Victor SL2000 -70

Jäsenet esittelevät kulkimiaan ja tekeilläolevia projekteja. Vain VBCF jäsenet voi kirjoittaa kaikki toki lukea.
Nobelaner
Nova
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Joulu 2015, 13:44

Victor SL2000 -70

Viesti Kirjoittaja Nobelaner »

Noniin, pitääpä olla mukana elävöittämässä foorumia. Tällainen FD victor tuli hankittua ikäänkuin sisarusprojektiksi keväällä -19
Kunnostelua on tullut tehtyä siitä lähtien säännöllisen epäsäännöllisesti. Pääosaa ovat ehdottomasti näytelleet peltityöt. Melko "rankalla" kädellä on kai tullut uusittua, tuntuu näin jälkeenpäin, mutta kuitenkin parhaan taidon mukaan on tuuskattu.
Tänäkesänä päästiin jo painimaan tekniikankin kanssa, ja autollahan käytiin Marjoniemen miitingissä siirtokilvillä! Kuvia on tullut napsittua silloin tällöin, parempi kamerahan tuota sietäisi olla. Foorumien lisäksi kadonnutta kansanperinnettä on myös pienet digipokkarit joilla sai oikeasti hyviä kuvia eivätkä tainneet edes maksaa hirveitä.

Peltitöitä
https://photos.app.goo.gl/wdkcWTFGx4DiDmXP8

Tekniikasta sen verran että isoin ongelma oli niin rikas seos että bensaa oli päätynyt öljynkin sekaan varmaan puoli litraa, 10 litran testikäytön aikana. syy siihen oli aivan liian rikkaalle ruuvattu seosruuvi, ja syy tähän oli kaiketi kiero neula joka oikeilla seosruuvin asetuksilla jumitti suuttimeen. Kaasari kävi Vihannissa korjuuksilla, ja sen osalta murheet oli ohi, tosin säädöissä on vielä hakemista, lämpimänä käynnistyminen edelleen huonoa.
Jakoremmi tuli vaihdettua myös, ja laturi piti vielä viimetingassa ennen miittiä swapata Delco => Lucas, joka tuli "Perintö Fe:stä"
Pakoputkikin siihen tuli tehtyä, vanhasta ei hirveänä ollut jäljellä.
Tuossa vielä sekalaisten kuvien albumi tekniikasta ja kokonaisuudesta, sekä lopussa tunteita herättävä perintö FE:n "pelastus" puun alta katon alle sikäli kun nykyään on tilaa eläintenpidon loputtua. Siitä koko Vauxhall into kuitenkin on lähtenyt, tuo on ollut isälläni ajossa joskus ennenkuin allekirjoittanut on syntynyt ja valitettavasti jäänyt lojumaan leiman viimeisen kerran kylmettyä. Ehkä siitä kuullaan vielä, ehkä ei?

https://photos.app.goo.gl/MA46p2yTw5jQ1JG76

FD:n seuraavat suunnitelmat ovat katsastus, sitä varten pitäisi varmaankin takajarrurummut uusia kun jyrryyttää melkosesti jarruttaessa. Ja melko varmasti jotain muutakin mitä ei nyt muista :D
tuomee
Ventora
Viestit: 657
Liittynyt: 10 Loka 2010, 12:59

Re: Victor SL2000 -70

Viesti Kirjoittaja tuomee »

Nyt nostaisin kyllä hattua jos semmoinen vaan päässä olisi :shock: :thumbup: Kuvittelin että tuo olis pelleiltään ollu kuitenkin melko hyvä jo teille tullessaan, mutta hirmu isot peltityöt oot kyllä tehny ja vielä suht lyhyessä ajassa :clap: , ja ihan hyvinkin kelpoa tuo jälki on mun mielestä :thumbup: :thumbup: 8)
Avatar
vivamanTT
Viscount
Viestit: 2076
Liittynyt: 05 Marras 2006, 18:43
Paikkakunta: Vihanti
Viesti:

Re: Victor SL2000 -70

Viesti Kirjoittaja vivamanTT »

Kyllä, Eemeli on tekijämiehiä :clap:
Vauxhall Firenza 2300 -71
Vauxhall Magnum 2300 -75
Vauxhall Magnum 1800 4d - 74
Vauxhall Viva HC Estate 2300 automatic -73
Vauxhall Viva HC GLS 1256 -77
HC-koristen OHV/OHC purkuosaa
Nobelaner
Nova
Viestit: 5
Liittynyt: 19 Joulu 2015, 13:44

Re: Victor SL2000 -70

Viesti Kirjoittaja Nobelaner »

Kiitoksia vain :D Oma epäilys on että lattia oli joskus hiottu puhtaaksi ja sitten päässyt ruostumaan pahasti, maalista ei ollut mitään jäljellä ja pellit ihan kauttaaltaan ruosteessa ja siellätäällä reikiä läpi. Toinen etulokasuoja näyttää kitin täyteiseltä sekin. Ja pahasti näytti että hytin toisessakin takakulmassa oli reikää sen poikkipalkin alla, mutta antaa niiden odotella nyt motivaatiota. :D
Avatar
Jape
Victor
Viestit: 301
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 19:07
Paikkakunta: Torino

Re: Victor SL2000 -70

Viesti Kirjoittaja Jape »

Varmaan suurin syy nuitten FD korimallin lattian ruostumisen on huonosti liimatut ja ajan saatossa irronneet etu ja takalasi.
Yleensä ne eivät ole kiinni enää ollenkaan vaan pysyvät paikoillaan listojen varassa.
Minunkin aikoinaan kunnostamassa FDssäne sai nostaa suoraan pois kun listat vaan irrotti.
Lattia oli siinäkin vaihtokunnossa. Onneksi oli silloin nuori ja innokas. Nykyään taitais jäädä tekemättä
Työn teosta syntyvä ääni on ihana - JOS sen aiheuttaa joku muu kuin minä !
Vauxhall Velox PB 2.6 - 64
Vauxhall Velox PB 3.3 - 65
Vauxhall Viva HC 1800 - 75
Vastaa Viestiin