturiin vaihdoin kolektorin vai kommutaatori kö tuo on ja just startin.

Strombegin ehjäsin korjaussarjalla.

Kansitilkekkin vielä pitää, vaikka kasasin vanhalla, kun en tohon 1,3seen uutta löytänyt....

Re: Katsastus

Lähetetty: 02 Heinä 2023, 11:03
Kirjoittaja SamiK
Jos ulkomailta tilaus ei ole pois-suljettua niin bga koodilla CH2391 saa modernin pahvin liekkirenkain ja makkaratiivistein. 1.2mm paksukin.