Juntunen kirjoitti:Lisäsimpä perästä kuvan ostokuntosena. Empä ole ajatellutkaan ennen miten kallellaan vauxi näytti olevan. Liekkö jo toinen jousi väsynyt. On ollut haaveena saada taakse jäykemmät jouset. Pari kaveria takana istuu niin auto jo keula pystyssä kulkee. Kenelläkään ideoita mitä jousia taakse laittaisi, joskus tulevaisuudessa olisi tarkoitus autoa saada ihan vähän matalammaksi.
Mulla on tuossa omassa firenzassa bmw e30:sen jotkut madallus jouset(ei tietoa mitkä).
Perä tipahti noin 20mm ja ovat riittävän jämäkät. Nuo jouset ovat suoraan vaihtokelpoiset noiden vanhojen tilalle.
Varmaan kannattaisi etsiä jostain vanhat bmw:n vakio jouset ja kokeilla niitä ensin että tietää mitkä
madallus jouset lopulta laittaa
Juntunen kirjoitti:Lisäsimpä perästä kuvan ostokuntosena. Empä ole ajatellutkaan ennen miten kallellaan vauxi näytti olevan. Liekkö jo toinen jousi väsynyt. On ollut haaveena saada taakse jäykemmät jouset. Pari kaveria takana istuu niin auto jo keula pystyssä kulkee. Kenelläkään ideoita mitä jousia taakse laittaisi, joskus tulevaisuudessa olisi tarkoitus autoa saada ihan vähän matalammaksi.
Mulla on tuossa omassa firenzassa bmw e30:sen jotkut madallus jouset(ei tietoa mitkä).
Perä tipahti noin 20mm ja ovat riittävän jämäkät. Nuo jouset ovat suoraan vaihtokelpoiset noiden vanhojen tilalle.
Varmaan kannattaisi etsiä jostain vanhat bmw:n vakio jouset ja kokeilla niitä ensin että tietää mitkä
madallus jouset lopulta laittaa
Oletetaan, että HB:n perä painaa vähemmän, kuin HC:n Vai samanverran Mulla oli joskus vakiot E30 BMW:n jouset, ja niillä perä nousi n. pari senttiä vakioihin vanhoihin jousiin nähden. Nämä siis HC:ssä, mutta HB:n jousethan samanlaiset. E Kadett sedanin vakio jouset on kutakuinkin vastaavat kuin vakiot Vauxin, samoin C- Asconan. Melkeen kokeilisin A-Corsan jousia vakiomittaisena, ovat HC:hen liian hennot, mutta meniskö HB:hen Laskujousia E- Kadetista ja C-Ascosta ehkä kans vois koittaa? Mulla olis muutamat jouset jota vois kokeilla. Määpä mittailen ja laitan vähän mittoja tähän iltasella.
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
No johan sitä tietoa löytyy. Pitääpä vähän rueta kahtelemaan jos jostaki löytysi moisia jousia ja vertailla Vivan jousiin. Jos vaan Terje jaksat mittailla ja laitella tänne niin hyvä olisi Tuli tuossa postista haettua ruiskuvermeet. Pari päivää vielä ja imusarjan jatke alkaa olla valmis. Melkonen johtonippu kohta konehuoneessa
Mittailen sittenkin huomenna, digimauserista patteri kaikki ja tavallinen nyt piilossa jossain. Onko muuten yks vai kakslähtösellä pakosarjalla Mauseria etsiessä tuli siivottua tallia ja nuita kakslähtösiä sarjojakin löytys tikkukoneeseen myytäväksi asti ainakin 4, ja jonkunlaisia etuputkiakin noihin 3 kappaletta
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Juntunen kirjoitti:Lisäsimpä perästä kuvan ostokuntosena. Empä ole ajatellutkaan ennen miten kallellaan vauxi näytti olevan. Liekkö jo toinen jousi väsynyt. On ollut haaveena saada taakse jäykemmät jouset. Pari kaveria takana istuu niin auto jo keula pystyssä kulkee. Kenelläkään ideoita mitä jousia taakse laittaisi, joskus tulevaisuudessa olisi tarkoitus autoa saada ihan vähän matalammaksi.
Mulla on tuossa omassa firenzassa bmw e30:sen jotkut madallus jouset(ei tietoa mitkä).
Perä tipahti noin 20mm ja ovat riittävän jämäkät. Nuo jouset ovat suoraan vaihtokelpoiset noiden vanhojen tilalle.
Varmaan kannattaisi etsiä jostain vanhat bmw:n vakio jouset ja kokeilla niitä ensin että tietää mitkä
madallus jouset lopulta laittaa
Oletetaan, että HB:n perä painaa vähemmän, kuin HC:n Vai samanverran Mulla oli joskus vakiot E30 BMW:n jouset, ja niillä perä nousi n. pari senttiä vakioihin vanhoihin jousiin nähden. Nämä siis HC:ssä, mutta HB:n jousethan samanlaiset. E Kadett sedanin vakio jouset on kutakuinkin vastaavat kuin vakiot Vauxin, samoin C- Asconan. Melkeen kokeilisin A-Corsan jousia vakiomittaisena, ovat HC:hen liian hennot, mutta meniskö HB:hen Laskujousia E- Kadetista ja C-Ascosta ehkä kans vois koittaa? Mulla olis muutamat jouset jota vois kokeilla. Määpä mittailen ja laitan vähän mittoja tähän iltasella.
On mulla yhet c-askon madallusjouset joilla tuo perä tipahti 40-50mm. Ne oli työ kaverin autosta ja siinä madallus oli melko sopiva (ehkä 30mm).
4-2-1 putki ompi tuossa meikäläisen Viivassa. Viime keväänä konetta kun nostin Vivasta pois yritin pakosarjasta irrottaa auton alle meneviä putkia. Turha yritys, meni vain pultti poikki ja annoin olla.
Kiinnostasi kyllä tietää minne lie tuon minun deluxe90:n "highperformance" moottori työnnetty. Liekköhän entisen omistajan poika vaihtanut hc Vivasta ja tuosta koneet päittäin. Kuulema kova oli niitä rassailemaan nuita.
Ei maha kehata vaivata enää. Auto kaupoissa mukana ollut poika asuu missä lie ja auton omistaja tosissaankin vanha herrasmies niin ei oikein viitsisi. Pistän alku viikosta kuvia vermeistä. Viikon alussa tulee imusarjan jatke kromauksesta. Puhuin tuossa jo lööperiä, tosiaan koululla ei olekkaan kromaus mahdollisuutta vaan kromaus teetätetään Kuopiossa liikkeessä. http://www.suomenelektropinta.fi/
Juntunen kirjoitti:Ei maha kehata vaivata enää. Auto kaupoissa mukana ollut poika asuu missä lie ja auton omistaja tosissaankin vanha herrasmies niin ei oikein viitsisi. Pistän alku viikosta kuvia vermeistä. Viikon alussa tulee imusarjan jatke kromauksesta. Puhuin tuossa jo lööperiä, tosiaan koululla ei olekkaan kromaus mahdollisuutta vaan kromaus teetätetään Kuopiossa liikkeessä. http://www.suomenelektropinta.fi/
Kysy vaan, samalla kerrot, että auto on liikenteessä niin vaari saattaa olla hyvillään ja kone löytyy helposti, ja saat samaan kauppaan
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
No niin nyt sain tötterön. 160€ tuli maksamaan, ei paljon työtunneille hintaa tullut. Tekijämiehiä oli tötterön tekijä
Tässä oisi nyt kuvia härveleistä mitä autoon tulee.
Pitää kahtoa miten joutaapi. Ja missä päin Suomea sitä oleskellaan kesä. Onko kesällä Joensuussa miittiä vai missäkä sitä on ruukattu kesällä tapailla?
Juntunen kirjoitti:Pitää kahtoa miten joutaapi. Ja missä päin Suomea sitä oleskellaan kesä. Onko kesällä Joensuussa miittiä vai missäkä sitä on ruukattu kesällä tapailla?
Lueskeleppa tuota tapahtumat osiota niin siellä on molemmat miitit jo
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa