Vauxhall Ventora II -70
-
- viva
- Viestit: 18
- Liittynyt: 11 Loka 2016, 22:57
- Paikkakunta: Pälkäne
Vauxhall Ventora II -70
Päivää foorumille. Minulle päätyi tälläinen Ventora ehkä hieman hetken mielijohteesta. Kohtuu hyväkuntoinen, lukuunottamatta aika reilua öljyvuotoa ja kuulemma takajarrut olisi laitettava ens katsastukseen kuntoon.
Hieman tuota tarkasteltuani pesun jäljiltä näyttää siltä että tuo vuoto tulee öljypohjan tiivisteestä läheltä vauhtipyörää, josta se valuu vauhtipyörän koteloon josta vasta ajon jälkeen itkee kerätyt öljyt allensa . No, jokatapauksessa öljypohjaahan ei saa auki nostamatta konetta, eikös näin?
Takajarrut vielä täysi mysteeri, niihin en ole vielä perehtynyt. Miten mahtaa osia löytyä?
Sitten on yhtä ja toista.. Muunmuassa veden lämpötilamittari näyttää jatkuvasti 50astetta. Mahtaako olla mittari/ anturi tai johdotukset kaput. Myös bensanmäärämittari temppuilee. Näyttää täyden tankin täytenä mutta tyhjän tankin 3/4 täytenä. Eli tuon mittarin liikerata on vääränlainen. Ei taida olla alkuperäinen mittari jolloin virtamäärät ei koholta välttämättä kohtaa?
Muuten tuntuu hyvin pelittävän. Hieman kankea käynnistymään kylmänä mutta ainakin näin nolla-asteilla on lähtenyt vielä pienellä pyörityksellä ja pumppaamisella käyntiin. Vähän tuollaista letkulämmitintäkin jo suunnittelin.. Nämä Vauxhallit ovat itselle täysin uusi aluevaltaus joten jatkossa varmasti tulee kysyttyä hölmöjä ja vähemmän hölmöjä viisaammilta. Sen on huomannut että nämä foorumit ovat parhaimmillaan kultaakin arvokkaampia.. Täällä ei tosin näytä hirveätä trafiikkia olevan. Selittyy varmasti merkin harvinaisuudella nykypäivänä..
Mutta onhan tuo nyt jäätävän komee peli!!!
Hieman tuota tarkasteltuani pesun jäljiltä näyttää siltä että tuo vuoto tulee öljypohjan tiivisteestä läheltä vauhtipyörää, josta se valuu vauhtipyörän koteloon josta vasta ajon jälkeen itkee kerätyt öljyt allensa . No, jokatapauksessa öljypohjaahan ei saa auki nostamatta konetta, eikös näin?
Takajarrut vielä täysi mysteeri, niihin en ole vielä perehtynyt. Miten mahtaa osia löytyä?
Sitten on yhtä ja toista.. Muunmuassa veden lämpötilamittari näyttää jatkuvasti 50astetta. Mahtaako olla mittari/ anturi tai johdotukset kaput. Myös bensanmäärämittari temppuilee. Näyttää täyden tankin täytenä mutta tyhjän tankin 3/4 täytenä. Eli tuon mittarin liikerata on vääränlainen. Ei taida olla alkuperäinen mittari jolloin virtamäärät ei koholta välttämättä kohtaa?
Muuten tuntuu hyvin pelittävän. Hieman kankea käynnistymään kylmänä mutta ainakin näin nolla-asteilla on lähtenyt vielä pienellä pyörityksellä ja pumppaamisella käyntiin. Vähän tuollaista letkulämmitintäkin jo suunnittelin.. Nämä Vauxhallit ovat itselle täysin uusi aluevaltaus joten jatkossa varmasti tulee kysyttyä hölmöjä ja vähemmän hölmöjä viisaammilta. Sen on huomannut että nämä foorumit ovat parhaimmillaan kultaakin arvokkaampia.. Täällä ei tosin näytä hirveätä trafiikkia olevan. Selittyy varmasti merkin harvinaisuudella nykypäivänä..
Mutta onhan tuo nyt jäätävän komee peli!!!
Vauxhall Ventora II 3.3 -70
-
- Viscount
- Viestit: 1308
- Liittynyt: 05 Marras 2006, 14:30
- Paikkakunta: Pikitien eteläpää.
Re: Vauxhall Ventora II -70
Ihanko SlotMagit pyörii alla ? Kyllä jarruosia saa pääsääntöisesti.
1970 hb Viva
- Mc_Viima
- Carlton
- Viestit: 82
- Liittynyt: 08 Syys 2009, 17:07
- Paikkakunta: Loppi, Läyliäinen
Re: Vauxhall Ventora II -70
kuolasin tota nettiautosta pitkään, komee peli
-
- viva
- Viestit: 18
- Liittynyt: 11 Loka 2016, 22:57
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Vauxhall Ventora II -70
Wolfracen sellaiset näyttää olevan. Hyvin rullaa ei siinä mitään. Mutta tarvis vaan talveks toiset vanteet. Käykö noi 4x100 pulttijakoiset?SamiK kirjoitti:Ihanko SlotMagit pyörii alla ? Kyllä jarruosia saa pääsääntöisesti.
Vauxhall Ventora II 3.3 -70
-
- viva
- Viestit: 18
- Liittynyt: 11 Loka 2016, 22:57
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Vauxhall Ventora II -70
Oliko syytä mikset hakenu pois? Itse möin Kawasaki Väinön tallista, kun hallitus kaavaili kaikenmaailman moottoripyöräveroja, ja hain tän tilalle. Toki eipä tälläkään nyt veroja karkuun pääseMc_Viima kirjoitti:kuolasin tota nettiautosta pitkään, komee peli
Vauxhall Ventora II 3.3 -70
-
- Ventora
- Viestit: 657
- Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59
Re: Vauxhall Ventora II -70
Komee on peli Kyllä mieluummin kannattaa oikee jakoset vanteet laittaa varsinkin kun kiinnitys on muttereilla eikä pulteilla,toki satkun jakokin menee jos vaan vanteen keskireikä on napaan timmi ja tasaseen ristiin kiristelee mutta laipat saattaa vääntyä vähän pinnapulttien kohdilta,eli en kyllä vääräjakosia suosittelis
-
- viva
- Viestit: 18
- Liittynyt: 11 Loka 2016, 22:57
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Vauxhall Ventora II -70
Eli onko näissä järjestäin vauxhalleissa se 4x4" eli 4x101,6mm? Mistä noita saaa?? Koittanu toria katsella yms mutta ei näy ei kuulu!tuomee kirjoitti:Komee on peli Kyllä mieluummin kannattaa oikee jakoset vanteet laittaa varsinkin kun kiinnitys on muttereilla eikä pulteilla,toki satkun jakokin menee jos vaan vanteen keskireikä on napaan timmi ja tasaseen ristiin kiristelee mutta laipat saattaa vääntyä vähän pinnapulttien kohdilta,eli en kyllä vääräjakosia suosittelis
Vauxhall Ventora II 3.3 -70
- Vaiva-99
- Ventora
- Viestit: 569
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
- Paikkakunta: Anastus
- Viesti:
Re: Vauxhall Ventora II -70
On juurikin tuo 101,6mm. Tuonne tekniikka osioon kirjoitinkin että esim. John Brown wheelsiltä saa. Etujarrulevyjä ventoraan ei saa mistään, paloja saa EBC.ltä, takapään jarruja en muista onko samat mitä neloskoneisessa, vai onko nekin omat. Vai käykö noista P sarjan vehkeistä Etusatulat on käytännössä samat kun Tanarissa. MA61 celica supran levyistä saa tehtyä jäähdytetyt, mutta tarttee satulan puoliskojen väliin spacerit, joita saa ainakin rally racelta.
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
-
- viva
- Viestit: 18
- Liittynyt: 11 Loka 2016, 22:57
- Paikkakunta: Pälkäne
Re: Vauxhall Ventora II -70
Vaiva-99 kirjoitti:On juurikin tuo 101,6mm. Tuonne tekniikka osioon kirjoitinkin että esim. John Brown wheelsiltä saa. Etujarrulevyjä ventoraan ei saa mistään, paloja saa EBC.ltä, takapään jarruja en muista onko samat mitä neloskoneisessa, vai onko nekin omat. Vai käykö noista P sarjan vehkeistä Etusatulat on käytännössä samat kun Tanarissa. MA61 celica supran levyistä saa tehtyä jäähdytetyt, mutta tarttee satulan puoliskojen väliin spacerit, joita saa ainakin rally racelta.
Vauxhall Ventora II 3.3 -70
-
- Viscount
- Viestit: 1452
- Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:55
- Paikkakunta: Oulu
Re: Vauxhall Ventora II -70
ja taunuksen palat käy eteen ohjaisreikiä isontamalla,
ja jos ei kehtaa isontaa niin pyydä caprin palat niin käy suoraan.
Levyissä on sitten pinnoite eli sorvaamaan ei levyjä pysty.
-Make-
ja jos ei kehtaa isontaa niin pyydä caprin palat niin käy suoraan.
Levyissä on sitten pinnoite eli sorvaamaan ei levyjä pysty.
-Make-
Vauxholisti jumalan armosta...
Velox 1961
F-Victor Estate 1961
Ventora 1970
VXR 8
Velox 1961
F-Victor Estate 1961
Ventora 1970
VXR 8
- Vaiva-99
- Ventora
- Viestit: 569
- Liittynyt: 18 Tammi 2009, 18:25
- Paikkakunta: Anastus
- Viesti:
Re: Vauxhall Ventora II -70
EBC.ltä saa suoraan ihan Ventoraankin paloja.Make kirjoitti:ja taunuksen palat käy eteen ohjaisreikiä isontamalla,
ja jos ei kehtaa isontaa niin pyydä caprin palat niin käy suoraan.
Levyissä on sitten pinnoite eli sorvaamaan ei levyjä pysty.
-Make-
All we had to do, was follow the damn train, CJ!
-
- Magnum
- Viestit: 228
- Liittynyt: 04 Marras 2006, 21:20
Re: Vauxhall Ventora II -70
Omaan Ventoraan ostin vanha jarrupala mallina F*rd RS1800 palat, jotka sopi suoraan ilman reikien viilaamista. En tiedä, miten sellaiset jarrupalat löytyi suomalaisen tarvikeliikkeen hyllystä.